Stránka 2 z 12

Napsal: čtv 16 pro 2010, 21:45
od hoboj
Viz 4ri prispevky vys :)

Napsal: sob 18 pro 2010, 17:23
od Conti
Tiež sa mi zohrieval iba na dve bubliny a to v lete a po najazdení cca 20 km.
Teraz pri oprave motora mi technik volal a pýtal sa ma na to zohrievanie.
Po vysvetlení navrhol výmenu termostatu .Pomohlo. Keď mi ho ukazoval a fúkol do neho tak vzduch veselo prechádzal To znamená , že bol stále otvorený. Po výmene a odchode z dielne v stredu min.týždeň bolo auto zohriate na tri bubliny po cca 5 kilometroch.Teraz kúri ako skutočné auto.Keď som zo servisu odchádzal bolo vonku -5 stupňov.Takže určite chyba termostatu.Má to ale jednu chybu ,treba kvôli výmene vybra motor a tým sa oprava značnče predraží.

Re: Topení

Napsal: sob 18 pro 2010, 20:37
od scorpi4
Conti píše:Má to ale jednu chybu ,treba kvôli výmene vybra motor a tým sa oprava značnče predraží.
a to mas akeho mechanika, co kvoli termostatu vybera motor?

mimochodom, tema okolo termostatu tu uz bola aj s popisom, ako odstranit zavadu...vymenou samozrejme..nie je co riesit..termostat ma pustit tak, aby si mal na budiku tri bubliny..v lete, ci v zime..v lete samozrejme obcas aj 4...ale tak pri vysokyxh teplotacj je to ok..

cize smart kuri rovnako, ako ine auta...len treba dbat na vsetko, co je potrebne..a termostat jew aj zarukou, ze ti auto nedostane "smarti nemoc", ako pisu kolegovia v inych temach..lebo ta je nasledkom nedostatocne zahriateho motora a vsetkych veci okolo..nechce sa mi ich znova popisovat, uz som to pisal..

Napsal: sob 18 pro 2010, 22:47
od DYK77
Výměna termostatu LINK

Napsal: ned 19 pro 2010, 12:46
od michmartin
přátelé , kamarádi ...

- sem si to tu trochu pročítal , a jak je vidět , tak výměna termostatu , mě
určitě nemine ( ale až se trochu oteplí - v zimě skoro nejezdím , po Praze
mám služební - a na ulici to měnit nebudu - garáž je garáž ... )

- zeptám se pouze , jako naprostý laik :wink:

... , když vypustím vodu ( vše probíhá zřejmě za studena ) , tak vyměním
termostat - naliju zpátky vodu a odvzdušním . Termostat , když je studený a
nový , tak je zavřený a pouští vodu pouze do I.okruhu ???
odvzdušnění je na I.okruhu ??? - jak se mi dustane voda do II.okruhu ???
jak odvzdušním II.okruh ??? - to mám počkat , až se motor zahřeje na 90 -
potom se otevře II.okruh - já doleju vodu a odvzdušním I.okruh nebo II.okruh ???

Sem z toho volaký zmetený - sem to ještě nedělal - no :roll:

*SOS* *SOS* *SOS*

Napsal: ned 19 pro 2010, 14:00
od hoboj
Pro takovy pripad byva v termostatu malinka dirka(nekdy ve smeru prutoku vody tesnena kulickou) a tou se odvzdusni druhy okruh.

Napsal: pon 20 pro 2010, 23:23
od DYK77
Já to dělám u obou aut zaručeně tak, že prostě ohřeji motor dokud nenaběhne ventilátor a pak odvzdušním. Pokud je to možné, je ještě dobré při odvzdušnění zvýšit otáčky motoru na cca 2000rpm

Napsal: úte 21 pro 2010, 08:22
od michmartin
Děkuji - ten poslední příspěvek je věruhodný a logický :wink:

Napsal: úte 21 pro 2010, 08:53
od DYK77
Ještě jsem zapomněl dodat, že některá auta mají topení řešená tak, že buď se z místa řidiče ovládá páčkou vodní ventil, nebo jen klapka přívodu teplého vzduchu. Než zkoumat jak je to kde dělaný, tak ještě nechávám otevřené topení naplno, aby ve výměníku nezůstal vzduch.
Ty zvýšené otáčky jsou dobré kvůli většímu přetlaku, které vodní čerpadlo při vyšších otáčkách vyvine. Vede to k lepšímu odvzdušnění. Ne každý chl. systém se totiž odvzdušňuje stejně dobře.

Napsal: úte 21 pro 2010, 14:30
od michmartin
jo, jo ... ,

- tak že, vypnutý - studený motor + otevřený na maximum topení.
- vypustím vodu třeba u termostatu, - a s otevřeným výčkem na expanzní nádržce počkám, až kolik vyteče - přestane týct.
- vyměním termostat za nový a postupně pomalu dolévám zpět chladící kapalinu expanzní nádržkou - bude to asi bublat.
- až se hladina ustálí, tak zavřu víčko a nastartuju motor.
- po ohřátí motoru na provozní teplotu + zapnutí a vypnutí ventilátoru ( termostat bude již otevřen ) , nechám motor běžet a pomalu opatrně otevřu znovu to víčko ( aby to na mě nevystřelilo - je tam asi trochu tlak a horká voda ) - kouknu kolik tam chybí vody - dle potřeby doliju ( ten II.okruh si asi trochu vody nasál ) - nyní zvýším ty otáčky a po chvilce zase zkontroluji hladinu té vody ...
- nasadím a utáhnu to víčko - motor je stále v běhu - najdu ten odvzdušňovák na motoru a opatrně odvzdušním.
- jestli už nevychází vzduch ale pouze voda - je to vše v pořádku - zavřu, zajistím zpátky odvzdušňovák - ještě pro jistotu zkontroluji hladinu vody - když je vše OK - je konečně hotovo ...
:wink:k

nebo ne ??? - udělal jsem někde chybu ???

Napsal: úte 21 pro 2010, 15:16
od hoboj
Az na to ze nehledas zadny odvzdusnovaci sroub, ale vytahnes sponku co drzi cidlo teplomeru co je na termostatu ( das pozor aby ti nevystrelila - a kdyz tak mas jeste jednu nahradni ze stareho :D ) mirne zahybes cidlem az ti kolem nej utecou bubliny a pujde jen voda a das zpet tu sponku. Radim pred manipulaci s ni ji privazat kouskem provazku, hrozne spatne se potom hleda. :D

Jo a u Smarta je uplne jedno jestli mas nebo nemas otevreny topeni, lepe receno je topeni otevreno porad. Tim levym tahlem jen redukujes mnozstvi vzduchu prochazejiciho pres radiator.

Napsal: úte 21 pro 2010, 18:30
od DYK77
Nevím kdy jsi měnil chladicí kapalinu, počítám, že jsi neměnil vůbec nebo dávno. Každopádně chladicí kapalina se kvůli možnosti zanesení nečistot doporučuje vyměnit při každé opravě. U Roadsteru bych to udělal dnes následovně...

1. Otevřít víčko expanzní nádobky.
2. Povolit a odpojit spodní hadici na chladiči - vypustit chladicí systém do předem připravené nádoby.
3. Vyjmout čidlo z termostatu.
4. Pokud vytekla všechna chl. kapalina, připojit a zajistit hadici na chladiči.
5. Vyměnit termostat, nechat vyjmuté čidlo.
6. Otevřít odvzdušňovací šroub na chladiči
7. Nalít novou chl. kapalinu ( poměr 1:1 antifreeze vs voda ) a to tak, že jako první začne vytékat kapalina z odvzdušňovacího šroubu u chladiče - odvzdušňovací šroub uzavřít.
8. Pokračovat v nalévání kapaliny dokud se ta neobjeví v otvoru pro čidlo termostatu.
9. Vložit čidlo do termostatu a zajistit
10. Dolít do expanzní nádobky kapalinu na max.
11. Nastartovat a nechat motor zahřívat. V momentě kdy začne termostat otvírat, bude potřeba přilévat kapalinu do expanz. nádobky. Nádobku nezavírat.
12. Pokračovat v ohřevu motoru a hlídání hladiny kapaliny v nádobce ( udržovat mezi ryskami MIN a MAX ) dokud nenaběhne ventilátor.
13. Po náběhu ventilátoru ( pokud je pomocník, zvýší otáčky motoru, není podmínka ) pootevřít odvzdušňovací ventil na chladiči, nechat vytéci malé množství kapaliny ven ( ventil drž v hadru ) a ventil zpět uzavřít.
14. *Odjistit čidlo termostatu ( pokud je pomocník, zvýší otáčky motoru, není podmínka ) a opatrně povytáhnout čidlo dokud nevyteče malé množství kapaliny ( čidlo drž v hadru ) , čidlo dej zpět a zajisti.
15. Dolít chl. kapalinu do expanz. nádobky na risku MAX
16. Nádobku uzavřít , nechat natlakovat chl. systém ( gumové hadice např. u chladiče ztvrdnou vlivem vyššího tlaku - otázka jednoho cyklu naběhnutí ventilátoru )
17. Provést kontrolu těsnosti.
18. Motor vypnout, nechat orazit a provést oplach míst, kde došlo k úniku chl. kapaliny ( kapalina naleptává )
19. Provést zkušební jízdu
20. Provést znovu kontrolu těsnosti a hladiny kapaliny v expanzní nádobce.

* nikdy jsem si nevšiml, že by tam byl vzduch, zřejmě uniká nahoru do expanzní nádobky, takže je to asi víceméně zbytečnost, ale rád dělám věci na tutovku.

Napsal: stř 22 pro 2010, 00:13
od michmartin
DYKovi77 píšu na vysvědčení 1 , a dávám *1*

Napsal: stř 22 pro 2010, 12:26
od DYK77
JJ díky. TO jsou jen základy :wink:

Napsal: ned 16 led 2011, 09:07
od michmartin
přátelé , kamarádi ... :wink:

- termostat vyměněn -O
- chladící kapalina vyměněna -O

PS : :shock: bych nevěřil , co tato výměna způsobí :shock:

- konečně má motor provozní teplotu 90 stupňů - a +- drží *1*
- ohřátí na tuto teplotu za podstatně kratší dobu (předtím tato teplota nikdy nebyla dosažena - za běžné jízdy , ne dlouhé stání v létě ...)
- když je páčka teploty na maximum a větrák na 1 stupeň - sauna jak sviňa
- auto konečně příjemně ( přirozeně ) voní - tou novou chladící kapalinou

8E