Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Nevím, jak hluboká má být jamka, ale tipuji do 4 mm. A pokud se dobře pamatuji, tak nová jamka nemá tak ostré hrany na straně. Takže asi ji máš hlubší, než má být. Jenže to asi není všechno. Buď se ti zkrátila i tyčka na aktuátoru, nebo je ta páka uvnitř spojky ohnutá. Každopádně, aktuátor i po letech musí jít dorazit na doraz do spojky, jinak je něco špatně. Bohužel, ani nemám k dispozici novou tyčku aktuátoru, abych Ti ji změřil. Ani Hoboj. Ale možná v garáži bude nějaká použitá, tak ji můžu změřit pro porovnání.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Rameno nevypada ohnute. Kolik je mista mezi tou pakou vevnitrku a stenou prevodovky? Da se ta paka vevnitrku zatlacit? Jestli neni nejak volna. Ja sem mel stejny problem. Dokonce sem vzal tycku vyvrtal do ni diru a udelal na aktuator nastavec. Stejne to nepomohlo. Mas moznost udelat i to, ze vezmes podlozku upravis ji na diru, das ji tam ona se tam zatlaci a nemela by vypadnout. Tmel (mamut) ti ji tam pripadne udrzi.
Je to o vyzkouseni nez zacnes kupovat rameno a spojku, aktuator atd.
Je to o vyzkouseni nez zacnes kupovat rameno a spojku, aktuator atd.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Moja tyčka meria 105mm, ale vyzerá byť v poriadku.
To rameno je tak cca 22-23 mm od steny prevodovky, navyše ked do tej jamky vložím šrobovák a hýbem s tým do strany tak to rameno má vôlu a hýbe sa smerom hore tak 2-3 milimetre.
Dnes som vyrobil nadstavec na tyčku, tak už tyčka dorazila na spojku, ale aj tak to nič nepomohlo. To rameno je asi určite chybné, len keby tá výmena bola jednoduchšia. ASi ešte skúsim tú podložku vložiť do tej diery.
Prikladám fotky tyčky a znovu jamky.
Ta tyčka sa v tom klbe aktuátora môže hýbať do strán však ?


To rameno je tak cca 22-23 mm od steny prevodovky, navyše ked do tej jamky vložím šrobovák a hýbem s tým do strany tak to rameno má vôlu a hýbe sa smerom hore tak 2-3 milimetre.
Dnes som vyrobil nadstavec na tyčku, tak už tyčka dorazila na spojku, ale aj tak to nič nepomohlo. To rameno je asi určite chybné, len keby tá výmena bola jednoduchšia. ASi ešte skúsim tú podložku vložiť do tej diery.
Prikladám fotky tyčky a znovu jamky.
Ta tyčka sa v tom klbe aktuátora môže hýbať do strán však ?


0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Ano, tyčka má na druhém konci "kuličku" (víc kulatější, než to, co je venku), která je zacvaknutá v umělohmotném ďolíku. Dá se s tama celkem snadno vytáhnout.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Na podlozku se uz vyprdni, kdyz dostanes na paku. Ani ted ti auto nejede jak by melo?
Pokud ne, je to spojka.
Pokud ne, je to spojka.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
A čo poviete na tú vzdialenosť 22-23mm od steny prevodovky mohlo by byť to rameno ohnuté ?
Lukáši keď si mal tú vôlu v tom ramene aká bola nakoniec chyba ? V tom ramene alebo celá spojka ?
Lukáši keď si mal tú vôlu v tom ramene aká bola nakoniec chyba ? V tom ramene alebo celá spojka ?
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
U me ro byla spojka. Protoze to byla spojka zepasovana. Bohuzel se mne nepodarilo prijit na to, kde delam chybu pri skladani spojky.
Takze odtah do servisu a carda mne tam dal jinou jetou spojku.
Vzdalenost nevim jestli je v poradku nebo ne. Vzhledem k tomu, ze ti nedostane aktuator na rameno, tak je pravdepodobne, ze to v poradku neni.
Spojka je veda sama o sobe. U nove spojky je jeji vyska (tloustka) vetsi nez u spojky sjete. Ted je to mysleno vcetne ramena. Prsty na ktere rameno tlaci jsou u nove vystouple a postupne se sjizdenim se ty prsty postupne propadaji.
A ted doufam, ze sem to nenapsal opacne

Takze odtah do servisu a carda mne tam dal jinou jetou spojku.
Vzdalenost nevim jestli je v poradku nebo ne. Vzhledem k tomu, ze ti nedostane aktuator na rameno, tak je pravdepodobne, ze to v poradku neni.
Spojka je veda sama o sobe. U nove spojky je jeji vyska (tloustka) vetsi nez u spojky sjete. Ted je to mysleno vcetne ramena. Prsty na ktere rameno tlaci jsou u nove vystouple a postupne se sjizdenim se ty prsty postupne propadaji.
A ted doufam, ze sem to nenapsal opacne



SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Víš to určitě? Já mám pocit, že ta spojka je samoseřizovací a tudíž má po celou dobu své životnosti stejnou výšku "prstů".
To, že Ti odešla spojka repasovaná bych spíš přičítal špatnému slisování nebo nesprávně instalovaným pružinkám samostavu.
To, že Ti odešla spojka repasovaná bych spíš přičítal špatnému slisování nebo nesprávně instalovaným pružinkám samostavu.
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Urcite to nevim, ale prisli sme na to s hobojem pri srovnavani sjete spojky a nove spojky. Podle toho jsme se snazili i tu repasovanou seskladat. I pres nastavovani samostelovani atd. Se nepodarilo.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
SCHVÁLENO !!! 

2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279





-
- Příspěvky: 9
- Registrován: pát 05 srp 2016, 19:37
- Bydliště: Prievidza, Slovensko
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Konečne som dal auto do servisu (ospravedlňujem sa, bol som dlhšie v zahraničí preto neskoro odpovedám) , Pán v servise chce objednať novú riadiacu jednotku. Má to zmysel ? Predpokladám, že mu diagnostika nevie načítať chyby. Ja som tiež názoru, že je chyba v spojke na 95%.
0,6 40 Kw po GO r.v.2000
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
A až bude mít tu novou jednotku, řekne ,že to tím není a zkusí ojednat, třeba novou sedačku, jestli není vadná - v kterém servisu to máš, zná tam vůbec někdo smarta a mají vůbec diagnostiku pro SMARTa - jinak toho moc nezjistí, ten tvúj problem se mi nezdá zas tak složitej pro oko zkušeného odborníka přes SMARTy. 

SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak 

Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Už jsem tady před čtvrt rokem psal, že takovou závadu jsem viděl a bylo to řídící jednotkou motoru (MEG). Tak proč sakra nechcete připustit, že by to mohlo být i tady?
450 City Coupé MC01 - havarováno, zrušeno
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus - prodáno
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Ještě by se hodila informace kolik má to auto najeto kilometrů ?
Ono se spojkové obložení prostě sjede a hotovo,
současně odchází vypínací ložisko
taky se ubrušují jazýčky - prsty membránové pružiny
vymačkává se styčná plocha pastorku aktuátoru s ramenem (druhá ploška je na druhé straně ramena (alespoň u 451)
samoregulace prostě nemůže trvat věčně (tedy pokud tam je)
budu objednávat novou spojku tak vám přeměřím novou a starou po 148.000 kterou jsem viděl na vlastní oči
už teď vím že pružina je KO, ložisko se rozpadá a obložení by za chvilku drhlo nýty o setrvačník
auto s takhle utahanou spojkou v podstatě normálně jezdilo.... tu a tam cuklo při rozjezdu
spojku jsem demontoval kvůli vadě motoru (451 52kw bez turba)
Ono se spojkové obložení prostě sjede a hotovo,
současně odchází vypínací ložisko
taky se ubrušují jazýčky - prsty membránové pružiny
vymačkává se styčná plocha pastorku aktuátoru s ramenem (druhá ploška je na druhé straně ramena (alespoň u 451)
samoregulace prostě nemůže trvat věčně (tedy pokud tam je)
budu objednávat novou spojku tak vám přeměřím novou a starou po 148.000 kterou jsem viděl na vlastní oči
už teď vím že pružina je KO, ložisko se rozpadá a obložení by za chvilku drhlo nýty o setrvačník
auto s takhle utahanou spojkou v podstatě normálně jezdilo.... tu a tam cuklo při rozjezdu
spojku jsem demontoval kvůli vadě motoru (451 52kw bez turba)
Naposledy upravil(a) MilanH dne sob 10 pro 2016, 16:35, celkem upraveno 2 x.
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
Dovolím si jen hypotézu o namáhání elektromotoru aktuátoru při chodu na prázdno.JBC píše:Teoreticky není zdravý zkoušet aktuátor na stole naprázdno. Je v něm zabudovaná poměrně silná pružina, která pomáhá elektromotoru překonat odpor na páce spojky. Když má aktuátor mimo auto zatáhnout tyčku, je to velký namáhání elektromotoru.
má doměnka:
pružina v aktuátoru určitě (účinně) pomáhá motorku aktuátoru překonat tlak membránové pružiny spojky... ale při zařazené rychlosti a spojené spojce musí aktuátor vyvinout tlak na svou vnitřní pružinu aby mohl pastorek aktuátoru udržet v sobě po celou dobu spojené spojky,
kdy je mezi pákou spojky a pastorkem aktuátoru mezera (jak se domnívám)
ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx
Re: Problem s AKTUATORem nebo SPOJKou
moje domněnka: i když "samostav vrací prsty pružiny na stejné místo" mohou být ubroušené od přítlačného ložiska (u mě zmizelo cca 1mm materiálu) takže na konci páky z toho 1mm jsou o cca 2mm více.JBC píše:Víš to určitě? Já mám pocit, že ta spojka je samoseřizovací a tudíž má po celou dobu své životnosti stejnou výšku "prstů".
To, že Ti odešla spojka repasovaná bych spíš přičítal špatnému slisování nebo nesprávně instalovaným pružinkám samostavu.
Po správném seřízení řídící jednotka počítá s 1mm mezery ale teď tam má 3mm takže zablokuje řazení a hodí tam 3 čárky (ADIDAS).
Takže nastavit 1mm a pokusit se s orig diagnostikou smazat chybu v řídící jednotce a naučit jí znovu řadit.
(tuším že to umí i univerzální diagnostika od Delfi, která je rozšířená mezi servisy)
Omlouvám JBC za komentování Tvých příspěvků (jen diskutuji v žádném případě nechci prudit každý tu víme kousek snad se dohromady dílo povede)
PS jedno staré moudro: Vždycky když něco někomu dlouho NEJDE udělat, přijde BLBEC, který ještě neví že to NEJDE a tak jde a UDĚLÁ TO.
znám to ze své vlastní zkušenosti ... nasere to

ForTwo 451 MHD, r.v.2010, 160.000km, 52kW, benzin/LPG (Solaris), VIN: WME451380xxxxxxxx