Stránka 3 z 14

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 12 pro 2015, 19:55
od mugwai59
A aby byl v tom chlazeni a topeni u smartu byl jeste vetsi mrdnik tak jeste nadobky jsou osdlisny - o 1 trubku dole navic:).
https://www.google.cz/search?q=expansio ... art+fortwo
Uz to asi vzdam najit v tom nejaky smysluplny tvurci zamer inzenyru, aspon jiskru nejake logiky ..
Mam cim dal silnejsi pocit, ze to potrebovali nejak hodne rychle dostat na trh a spis se v tom ke konci placali jako ryby ve vyschlym rybniku, aby to aspon nejak jelo a hralo kdyz to ma topeni a motor skoro metr a pul od sebe :D))) ..
Jako designove je to smuk, ale technicky k zbliti, vcetne pristupu k uplne vsemu pri vymenach uplne cehokoli:)).

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 12 pro 2015, 22:51
od kubiq
mugwai59 píše:U jakych dvou ? Benzinu, nebo dieselu ?
Všechny benzínové.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 12 pro 2015, 23:14
od mugwai59
Dikes kubiq, me nepomohlo ani zahustit kapalinu smerem k "prehrivani" - to jest vice etylenglykolu az na -40 (podle refraktometru), ani papundekl pred chladicem do 3/4 vysky.
Jeste udelam zitra test teploty na chladici pri 1-2 bobulich, ale mam za to, ze mi pousti termostat driv nez ma a po nedeli ho asi budu vyndavat, testovat ve vode v hrnci a reklamovat :? .. nas...y uz jsem jak brigadyr, priste neverit vyrobcum ze neco testujou a testovat predem sam.
Kdyby to bylo mosazny kolecko jako do skodarny za 70,- kacek ani neceknu, ale skoro pul motoru za 700,- ktery ani nepotrebuju, to me celkem irituje.

Sice se to hnulo ke 3 bobulim (s elektrickym prihrevem vyhulenym naplno) o neco driv nez posledne, dneska 5 nad nulou oproti minulymu testu na 0, ale s kopecka, nebo pres nejakou dedinu to hnedka padalo na 2 bobule zpatky - k 60°-70°C, cize o nejakych 80°-90° termostatu nemuze byt ani rec.

Ale abych honil auto jako vzdutou kozu (spotreba mi vylitla jako svine) na to zvysoka kaslu, za termostatem hadice co jde dopredu na chladic musi byt studena pokud ma motor do 70° a smytec, nicmene mela kolem 58°, cize na 99% termostat propousti.

Re: RE: Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: sob 12 pro 2015, 23:48
od xlukas.cz
mugwai59 píše:Jo, kluci a jak tam cpete ten papundekl ?
Normalne zmerit chladic, vyriznout karton na miru (do 3/4 vysky chladice) a strcit jej tam za tu dolni hrubou svislou mriz napred navrch a a pak jej spustit dolu ?:)
Ja sem ho zakryl cely. Jak je kolem nuly, tak ho pripadne uchladis i topenim.
Dal sem tam karimatku. Karton se v desti rozmoci a prilepi na chladic. Urezat na miru. Na ctyrikrat svisle prehnout a strcit ho dirou pod znackou. Vevnitrku ho jednoduse rozdelas na celou sirku.
cuhan píše:Mám cdi a po výměně termostatu se na tři bubliny dostanu a to nejezdím do kopce,deset minut lítání po vesnici a skočí třetí,jenže ono je celkem teplo kolem 8°,uvidím až bude -10..ještě takový detail :D mám před chladičem papundekl..

Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 00:01
od Jindřich
mugwai59 píše:me nepomohlo ani zahustit kapalinu smerem k "prehrivani" - to jest vice etylenglykolu az na -40 (podle refraktometru), ani papundekl pred chladicem do 3/4 vysky.
Já už vidím jak to s tebou dopadne, tak dlouho budeš vymejšlet vědecký pí....ny, až bude jaro a pak to necháš na příští zimu, rozdělej tu hadici, všechno vypusť a dej novou kapalinu tak , jak jsem ti psal a pohraj si raději s tím odvzdušněním . *smart*

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 00:30
od JBC
Mugi, Ty mi čteš myšlenky! Úplně přesně jsem to říkal o tom termostatu ze Škodovky (a ještě při vaření v hrnci krásně vidíš, kdy otevře a kdy zavře, u Smartího uvidíš hov..by) a o tom slepenci na poslední chvíli si to říkám třeba když vidím slepenec motoru. Nebo lanko venkovní kliky. Nebo rozdeklovaný dveře.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 01:12
od mugwai59
JBC píše:Mugi, Ty mi čteš myšlenky! Úplně přesně jsem to říkal o tom termostatu ze Škodovky (a ještě při vaření v hrnci krásně vidíš, kdy otevře a kdy zavře, u Smartího uvidíš hov..by) a o tom slepenci na poslední chvíli si to říkám třeba když vidím slepenec motoru. Nebo lanko venkovní kliky. Nebo rozdeklovaný dveře.
Hehehe, jses dobry premysl JBC, zkusime na to jit fikane, dam na to koleno sundanyho termostatu kus plastove hadice, strcim do 60°C vody a budu do ni foukat hubou - beda jak ji profouknu - leti Wahlerum na hlavu :D).
Jinak jsi mel pravdu - JE tam zpetny ventil !! - v expanzce, uvnitr v miste nad kolenem, je tam modra plastova kulicka v troube smerem nahoru (kdyz odsajes litr kapaliny velkou strikackou s hadici), ale funkce mi zatim unika, jako vsecko u skrcku:)).
----------------------------------------
Jindrichu, kapalinu mam dobrou, dal jsem na zebra chladice (-)pol digitalniho voltmetru, druhy (+)pol vrazil do expanzky a nameril galvaniho napeti necelych 0,3V:).
Nova kapalina pry generuje 0,2-0,3V, snesitelna je tusim jeste do 0,4-0,5V a na vyliti je 0,7V (obsahuje uz moc kyselin, chova se to jako clanek), jednoducha metoda jako facka:).
http://www.zvlasak.net/chlazeni_s.pdf - kapitola "Vymena chladici kapaliny" skoro na konci, cize ta moje byla temer ve velmi dobrem stavu 0,284V:).

Jinak jsem Jindro odvzdusnoval fest, nasel jsem jeste strmejsi mezi, najel na ni zhasl svetla a vrcel a vrcel, zel je to frekventovany misto a ty cumaky okolojedoucich kolegu a soucitny pribrzdovani bych Vam pral videt :mrgreen: , si asi mysleli, ze jsem chytl se skrckem hodiny a zapichl se u silnice do hlinenyho svahu, anebo ze ho chci vyjet, hihihi, no prdel byla zase dneska :D))) .. co bych delal kdybych jej nemel ?:)

Bych se nudil jako krava a odvzdusnoval jako slusnej motorista v garazi ORIGINAL ventilkem jako za starych slusnych casu, ventilky a vypoustaky koukam uz jsou taky prezitkem, nejenom u skrcku, at jim imrvere nekrivdim:).

Re: RE: Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 01:22
od mugwai59
Xlukasi dik, jsem prehlidnul, jeste zitra zkusim zakryt cely chladic, nahore to i pres to castecny zakryti hitzuje a mohlo by to autak vychlazovat z kopce a pres ty prdylky, co pres ne jezdim testovat:).

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 06:49
od xlukas.cz
Ldyz se ti rozsviti ctvrta bublina je to v pohode, pata taky to na tebe zacne trochu blikat a potom jakoze sesta, tak uz to na tebe blika komplet chlazeni. Takze mas cas zastavit a chladit. Vyzkouseno, kdyz sem mel malo chladici kapaliny a nevedel o tom.

Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: ned 13 pro 2015, 12:25
od mugwai59
Super xlucky, dik za info, malo kapaliny jsem nemel, to si hlidam, spis jsem jezdil porad na 1 bouli, ted nejak na dvou, ale s elektro-primotopem na plny vykon, fouka to dal na vodni vymenik vzduch v tomto poradi : 1.vetrak / 2.primotop heater / 3.voda heater):).
Cize to pomaha prohrat zpetne malym okruhem i motor:).

Jinak zakryty cely chladic, na motoru 1 bobule po vyjeti kopce domu, expanzka (primo propojena s okruhem topeni) tepla uplne stejne jako horni vstupni roura do chladice, jezdim ted s mrizkou doma a saham dirou na hadice pod expanzkou jak se to chova, jsou tam od obou okruhu, tak je okamzite srovnani:).
Suma sumarum, termostat stoji za hovno a otvira driv nez ma a voda proudici dopredu tak vyhriva oba okruhy:).

Kdyz zapnu jednoduchou logiku, tak pro topeni jde dopredu treti (tenka) hadice a pak staci malinko rychlejsi termostat pustit proud do te tluste hadice k chladici tak to tam hrne a nezajima jej nejaka tenka (3/4"?) hadice co vede solo k okruhu topeni.
Zitra volam Cardum:).

Btw. soucasne s novym Gatesem asi vyzkousim ten "restrictor" - pricpat omezovacem tu vratku k motoru - esickovitou hadici.
Neco ke studiu koho to zajima (dost dobry) : http://clubsmartcar.com/index.php?showtopic=22515

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: pon 14 pro 2015, 23:47
od mugwai59
Predbezne to vypada tak, ze se vsichni vyhybejte Wahleru (verzi pro CDI) jako cert krizi pokud se chcete v zime aspon trochu ohrat:).
Propousti nejakym zpusobem do hadice ke chladici a "kamna" vzadu (mysleno motor) jsou na oba cely okruhy v zime v kratkym case slaboucky s definitivni platnosti:).
Proc ?

Dneska jsem dal svorku vepredu na horni hadici do chladice (za mlhovkou pod expanzku ve smeru od motoru-termostatu) a bobule nahoru jen litaly, uz jsem videl i 4 na vlastni oci (!!) a v auticku sauna, jsem po 30 km prijel idealne propeceny, ani vylezt ven se mi z Fritaka nechtelo:).
Ve stredu davam Gatese, tak poreferuju co a jak:).

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: úte 15 pro 2015, 07:18
od JBC
*1*

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: úte 15 pro 2015, 08:23
od peter.eu
taky jsem daval Gates,ale pozor,ma trochu vetsi prumer toho kulateho tela,takze stary sel ven dobre,ale novy se tam daval naprd,to telo branilo pristup k jednomu sroubu,malou racnou to slo hodne blbe.

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: úte 15 pro 2015, 08:47
od cuhan
Já jsem dával Gates,který funguje velmi dobře,starej co jsem měnil byl Wahler,velikosti jsou naprosto totožné..

Re: CDI TEPLOTA MOTORU V ZIME (???)

Napsal: úte 15 pro 2015, 23:56
od mugwai59
Jasne, vim, uz jsem koukal, jen detail - Gates se da odjistit (opatrne vyskrabat a vytahnout pojistny cep z boku zavitu) a laborovat pak s otviracim telesem z termostatu treba na skodovky za nejakych 70,- kacek a pod. :).
http://tuning.autodoplnky.cz/nahradni-d ... wwodvhcIig

Mam jej upraveny ve Fiatu uz druhou zimu a chodi na 100% a je za facku, princip-stred je uplne stejny:).
Obrázek

Nejaky obrazky proc to asi tece trvale, i kdyz zavreno, tece to tim masivnim odvzdusnovakem s mosaznou kouli, ktery v montazni poloze nezapadne vahou (!!!), nektery pootoceny nahoru zapadne, pak mate stesti na funkcni Wahler, natoceny bokem nezavira:).

Naproti tomu Gates je reseny lehuckym konickym nytkem proti smeru proudeni :idea: , cize je vzdy tesny jsouce drzeny proudem kapaliny uz pri nizkych otackach pumpy, Wahler ma tezkou kouli z mosazi (idioti sedici a spici v konstrukcni kancelari) kterou proud kapaliny jen stezi strhne sebou a neuzavre (JBC vi o cem mluvim - o obtekani teles proudenim - aerodynamika a hydrodynamika jsou sestry a za kouli se dela vir/turbulence ktera na 99,9% jeste naopak drzi otevreno co to jen jde).

Az kdyz to osolite plynem a drzite otacky, pak se obcas zadari tu mrchu ucpat proudem kapaliny, obcas ne a pak se divite proc to jednou topi jednou ne, prd styl jizdy, termostat si dela co jej prave napadne, obcas si odpsoukne dirkou do chladice, jindy ne:).

Proc to trvale "tece" do chladice :
Obrázek

Obrázek

A proc Gates netece :
Obrázek

Obrázek

Kazdopadne dost teorii, zavada je jasna, zitra davam Gatese (napred ho profoukam hubou, pak vodovodem, protestuju jej dukladne v hrnci vrelou vodou) a dam vedet co mame delat s Fritakama, kdyz nam v zime netopi:).

Chce to jim natvrdo a za kazdou cenu ucpat byt jen sembemensi skvirku po ceste ke chladici, teda i tu prehnane/odvzdusnovaci - overeno svorkou na hadici:).