Stránka 4 z 8

Napsal: úte 02 zář 2008, 16:23
od Dawe
kodajz píše:Dawe, už máš nového smarta? Ten na obrázku je tvůj? Má krásnou barvu.
Kdes koupil?

Jinak podložky jsou asi nejpřijatelnější. Nikdo nepůjde do ohýbání nápravy. To bys musel mít stolici, pevně nápravu uchytit a pak hydraulikou tahat stejně na obou stranách asi podle nějaké stupnice nebo dorazu a stejně matroš už by byl zeslabený ohýbáním a vratil by se do původní ohnuté polohy i bez přetížení auta. Myslím, že ty podložky jsou nejjednodužší a nejpřesnější řešení situace.
Jj tahle barva, tenhle vzhled. Puvod je z francie ale obr je z netu. ja ho mam porad lehce skrableho. Jeste mi to chybi udelat a prihlasit

Stolici mam k dispozici, tak proto rikam ze to je prasarna. Jinak se ti to nevrati pokud to trosku pratahnes, samozdrejme musis vedet jak a o kolik

Napsal: sob 20 zář 2008, 15:06
od Druzeta
Tak jsem tam nacpal dvě podložky a už mám kolo rovně,nejdřív jsem dal dvě na sebe pod jeden šroub,ale bylo to už moc,tak jsem jednu vyndal.Když se to dělá tak se blbě odhaduje síla podložky,stačí slabá a kolo se přitom hne o docela dost.

Napsal: sob 20 zář 2008, 18:22
od Dawe
Tj staci malo, jelikoz ty podlozky jsou u stredu kola na okraji je to uz docela dost

Napsal: pon 22 zář 2008, 07:13
od kodajz
dal si tam klasickou podložku metrickou pro šroub?

Napsal: pon 22 zář 2008, 09:27
od Druzeta
Normální obyčejnou podložku,myslím že měla vnitřní průměr 10mm,vnější nesmí být moc velký,pak by se to tam nevešlo.Musí se povolit ten středový šroub co drží poloosu,potom zadní tlumič a jeden šroub jak jsou na každé straně takové vzpěry zezadu.Potom se musí vyndat poloosa u kola a povolit čtyři šrouby a pod dva dát podložky.A když už to je takhle rozdělaný tak stojí zato zvážit jestli nevyměnit gufera poloos na převodovce.

Napsal: pon 22 zář 2008, 10:23
od kodajz
díky moc za info.
Je to docela komplikované, ale ne zas tak hodně :D

ODKLON KOL

Napsal: čtv 20 srp 2009, 20:42
od kuher
Tak jsem byl dnes se Smradem na laserové geometrii. Zjistili, že jsou obě zadní kola doleva a levé sklopeno dovnitř.Nejde to seřídit, jen dosadit nové tyče.Tak ke všem závadám se jedná o havarované auto, dostalo pěkný lepenec na levobok. Ach, ti Levní prodejci z Pohořelic 8X/ Však jim začínám dělat reklamu.

Napsal: sob 19 pro 2009, 02:09
od xlukas.cz
dneska jak sme jeli z prahy, tak se stalo nasledujici:

uz od prahy snezilo a na silnici brecka nebo nebo vyjete koleje, pripadne sem tam i snih. auto se chovalo normalne. sem tam to vypadalo jako by foukal bocni vetr, ze tahlo do boku. ale nic vyjimecneho. na asi 128. km zacalo znovu snezit a silnice se promenila z mokre bez snehu na vyjete koleje. pri jizde z kopce sem ubral a jen s mirnym plynem pri asi 90 jel. byl to rovny usek a najednou pocitove, jako kdyby zadek sel do zacatku smyku. volantem sem to srovnal, dal nohu z plynu. trosku pribrzdil, to uz sem jel 70 a situace se zase opakovala. zadek byl nejaky neposedny a nebyl k tomu duvod. byli sme dostatecne nalozeni. ve dvou. sedadla od zacatku posunute vic vepredu, aby se posunulo teziste dopredu. jeste v 50 a i ve 40 to delalo ty neprijemne pohyby do strany. kdyby nekdo z vas mel zkusenost, jak se auto chova bez zadniho krize - vyztuhy napravy, tak by vedel co asi popisuju. pneumatiky sem hned na miste na krajnici zbezne zkontroloval. pichla nebyla zadna. na blinkry sem se po krajnici presunul na uzavrenou odpocivku. zkontroloval dotazeni kol a vse v poradku. dalsich osum devet kilaku sem popojel na blinkrech po zasnezene krajnici na benzinku u mezirici. cestou sem mohl jet do 40 - 50, jinak to delalo curbes tam sem hmatem zkontroloval spodni uchyceni zminovaneho krize na spodku napravy. zkontroloval sem zadni kola. vse v poradku. jeste sem mel podezreni na uvolnenou podlozku na zadnim kole. jenomze sem se nedostal na ty srouby, protoze tam nemeli hever a kupovat si ho tam se mne nechtelo :roll:. na miste sem nic nevymyslel, tak sem pokracoval dal. sjel sem z dalnice a slimacil mimo dalnici po zasnezenych silnicich az na exit popuvky, kde sem znovu najel, protoze sem si uz myslel, ze tam nebude snih na silnici a nebyl. to uz sem jel 80 a "zavada" se neprojevila, protoze se nejelo po snehu na suche silnici za slavkovem sem zkusil i 90 a bylo to jakoze v poradku. na rovnych usecich sem si vsiml, ze mam volant mirne doleva, jakoze auto ma tendenci jet doprava. jasne, ze to vypada na sbihavost, ale proc ten zadek tak zlobi? to je jako bych mel uvolnenou zadni napravu nebo mozna hnutou do boku. nejsu si vedom toho, ze bych narazil do obrubniku, projel tak obri jamou atd.

tak rano jde auto na hever a jde se zkoumat, co je tam spatne :?

Napsal: sob 19 pro 2009, 16:07
od DYK77
Teda původně jsem si říkal, že když jsi jel z kopce a těžiště přesunuté dopředu, tak se odlehčil zadek a začal prostě ujíždět, ale takhle mě napadá jen to, že bylo fakt hodně kluzko a vlivem zakřivení silnice Ti to táhlo trochu do strany. Taky by mohla přibrzďovat pakna nebo destička, jukni jestli se kola točí volně. Nestejný tlak v pneu, by taky mohl hrát roli. To je zatím asi tak vše co mě napadá z těch jednodušších věcí.
Jinak hever doporučuji vozit, já ho mám stále. Bezmoc, že nemůžu zvednout a případně nesundat ani kolo, by mě děsila. Už jsem tu o heveru jednou psal, vozím ten malý jednoramenný z Citroenu, vejde se do kabelky.

Napsal: sob 19 pro 2009, 16:28
od xlukas.cz
tos snad si nemyslis, ze jsu tak blby a neumim jezdit :roll: :?:

Napsal: sob 19 pro 2009, 16:34
od DYK77
Nedělám z Tebe blbce, diskutujeme ne ?

Napsal: sob 19 pro 2009, 17:11
od xlukas.cz
:lol:
jako me v ten okamzik napadlo, ze je tam led. ono auta asi 500m predemnou blikli varovnyma. jenomze ono se to divne klouzani konalo i na krajnici, kde byl jen snih a potom i na silnici mimo dalnici. loni sem valil po dalnici 100 v cele sirce pokryte cerstvym snehem a auto se ani nehlo. a ted aby to neslo ani 50 - 60?

Napsal: pon 21 pro 2009, 10:16
od xlukas.cz
tak sem vcera zvedl auto na hever, podival se na podlozky, jestli nejsou uvolnene. srouby, atd. nic, vse v proradku.
zvedl sem auto ve stredu, nastartoval a pridaval, jestli nehazi kola. nic. v poradku.

zmeril sem odklon kol.
leve ma odklon 2 cm na 50 cm a prave 3 cm na 50 cm. jaky je to uhel a jaky uhel ma byt, to ted netusim, nepocital sem to. jen bych rekl, ze by to mohlo vysvetlovat to podivne chovani. vcera od jihlavy taky snezilo. jel sem z kopcu 80 a ... no uz sem o tom vedel, takze sem jel dal. do kopce sem jel normalne.

jenom jeste premyslim, jak je mozne, ze ostatni auta se kolem me prohanely urcite i pres 100 a v zatackach a nikde cestou zadne v krikope nebylo :?

Napsal: sob 23 led 2010, 15:46
od xlukas.cz
:idea: zahada vyresena - vysypane lozisko na prednim kole. kolo jde ztuha, protoze porad "brzdi", jak se zapira o brzdove desticky.

Napsal: sob 09 dub 2011, 13:08
od xlukas.cz
popravde, zahada byla pro ten okamzik vyresena, ale ... projevovala se dal na vode. ted sem dal nove letni a je to hruza hruzouci. pomali se s tim neda jet.

zacinam met vazne podezreni, ze je to timto dilem ...
Obrázek

rukou sem s nim nehl. vypada, ze je pevne na svem miste. jenomze sem si vsiml, ze jedno prave kolo mam soubezne s lemem blatniku a druhe je vystrcene o 2 cm. potom sem stal jinde a kola byly na obou stranach stejne vystrcene. takze nejaka vule tam byt musi a zadni naprava jezdi ze strany na stranu. vim, ze se to tak chova, protoze kdyz sem dotahl auto na vozik jeste ze sedadlem a s volantem, tak mne tatka tahl a pri prekroceni rychlosti nad asi 50 - 60 mne zacal litat zadek a auto bylo neovladatelne. to tam totiz vubec nebyl ten zadni kriz prisroubovany na napravu a na horni ram. toto se projevuje hodne podobne v mensi mire, protoze tam ten kriz mam.

ale nez ty ramena koupim, tak bych to mel zkusit prehodit.