Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ja so sebou vzdy vozim tu vec, co sa nastrieka do pneu a kompresor. Ibaze netusim, ci by som vedela, co mam s tym robit, ked pichnem. Modlim sa, nech sa mi nic take nestane. Ozaj - je k tomu potrebny aj hever?
Já mám též tu "věc", co se nastříká dovnitř,,, pneu, dále potom opravnou sadu, je levnější, než spray. Když jedu někam dál, beru si sebou malý a lehký zvedáček. Pokud je "šleha" větší, nebo z boku, pomůže jen svěc. voda, ale lépe zavolat do nejbližšího pneuservisu. Za cenu spreye opravím 5 - 7 klasických direk /hřebík, šroub atd /, ne po kudle Černočecha.
Dva roky vydrží v pohodě, pak koupím za á 50,- celé nové. Tímto způsobem lepí i pneuservisy a navedl mě na to kámoš. Mám to i vyzkoušené na P - 206 a to 2x. Tyhle dva draky jsem ještě nepíchnul, akorát mi nějaký pazneht vypustil všechny u forda, ale i u něj mám kompresor. Nesázel bych na ten sprey, mám ho už 4. roky z Pohořelic. http://www.miocar.cz/cz/produkt/nouzova ... a-rax.html
xlukas.cz píše:hever v aute prece nemame. tak byt potreba nemuze.
čaute
vie mi niekto poradiť ohľadom zdvihnutia zadnej časti auta ?. Potrebujem dať dole zadne koleso ale ako som pozeral nenašiel som tam žiadne pevne body pod ktoré by som podložil zdvihák ???. A nechcem experimentovať aby som niečo nepokazil
Záleží na tom, jaký máš hever. Jestli normální malý pojízdný, co by u Vás mohl stát asi tak 20 až 25 € (jako tento: http://www.dobre-naradi.cz/media/upload ... umf_2t.jpg), tak pokud máš vzadu široký kola, tak by se Ti při použití zezadu pod trubkový rám nemusel vejít vedle pneumatiky. Proto já ho strkám z boku, těsně před zadním kolem a zdvihám to za stejný trubkový rám, akorát před kolem. Při tomhle způsobu zase musíš dbát, aby sis nezničil lano ruční brzdy apod.
Jo a abych si heverem neškrábal barvu, tak ve všech hevírcích mám do té opěrné misky vložený gumový špalek - hokejistický puk. Dá se snadno přisoustružit, aby do misky dobře zalezl, ale zároveň držel proti vypadnutí.
Na kastli (prahu) jsou 4 mista pro velky dilensky zvedak, je tam 4x pulobloucek (2 na kazde strane vepredu i vzadu na prahu) vynechany v plastovym krytu celyho podvozku pro patky zvedaku:).
V tech mistech to muzes beztestne zdvihnout za ten lem jakymkoli nuzkacem, ci panenkou, u kazdyho kola zvlast:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_ Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Nesnáším zvedání auta za lem prahu - ten lem se vždycky někam ohne, takže na něm praskne barva a tudíž je to první místo, kde auto začne REZNOUT. Auto vždycky zvedám buď za součásti náprav (dají se kdyžtak vyměnit) nebo za uchycovací prvky náprav, třeba za domečky, co v nich jsou silenbloky, v kterých drží ramena nápravy. A na heveru mám vždycky gumu.
Za zvedání auta za lem prahu bych automechanikům a pneuservisákům urážel ruce. A může mě trefit, když vidím rok starou 453, která stála nějakých 400,-, jak má zohýbané prahy od lemplů v MB.
Jediné auto kde se mi povedlo ohnout práh při zvedání tak to byla stará 110R kde se hever dostal až do dveří protože prahy byly z lepenky
Jinak jsem jakékoliv auto zvedal přes prahy a nikdy se jim nic nestalo Jde spíš o to jestli používáš správný hever. Některé jsou totiž přímo uzpůsobené pro auta ve kterých jsou
To jo, to máš naprostou pravdu. Hodně aut má na prazích spodní lemy - je tam sbodovaný práh, výztuha a podlaha k sobě dohromady. Hever toho auta je vytvarovaný tak, že se o ten lem neopírá - má v tom místě drážku nebo prolis, takže se opírá před a za lemem a lem funguje jako zajištění proti sesmeknutí.
Jenže! To musíš třeba při výměně kol použít hever z auta! S tím se v servisu nikdo drbat nebude. Dvousloupový hever má čtyři ramena, na jejich koncích placky, v lepším případě opatřené gumou. A ty Ti najebou tam, kde to je nejlépe přístupné, kam je vidět z venku a OBSLUHA SE NEMUSÍ SHÝBAT! Čili - pod práh.
A kdo má doma nějakou dílničku nebo garážičku, tak taky použije jiný, než originál hever. Přece ho nebude hledat v autě. Nebo z auta odmontovávat (třeba v dodávce musím ručně vyšroubovat 10 cm dlouhý šroub [10 cm závit!], než jde hever vyndat).
Ďakujem všetkým za cenné rady ... Vidím že tato téma je živá a každý " okrem mňa " už má s tým bohaté skúsenosti. Na každom príspevku je veľa pravdy a osobných skúseností. Takže oblečiem si montérky a idem získavať osobné skúsenosti ja sám ...