Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Prosím poraďte mi, potřebuji koupit nový výfuk na citycoupe 0,6 rv.98 jenže když výfuk poptávám, vždy narazím na dotaz, zda mám výfuk s lambda sondou nebo bez. Jak to zjistím popřípadě, zda to někdo neví přímo k tomuto modelu. A dále zda nemáte nějaké odkazy kde výfuk sehnat. Mockrát předem děkuji za odpověď Michal (SMARTovský absolutní laik a začátečník)
Jestli mas ci nemas vyfuk s lambdou se zjisti nejbezpecneji pohledem na vyfuk. Kdyz ma lambdu, najdes ji zhruba v polovine vyfuku. Je to na vyfuku jedina vec, ktera je elektricky pripojena vodici, nebo slabim kablikem. Vsechny Smart maji lambdu na vyfukovych svodech u turba, ale jen ty ''novejsi'' maji druhou lambdu jeste na vyfuku.
Co se stalo s vyfukem ?
Už jsme se o to svaření snažili COčkem a je to tak špatně prasklé že to nejde. Momentálně to mám zalepené nějakým cementem na výfuky ale to je jen provizorní řešení.
I tak děkuji za radu Michal
CO nesváří,ale spíš jenom prská. Jsou lepší svářečky,kdybys byl blíž tak bych ti to nechal svařit u kamaráda,všechny sváry které sváří tak mu potom rentgenujou.
Děkuji, ale už to vidělo několik svářečů a fakt dobrých, ale všichni se bohužel shodli v ton, že toto už nepůjde. S prasklinou jsem to už koupil, ale nevěděl jsem o ni a tak se s tím už jednu zimu odjezdilo a ta tomu dala asi zabrat.
michale. pred chvilku sem si dovezl zavareny vyfuk, ale moc to neslo. cast je zavarena a cast jen prekryl plechem a nabodoval. nechal sem to udelat ciste preventivne, protoze na spodnim lemu byly trhlinky. klasika.
potreboval bych vedet co za cement ti tam dali. mam ho prakticky opraveny, ale chtel bych to opet preventivne jeste pretrit tim cementem. at ty spary nevypadaji tak blbe. asi sem tam mel nechat jen trhlinky. vypada to ted ze je spatny a opravovany
diky za tipy
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
K tématu výfuk.
Potvrzení informace, kterou jsem někde na těchto stránkách nebo na jiných ve fóru objevil. Zcela náhodou jsem si povšiml, že mi spolu s odcházejícími spalinami z výfuku, prskají též drobné sazím podobné kapičky. Okraj výfuku byl začazený. Informace zněla ve smyslu „protůrování motoru“ .Tak jsem dal pod výfuk papír a sešlápl plyn na doraz vzápětí zpět při zařazeném stupni N a nechal motor v klidu běžet dál. Nestačil jsem se divit, papír byl pěkně pocákaný nejenom od sazí, ale též množstvím vody. Tak jsem zopakoval „opravu“ ještě dvakrát a na třetím listu již bylo čisto. Posílám dvě foto pro ilustraci. Zopakoval jsem proceduru dnes asi po měsíci a půl a na papíru se již nic neobjevilo a konec výfuku zůstal nezačazený. Asi bych na příčinu sám hned nepřišel hledal bych za tím něco závažnějšího.
Zdravím všechny členy Smart-clubu v předchozím vstupu jsem na pozdrav zapomněl. Mám asi nějaký problém s notabookem, nemůžu poslat ten druhý snímek o které v příspěvku hovořím pro porovnání.Snad se mi to nějak podaří odeslat.
Než to tůrovat za studena, tak bych to raději projel. Každopádně za studena kondenzuje ve výfuku pára a může z něj tedy prskat voda , která uvolní saze, takže to pak vypadá takhle. Během jízdy dojde k ohřátí výfuku a po té by z něj již nemělo nic jít ( papír by měl být zcela čistý ).
Větší množství vody ve výfuku může ovšem znamenat poruchu motoru, tedy netěsnost mezi chladícím systémem a spalovacím prostorem, popř. okruhem mazání. Tehdy se dostává voda do oleje nebo do spalovacího prostoru a mění se v páru, což se projevuje neustálým bílým kouřením z výfuku a zabarvením oleje do běla a samozřejmě úbytkem chladící kapaliny. Netěsnost může být způsobena vadným těsněním, nebo trhlinou v hliníkovém bloku motoru.