Nejde zaradit, auto se lehce poskubava
Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...
1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.
2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace
Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.

Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
zajimave, ze jeste nekdo dalsi chce resit "automaticke" razeni timto zpusobem.
asi to vyjde levnejs nez klasicky automat, protoze prevodovka je stejna jak pro manual, tak pro tento "automat"
asi to vyjde levnejs nez klasicky automat, protoze prevodovka je stejna jak pro manual, tak pro tento "automat"
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Automaticke razeni timto zpusobem se dela radu let na nejruznejsich autech, jen pro cesky trh se treba nedodavaj. A to od malych ranultu clio az po limuziny. Ale nejmasovejsi a asi nejlevnejsi je ten klasickej manual.
Jinak typu automatizovanych prevodovek je spousta. A nektery jsou hodne odlisny od toho manualu. Vcetne te smartiiii. Protoze je sekvencni, takze to radi 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1. A nemuze jinak. A delaji se i robotizovane manualni, ktere jsou dost podobne "konvencni" manualni prevodovce.
Jinak typu automatizovanych prevodovek je spousta. A nektery jsou hodne odlisny od toho manualu. Vcetne te smartiiii. Protoze je sekvencni, takze to radi 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1. A nemuze jinak. A delaji se i robotizovane manualni, ktere jsou dost podobne "konvencni" manualni prevodovce.

Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Mňo. Udelame si maly engineering update. Furt mi totiz vrta v hlave, jak se kalibruje ta spojka. Vsichni rikate, ze auto pri tom stoji na zemi, ma snad i vypnuty motor. Takze co se pri tom da nakalibrovat mi teda nebylo vubec jasny, zejmena vzhledem k tomu, ze RJ nema informaci o poloze spojky, protoze tam zadny takovy cidlo neni. Ani v prevodovce, ani v actuatoru.Pajik píše:Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...
1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.
2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace
Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.
Az dneska jsme se s kolegou dostali k tomu, ze krajni polohy spojky diagnostika urci pravdepodobne merenim proudu na motorku, pri pohybu spojky. Jednoduse ji posle do jednoho dorazu, kde vyskoci proud motorkem. To si ulozi. Pak posle motorek do druheho dorazu, ktery znamena, ze spojka uz vic pritlacit nejde a kdyz se tam motorek dostane (actuator poradne vystrci ten palec), tak vyskoci proud motorkem, RJ ho vypne a ulozi si druhou krajni polohu. A v softweru ma mapu, podle ktere ridi rychlost pohybu mezi obema krajnimi body (aby ta spojka nekopala moc). Pokud je to tak, velmi elegantni.
Co me zajima ted je, jestli ten actuator udrzi rozepnutou spojku bez proudu. Nebo musi motorek byt furt pod proudem a ten "vrtakovej prevod" na ozubeny pulmesic to sam neudrzi. A pak co by me zajimalo je, proc neni ten snek udelanej klasicky (jako tangenta ke kruznici).

Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
systém kalibrace na diagnostice má tyhle předpoklady:
- auto stojí
- převodovka je v neutrálu
- auto je zabržděný ruční brzdou
jak to funguje je prostý, jako koneckonců všechny chytrý věci
1. DAS změří aktuální pozici spojky (vzdálenost)
2. DAS nastartuje auto
3. DAS pohne spojkou
v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli
okamžik, kdy se roztočí výstupní hřídel je ten okamžik, kdy se spojka sepla a samozřejmě je jasný v jaký poloze aktuátoru se tak stalo. podle toho se překalibruje aktuální vzdálenost.
- auto stojí
- převodovka je v neutrálu
- auto je zabržděný ruční brzdou
jak to funguje je prostý, jako koneckonců všechny chytrý věci
1. DAS změří aktuální pozici spojky (vzdálenost)
2. DAS nastartuje auto
3. DAS pohne spojkou
v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli
okamžik, kdy se roztočí výstupní hřídel je ten okamžik, kdy se spojka sepla a samozřejmě je jasný v jaký poloze aktuátoru se tak stalo. podle toho se překalibruje aktuální vzdálenost.
2012 Fortwo / benzin
Auto je ale zabrzdene rucni brzdou. Takze sebou pri kalibraci drbe ? Jak jinak udelas ty otacky vystupni hridele ?Robin píše: v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli

Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
a nastavoval z vás niekto ten actuator ručne bez diagnostiky??? Chcel by som to zajtra urobi pod¾a návodu http://www.evilution.co.uk/331...
smart passion 0.6, 2002
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
no pokúsim sa to pristavi dnes ručne, myslím že na tom nie je nič zložité...uvidíme...
smart passion 0.6, 2002
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
- houzar
- Smart ACE
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
- Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901
vážení smaráci,předpokládám,že jsem dnes objevil značně velkou závadu na actuatoru.v předešlém příspěvku píše Druzeta,že studený na manual pak automat.
popíšu závadu: start-zařazení-přidání plynu = skok a chcíp,typoval jsem závadu u vypínání spojky,kontrola vypínací tyčky zdali se nepřidírá promáznul jsem dle návodu opet negativní
sundal jsem levé zadní kolo a.... svorkovnice kabelů k actuatoru prasklá a tam jde veškerý bordel z pod auta/ voda kamení a pod. a to proto,že ten plastový kryt pod autem -již ho tu někdo zmiňoval by měl být o 5cm širší aby také chránil tu svorkovnici.
Takže navrhuji-svorkovnici rozpojit-jde to pěkně blbě-prosříkat řádně kontaktolovým čističem a celou ji zakrýt .
udělal jsem to ráno a celý den jezdím a vše OK
přechodový odpor je sviňa a na elektroniku zvláš
popíšu závadu: start-zařazení-přidání plynu = skok a chcíp,typoval jsem závadu u vypínání spojky,kontrola vypínací tyčky zdali se nepřidírá promáznul jsem dle návodu opet negativní
sundal jsem levé zadní kolo a.... svorkovnice kabelů k actuatoru prasklá a tam jde veškerý bordel z pod auta/ voda kamení a pod. a to proto,že ten plastový kryt pod autem -již ho tu někdo zmiňoval by měl být o 5cm širší aby také chránil tu svorkovnici.
Takže navrhuji-svorkovnici rozpojit-jde to pěkně blbě-prosříkat řádně kontaktolovým čističem a celou ji zakrýt .
udělal jsem to ráno a celý den jezdím a vše OK
přechodový odpor je sviňa a na elektroniku zvláš
Naposledy upravil(a) houzar dne čtv 21 črc 2011, 08:39, celkem upraveno 1 x.
Formule H vysočina
mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
pajiku, tak jsu v klubu. pred necelou pul hodinou sem byl dotazen na lane z d1, kde sem asi 1 km popojizdel v kolone.
popojel sem, brzdil, nejak divne to zatrepalo autem a zdechl motor. po nastartovani uz sem se nerozjel - neslo zaradit. pri snaze o zarazeni to divne drhlo. potom u baraku sem normalne popojel.
mam overeno, ze tazeni smarta na neutral se zapnutym motorem mu mozna nevadi. s vypnutym motorem taky ne. to je uz za ctvrt roku podruhe, co sem byl tazen. zacinam se obavat ...
popojel sem, brzdil, nejak divne to zatrepalo autem a zdechl motor. po nastartovani uz sem se nerozjel - neslo zaradit. pri snaze o zarazeni to divne drhlo. potom u baraku sem normalne popojel.
mam overeno, ze tazeni smarta na neutral se zapnutym motorem mu mozna nevadi. s vypnutym motorem taky ne. to je uz za ctvrt roku podruhe, co sem byl tazen. zacinam se obavat ...
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
... a co vic. rano sem normalne dojel do prace jako by se nikdy nic nestalo
zacinam doufat ve verzi o tri prispevky vys.

zacinam doufat ve verzi o tri prispevky vys.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279




