Široké či úzké zimní pneu ???

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

K diskuzi na téma tohodle vlákna. Podotýkám, že jak už to bejvá, na videu je kopec placka, díry nejsou a náklon je iluze. Každopádně realita je taková, že ten kopec je poměrně prudkej a nebyly tam vyjetý žádný stopy.

Na ouzkejch gumách bych to nevyjel. Na stejnej kopec z druhý strany vyjížděl kamarád s 4x4 Dodge RAM na fungl novejch zimákách a měl co dělat aby se tam vyškrábal. Já to dal se Smartem na první pokus. Je to daný tim, že sníh byl zmrzlej a Smart se nebořil, narozdíl od jeho auta. Na autě mám 175 + 195, pochopitelně zimáky a fungl nový.

Ještě zároveň k diskuzi ESP, resp. protiprokluz - na videu sou vidět krásně výhody a nevýhody protiprokluzu (po roku 2003). Bez něj bych to nevyjel, je krásně vidět, že když to auto má alespoň minimální rychlost a člověk má tupě prošláplej plyn na podlahu, tak se přes přibržďování kol hrabou obě zadní, supluje to uzávěrku naprosto dokonale. Zároveň to má tu nevýhodu, že při stranovym náklonu se ze stejnýho důvodu sune prdel dolu z kopce.

ESP funguje u Smarta taky velmi dobře. To jak se to přetočí je daný už skutečně extrémníma podmínkama, jel sem relativně rychle pod plynem a šikmo bokem z kopce.

http://www.gi4wd.com/!pictures/smartsnih.wmv

K tématu: jezdim na širokejch letošní zimu poprvé a už zpátky na ouzký nejdu. Určitě budou existovat podmínky, kdy ouzký udělaj (teoreticky) lepší službu, ale jezdil sem po uklouzanym sněhu na silnici a vůbec mi nepřišlo, že by to bylo nějak mejdlový. Pro objektivní srovnání by to chtělo projet stejnej úsek na stejnym typu gum jinýho rozměru a srovnat časy, nicméně subjektivně nepozoruju za celou zimu žádný nevýhody, auto se chová jednoduše perfektně a mnohem dospělejš než na ouzkejch.

Admin: jak z toho udělám link?
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

*1*

jmm, ten vykricnik mu tam vadi :-(
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

no, je tam vidět jak si se do toho kopce nemoch rozject a musel couvnout na rovinu, což daný podle mě hlavně nískym profilem smártích gum. Nemůžou se pořádně rosplácnout. Nicméně nový zimáky udělaj práce hafo, to vim z bejvalýho služebáku. Dycky dyš sem vobul nový zimáky, prohrabal sem se fóbijí 20 cm sněhem do kopce jak kráva co mam před barákem. Ale 2 roky starý zimáky i dyš vzorek dobrej uš nebraly skoro vůbec. Jo a ještě jedna poznámka - kašperskej antivir mi u toho videa hlásí virus tak bacha na to :idea:
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

proc to tak je? prco nove pneu jedou a stare nejedou?
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

poněvač stářim tvrdne smněs. Čim tvrčí tim hůř berou
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Chorche: Nízkej profil je problém vyloženě v terénu, takhle na sněhu to je v zásadě jedno. Mohlo by pomoct upustit gumy, ale neumim si představit, že bych to u něčeho jako je Smart, bo osobní auta obecně, dělal.

S antivirem vim, před rokem a půl mi někdo vlez na stránky a nahrál tam nějaký sra.ky a vod tý doby nějaký antiviry hlásej virus. Nicméně nic tam neni, je to čistý.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

no v terénu nebo ve sněhu. Smártí gumy sou tvrdý jak šutr dík nískýmu profilu a plocha kerou se dotýkaj země je poměrně malá. Já do sněhu často ufukoval gumy i na vosobácích, je to pak úplně vo něčem jinym. Ale jaxem psal, nový zimáky todle dost eliminujou, vo tom žádná.
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Jsem byl poučen, že upustit gumy na sněhu je špatně, že vzorek střihne stopu jestli mi rozumíte, a že je naopak lepší zimní gumy mírně přehustit.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

to je blbost, skus si to něgdy a uvidíš rozdíl v trakci jaxvině :lol:
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

záleží na typu gumy a hlavně na tom po čem jedeš. u klasickejch zimních kol osobních aut to co napsal DYK může platit. obecně je upuštění gumy vhodný z důvodu větší styčný plochy, tzn. v případě, že se auto boří (typicky sníh / písek / podmáčená půda, apod). nicméně zároveň se tim deformuje pneumatika jako taková, která má tim pádem ve svym středu horší styk s podkladem a největší ho má ve svejch krajích. a tohle může na sněhu bejt problém.

každopádně jak sem psal, nikdy by mě nenapadlo se zabejvat změnou tlaku v gumách u osobního auta proto, abych dojel o pět metrů dál. na dělání kravin sou jiný auta.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

no o pět metrů kerý ale znamenaj buď že se dostaneš na silnici a nebo necháš auto někde do jara aš rostaje sních může bejt rozhodující :lol:
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Odpovědět