Oprava pneu v terénu

Brzdy, ložiska, zavěšení kol, odpružení, ...
Gabriela

Příspěvek od Gabriela »

Ja so sebou vzdy vozim tu vec, co sa nastrieka do pneu a kompresor. Ibaze netusim, ci by som vedela, co mam s tym robit, ked pichnem. Modlim sa, nech sa mi nic take nestane. Ozaj - je k tomu potrebny aj hever? /:-I
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

hever v aute prece nemame. tak byt potreba nemuze.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Gabika, na "tej veci" je isto napisany navod na pouzitie!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

Já mám též tu "věc", co se nastříká dovnitř,,, pneu, dále potom opravnou sadu, je levnější, než spray. Když jedu někam dál, beru si sebou malý a lehký zvedáček. Pokud je "šleha" větší, nebo z boku, pomůže jen svěc. voda, ale lépe zavolat do nejbližšího pneuservisu. Za cenu spreye opravím 5 - 7 klasických direk /hřebík, šroub atd /, ne po kudle Černočecha. :P :shock:
Fortwo 0,8 cdi 2002
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

A nevysychá to "lepidlo" v té opravné sadě? (S těmi "knoty")
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

Dva roky vydrží v pohodě, pak koupím za á 50,- celé nové. Tímto způsobem lepí i pneuservisy a navedl mě na to kámoš. Mám to i vyzkoušené na P - 206 a to 2x. Tyhle dva draky jsem ještě nepíchnul, akorát mi nějaký pazneht vypustil všechny u forda, ale i u něj mám kompresor. Nesázel bych na ten sprey, mám ho už 4. roky z Pohořelic. :?
http://www.miocar.cz/cz/produkt/nouzova ... a-rax.html
Fortwo 0,8 cdi 2002
kawi
Příspěvky: 20
Registrován: sob 16 led 2016, 19:11
Bydliště: Bratislava

Re:

Příspěvek od kawi »

xlukas.cz píše:hever v aute prece nemame. tak byt potreba nemuze.
čaute

vie mi niekto poradiť ohľadom zdvihnutia zadnej časti auta ?. Potrebujem dať dole zadne koleso ale ako som pozeral nenašiel som tam žiadne pevne body pod ktoré by som podložil zdvihák ???. A nechcem experimentovať aby som niečo nepokazil :(
Smart ForTwo Passion CDI 2005 / 0.8 l / 30kW
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od Jindřich »

Nejlepší je zezadu u jednoho, nebo druhého kola pod trubkový rám, ale musíš se podívat pod auto, bude ti to jasný. *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
kawi
Příspěvky: 20
Registrován: sob 16 led 2016, 19:11
Bydliště: Bratislava

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od kawi »

dik ..

pozeral som na to že to by bolo asi najlepšie riešenie ale nebol som si istý ..

Rudo
Smart ForTwo Passion CDI 2005 / 0.8 l / 30kW
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od JBC »

Záleží na tom, jaký máš hever. Jestli normální malý pojízdný, co by u Vás mohl stát asi tak 20 až 25 € (jako tento: http://www.dobre-naradi.cz/media/upload ... umf_2t.jpg), tak pokud máš vzadu široký kola, tak by se Ti při použití zezadu pod trubkový rám nemusel vejít vedle pneumatiky. Proto já ho strkám z boku, těsně před zadním kolem a zdvihám to za stejný trubkový rám, akorát před kolem. Při tomhle způsobu zase musíš dbát, aby sis nezničil lano ruční brzdy apod.
Jo a abych si heverem neškrábal barvu, tak ve všech hevírcích mám do té opěrné misky vložený gumový špalek - hokejistický puk. Dá se snadno přisoustružit, aby do misky dobře zalezl, ale zároveň držel proti vypadnutí.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od mugwai59 »

Na kastli (prahu) jsou 4 mista pro velky dilensky zvedak, je tam 4x pulobloucek (2 na kazde strane vepredu i vzadu na prahu) vynechany v plastovym krytu celyho podvozku pro patky zvedaku:).
V tech mistech to muzes beztestne zdvihnout za ten lem jakymkoli nuzkacem, ci panenkou, u kazdyho kola zvlast:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od JBC »

Nesnáším zvedání auta za lem prahu - ten lem se vždycky někam ohne, takže na něm praskne barva a tudíž je to první místo, kde auto začne REZNOUT. Auto vždycky zvedám buď za součásti náprav (dají se kdyžtak vyměnit) nebo za uchycovací prvky náprav, třeba za domečky, co v nich jsou silenbloky, v kterých drží ramena nápravy. A na heveru mám vždycky gumu.
Za zvedání auta za lem prahu bych automechanikům a pneuservisákům urážel ruce. A může mě trefit, když vidím rok starou 453, která stála nějakých 400,-, jak má zohýbané prahy od lemplů v MB.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 2174
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od Winterwolf »

Jediné auto kde se mi povedlo ohnout práh při zvedání tak to byla stará 110R kde se hever dostal až do dveří protože prahy byly z lepenky :twisted:

Jinak jsem jakékoliv auto zvedal přes prahy a nikdy se jim nic nestalo :wink: Jde spíš o to jestli používáš správný hever. Některé jsou totiž přímo uzpůsobené pro auta ve kterých jsou :idea:
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3701
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od JBC »

To jo, to máš naprostou pravdu. Hodně aut má na prazích spodní lemy - je tam sbodovaný práh, výztuha a podlaha k sobě dohromady. Hever toho auta je vytvarovaný tak, že se o ten lem neopírá - má v tom místě drážku nebo prolis, takže se opírá před a za lemem a lem funguje jako zajištění proti sesmeknutí.
Jenže! To musíš třeba při výměně kol použít hever z auta! S tím se v servisu nikdo drbat nebude. Dvousloupový hever má čtyři ramena, na jejich koncích placky, v lepším případě opatřené gumou. A ty Ti najebou tam, kde to je nejlépe přístupné, kam je vidět z venku a OBSLUHA SE NEMUSÍ SHÝBAT! Čili - pod práh.
A kdo má doma nějakou dílničku nebo garážičku, tak taky použije jiný, než originál hever. Přece ho nebude hledat v autě. Nebo z auta odmontovávat (třeba v dodávce musím ručně vyšroubovat 10 cm dlouhý šroub [10 cm závit!], než jde hever vyndat).
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
kawi
Příspěvky: 20
Registrován: sob 16 led 2016, 19:11
Bydliště: Bratislava

Re: Oprava pneu v terénu

Příspěvek od kawi »

Ďakujem všetkým za cenné rady ... Vidím že tato téma je živá a každý " okrem mňa " už má s tým bohaté skúsenosti. Na každom príspevku je veľa pravdy a osobných skúseností. Takže oblečiem si montérky a idem získavať osobné skúsenosti ja sám ... :D :D :D
Smart ForTwo Passion CDI 2005 / 0.8 l / 30kW
Odpovědět