Stránka 2 z 3

Napsal: ned 26 led 2014, 16:36
od Stela
Tak smartík se zahřál a zase maká . Kontrolka zhasla. Asi se mu nechtělo ráno nikam jezdit v tom mrazu :-D

Napsal: ned 26 led 2014, 21:13
od JBC
Já myslím, že když chytne na dva a rozsvítí se kontrolka, tak nezhasne při prohřátí při první jízdě na tři, ale až po dalším nastartování. Nevím, jak to správně napsat. Prostě, až když podruhé jede normálně. Jako by celou první jízdu upozorňoval, že minule byla nějaká porucha. Alespoň tak nějak si pamatuji, že to dělalo mně.

Napsal: ned 26 led 2014, 22:33
od Stela
jj přesně. Po druhé už zhasla a auto se tváří v pohodě.
Třeba u S-MAXE když vyhodnotí chybu tak už se nepřemáze. Sprostě svítí futr.
Dík za postřeh . Aspon vím že je to normální :-D

Napsal: ned 09 úno 2014, 20:50
od mv84
Tak mě prcek dělá přesně to samé.Ráno po nastartování kolísají otáčky na volnoběh a když se hned nerozjedu tak se po chvilce rozsvítí kontrolka motoru.Zvuk má jako ZETOR a nejde za plynem:-( Diagnostika hlásí nefunkční 2 válec.
Zjistil jsem že když se ráno rozjedu a motor začne takto blbnout stačí párkrát prošlápnout plyn až na podlahu a prcek se chytne a jede zase normálně a kontrolka se nerozsvítí:-)
Až bude čas tak ještě vyměním kabely u svíček a případně prohodím cívky,snad tím zjistím kde je závada na tom 2 válci.


Ještě mám dotaz,nedaří se mi motor ohřát na více jak 80 (při popojíždění po městě) jakmile se rozjedu motor se uchladí na 40 a to mám i kartón na chladiči:-(
Při popojíždění a ohřátí na 80 mi začne problikávat kontrolka oleje ale jen při volnoběhu. Dal jsem nový olej a stále to dělá:-(

Napsal: ned 09 úno 2014, 21:26
od Jindřich
Přečti si , co píšu v tématu motor,pozor na svíčkové kabely, co jsem já zjistil, že ti píše chybu porucha válce , může být jedině svíčky, kabely, cívky, nic jiného diagnostika na válci nepozná.
2. problém, co píšeš s tím chlazením a ohříváním, tak vidim na termostat, protože při správné funkci tam ty tři bubliny musí být při jízdě i při volnoběhu.
Za 3. - co tam leješ za olej ??

Napsal: pon 10 úno 2014, 15:47
od xlukas.cz
stari? kolik mas najeto? benzin, nafta?

vypln si podpis !!!!

ja mam tuseni jestli to nebude smarti nemoc, jak to nejde za plynem.

jeste jestli to neni cidlo otacek motoru :?:

Napsal: ned 16 úno 2014, 09:50
od mv84
rok 2001, benzín ,najeto 95 tis km
olej 0W40 castrol EDGE

Napsal: ned 16 úno 2014, 10:11
od JBC
Může být ošoupaná olejová pumpa, boční víko. Zuby zabírají normálně, ale protože to na boku netěsní, tak to neudělá pořádný tlak. Při případné GO motoru to chce vyměnit i olejové čerpadlo.
Co se týče oleje, tak jsem nikde nenašel nic jiného, než tu tabulku doporučených viskozit olejů v závislosti na klimatickém pásmu, kde auto jezdí. Mě z toho vyšlo, že k nám se hodí 10W40, dokonce by vyhovoval i 15W40.

Napsal: ned 16 úno 2014, 21:50
od Jindřich
Ten olej 0W40 myslíš vážně ?? *VV*

Napsal: ned 16 úno 2014, 22:13
od kuher
:shock: Jestli chceš rozpustit usazený karbon a ucpat kanálky, tak tu "nulku" tam dej. :? Je nutné dát to, co tam bylo, nebo stejných parametrů. :?

Napsal: ned 16 úno 2014, 23:03
od JBC
To, že nějaký olej něco rozpouští, případně něco čistí, jsou jen reklamní kecy. Nerozpustí se nikdy nic. Leda, když je ta vrstva hodně tlustá, tak se to odloupne nebo ulomí.

Napsal: ned 16 úno 2014, 23:16
od Jindřich
Přesně tak, jedině olej 10W40, pokud je tam opravdu 0W40, tak se divím, že ta kontrolka mazání někdy vůbec zhasne, dy je to řídký, jako stolice při úplavici?? :lol: :lol: :lol:

Napsal: pon 17 úno 2014, 00:28
od hoboj
kuher píše::shock: Jestli chceš rozpustit usazený karbon a ucpat kanálky, tak tu "nulku" tam dej. :? Je nutné dát to, co tam bylo, nebo stejných parametrů. :?
Je videt ze uz neco pamatujes, ale trosku si to pletes. Tohle se tykalo kdysi starych aut, kde se pouzival jeste olej typu-A, tam opravdu hrozilo to ze kdyz se ten olej vymenil za AD coz jsou "v podstate i ty moderni oleje" (ted me budou opravovat lidi co tomu opravdu rozumi), ze tyto oleje uvolni nanosy z oleje A a ucpou kanaly. Ale stejne se to tykalo tech motoru co pouzivaly Acko dlouhou dobu.

Napsal: pon 17 úno 2014, 00:31
od hoboj
Jindřich píše:Přesně tak, jedině olej 10W40, pokud je tam opravdu 0W40, tak se divím, že ta kontrolka mazání někdy vůbec zhasne, dy je to řídký, jako stolice při úplavici?? :lol: :lol: :lol:
nechci moc oponovat ale slysel jsem pripad ze motor zral olej 10W jak zbesily a po rade at tam nalije 0ku prestal. Nevim jak je to mozne ale je to od cloveka kteremu muzu verit i pozdrav :-)

Napsal: pon 17 úno 2014, 07:33
od JBC
xlukas.cz píše:ja mam tuseni jestli to nebude smarti nemoc, jak to nejde za plynem.
Hele, podle toho, co píše, tak to prostě po nastartování běží na dva hrnky. Ale smartí nemoc by to být mohla - jak to žere olej, tak jsou zas...špiněný svíčky a v tom jednom válci na studených, zaolejovaných svíčkách prostě ne a ne přeskočit jiskra. Když to párkrát protočí, tak se třeba svíčky v tom válci osuší a pak i ty začnou pálit.
Nejdřív bych zkusil vyměnit kabely. I se svíčkama. Já jsem se nestačil divit, když jsem po výměně zkoumal ty původní kabely (TADY) a divil jsem se, že to s nima vůbec mohlo běžet!