Elektro Smart

Náhradní díly, servisy, kontakty ...
Odpovědět
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

vykonu neni nikdy dost :wink:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Re: Elektro Smart

Příspěvek od Pajik »

Tak ja bych se podelil o par nudnych faktu:

- prestavba auta na elektriku je obrovsky problem
- budes potrebovat dost vysoky financni obnos, abys to nejak dal do kopy a mel bys byt znaly v nekolika oborech
- vytrhanim casti puvodni elektroniky ze Smarta z toho udelas neco, na co uz se nikdy nedokazes svou elektronikou pripojit
- nezapomen, ze vse je tam na CANu
- stejne dojdes postupem casu k tomu, ze CAN (nebo obdoba) je tam nezbytny a zacnes veset znovu ECU a senzory na CAN
- s motorem mas pravdu, asi nejvetsi perspektivu maji bud synchronni motory s vektorovym rizenim, nebo DC brushless motory s neodymovymi magnety
- zamysli se nad tim, na jakem napeti ten system bude fungovat. To je zasadni otazka, pokud tohle nevis, zapomen navzdy.
- vyssi napeti znamena mensi ztraty, ztraty Te velmi zajimaji, ale system je slozitejsi, v pripade havarie zivotu nebezpecny
- baterky typu NiCd a NiMH zapomen. Jsou tezke, maji malou hustotu energie na Kg, maji radu dalsich vlastnosti, ktere Te dovedou k tomu, ze budes mit baterky na vozejku za Smartem a tlustej kabel k motoru. A v zime nevyjedes.
- regenerativni brzdeni neni az zase takovej problem. Ale zapomen na to, ze by jsi z toho udelal perpetum mobile. Ve meste das regeneraci 10-15%. Na vic zapomen. A mas mestske vozidlo.
- zapomen na dva motory, kazdy na jedno kolo. Ukazuje se jako udealni varianta dvoustupnova prevodovka a jeden motor.
- navrhnout takovou prevodovku neni jednoduche, protoze kroutak, ktery budes prenaset je dost velky
- uvazuj nad tim, ze auto je velmi energeticky narocne - radio, svetla, pumpy, klima, nezbytna systemova elektronika
- cim budes zivit posilovac brzd ?
- cim budes chladit motor ?
- cim budes chladit baterky ?
- jak budes baterky nabijet ? Cokoliv co ma daleko k inteligentni baterce je ztrata casu, zapomen na sadu NiCd, nebo olovnenych akumulatoru
- zapomen, ze bys to nekdy dostal na silnici. Normy, ktere se vztahuji na silnicni samohyby a schvalovani jsou dost slozite. Navic Tvuj system bude pojizdna elektrarna s vysokym napetim.
- zapomen, ze bys "baterky" nacpal do auta tak, ze to nebude videt.

To jsou zakladni otazky, ktere bys mel mit vyresene, nez se do toho pustis. A mel bys to mit spocitane. Navic se muzes inspirovat od jiz existujiciho Smarta, ktery jezdi po Londyne.

Pak je jeste druha stranka veci - k cemu to je
- pokud je to "jen tak", ze to bude moje hobby, tak proc ne, utop penize jak chces
- pokud mas tajnou vizi, ze z toho bude prototyp, ktery pak nekomu prodas na seriovou vyrobu, tak to se Ti nikdy nestane, pokud to nebude udelane poradne a podle stavajicich standardu na bezpecnost apod.
- navic vyroba elektromobilu (ne vyvoj) jsou spis problem marketingu, nez baterky.
- kdo si to koupi (zakaznici)?
- proc si to koupi, kdyz to auto je samozrejme zkryplovat'ele', protoze nedojede tak daleko, jako benzin/nafta a dlouho se nabiji
- cena za takove auto je stale tak vysoka, ze zakazniku je malo
- musel by byt vytvoreny takovy system dani, fondu apodobne, aby se z nich cena elektromobilu snizovala na dostupnost pro zakaznika a navic se musi zakaznik masirovat reklamou a pripadne dalsimi vyhodami, aby si to sel koupit.
- V SOUCASNE DOBE TI EL.VOZIDLO PRINASI TOLIK STAROSTI, ZE SE NA TO VYKASLES A DAL BUDES JEZDIT K PUMPE PRO BEZNIN/NAFTU. TO JE PROSTE HOLY FAKT. A DUVOD, PROC NEMAME DOMA STALE ELEKTROVOZIDLA A TEN PAN Z EKOLO NENI MULTIMILIONAREM.

Nicmene Ti uprimne fandim v nadseni pro vec.....
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Gibon
Smart ACE
Příspěvky: 3765
Registrován: úte 03 dub 2007, 10:23
Bydliště: Praha 4, vedle Jirky P
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gibon »

Jééé, to je dlouhý. Může mi to někdo shrnout?
Milí, mladí příchozí. Jsem to nejlepší co Vás na tomto fóru čeká.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Gibon píše:Jééé, to je dlouhý. Může mi to někdo shrnout?
No jasne - zapomente na prestavbu Smarta na elektriku. Delam tady www.ricardo.com, vim o cem mluvim.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Gibon
Smart ACE
Příspěvky: 3765
Registrován: úte 03 dub 2007, 10:23
Bydliště: Praha 4, vedle Jirky P
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gibon »

To říkám od začátku že je to scifi. Jezdětě sockou Delam tady http://www.dpp.cz/, vim o cem mluvim. :lol: :lol: :lol:
Milí, mladí příchozí. Jsem to nejlepší co Vás na tomto fóru čeká.
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

Pajik Mno, dovolím si trochu oponovat, by se v danný problematice pohybuješ podle všeho podstatně dýl než já. Nicméně začnu důvody proč a pak teprve začnu oponovat :).

Úplně první impuls byl ten, že se na generálkovym motoru začalo něco srát a já jedouce po nábřeží sem si tak řikal, proč kurnik nejezdíme po městě s něčim konstrukčně jednodušším. Vzpomněl jsem si na to, že pro UK se dělaj elektro Smarty a jak sem přijel k internetu tak sem začal pátrat.
Ani ve snu mě nenapadlo, že bych jako naprostej laik zkonstruoval něco, co bych se pak pokusil prodat. Živí mě něco naprosto jinýho a celkem nemám ani důvod, ani potřebu na tom něco měnit. Vim, že to nebude stát "desettisíc" na druhou stranu si nemyslim, že to bude nepřekonatelně drahý.

A teď v čem nesouhlasim :)
V problematice se pohybuju přibližně čtrnáct dní, z toho čistýho času tak deset hodin. Nicméně zajel sem si za Vegrem do Prčic, kterej auta předělává pár desítek let a nastudoval sem si "pár desítek" stránek problematiky, takže si troufám tvrdit, že mám RÁMCOVOU představu co je technicky možný. Co se týče motorů do kol, tak se podle všeho jevjej jako nejvýhodnější tyhle (http://www.pmlflightlink.com/motors/wheelmotors.html). Tahle firma dělá "jenom" dvaceti koňový, na druhou stranu to znamená celkem 40 koní (pokud bude hnanaá jenom jedna náprava) a s krouákem elektromotoru a bez převodovky to bude určitě jezdit líp než jakejkoli spalovací Smart. Co se týče baterií, tak se mi jako nejvhodnější jevjej čínský (http://www.thunder-sky.com/products_en. ... 66&fid2=70) Lithiový baterky určený právě pro provoz do aut. Vzhledem k předpokládaný váze auta a spotřebě motorů by mělo stačit cca 20kWh na dojezd kolem 200km a to se do Smarta při zastavění motorů do kol pravděpodobně vejde.

Nicméně mám momentálně úplně jiný starosti a zatim to řešim pouze Excelovskou tabulkou a hrubym počítáním a opakuju, jsem laik, tak je možný, že sem na něco zapomněl. Každopádně spotřeba světel apod. je naprosto zanedbatelná vzhledem ke spotřebě motorů.

S čim si v tuhle chvíli poradit skutečně neumim a ani mě nenapadá řešení, tak jsou elektronický systémy jako ABS, ASR, ESP, případně ovládání airbagů, apod. Na druhou stranu si dokážu představit jezdit po městě bez toho. Mimo město s tim stejně nepojedu.

K otázce na posilovač brd a řízení je odpověď jednoduchá, oboje existuje elektrický :). Chlazení motoru a baterek je řešený výrobcem.

Ohledně uvedení těch jednotlivejch celků do života nemám v tuhle chvíli nejmenší tušení, na druhou stranu jsem zaznamenal, že existuje nemalý množství firem, který řídící systémy pro elektrický auta prodávaj. Rozhodně nemám v úmyslu něco stavět sám, koupim existující věc a prdnu jí do systému.

Ohledně Smartu z Londýna - na ně koukám pořád, pokud se objeví nějakej zbořenej tak ho hned kupuju, nicméně stejně si to chci postavit sám dřív nebo pozdějc. Prostě mě ta představa baví.

A přestavba z hlediska legislativy, alespoň podle slov Vegra, neni neřešitelnej problém. Nedokážu Ti v tomhle oponovat, pouze reprodukuju jeho slova. Až projekt začne bejt vážnej, tak si samozřejmě jeho tvrzení ověřim na příslušnym úřadu.

Každopádně závěrem, nečekám že to bude jednoduchý, na druhou stranu ani neřešitelný. Pokud Tě ten projekt zajímá, máš pocit že by si s nim uměl pomoct a chceš se ho zúčastnit, tak Tě v první půlce příštího roku rád uvítám :).
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

"Vim, že to nebude stát "desettisíc" na druhou stranu si nemyslim, že to bude nepřekonatelně drahý."

--- Bude.

"Co se týče motorů do kol, tak se podle všeho jevjej jako nejvýhodnější tyhle (http://www.pmlflightlink.com/motors/wheelmotors.html). "

--- Na to neni to auto navrzene, kdyz se Ti to tam podari nasroubovat, tak to vymlati zbytek napravy. Jizdni vlastnosti pujdou naprosto do kopru.

"Co se týče baterií, tak se mi jako nejvhodnější jevjej čínský (http://www.thunder-sky.com/products_en. ... 66&fid2=70) Lithiový baterky určený právě pro provoz do aut."

--- Jako, ze cinan napise, ze je to LiOn do auta neznamena, ze je. V soucasnosti je asi nejperspektivnejsi nanofosfatova baterka.

" Vzhledem k předpokládaný váze auta a spotřebě motorů by mělo stačit cca 20kWh na dojezd kolem 200km a to se do Smarta při zastavění motorů do kol pravděpodobně vejde. "

--- Jak jsi to spocital, ze se vejde ?

"Na druhou stranu si dokážu představit jezdit po městě bez toho. Mimo město s tim stejně nepojedu."

--- Takze redukujes svuj napad na electroscooter, ktery ovsem stoji 20t CZK. A kdyz neprsi, udela Ti stejnou sluzbu jako tvuj elektrosmart.

"K otázce na posilovač brd a řízení je odpověď jednoduchá, oboje existuje elektrický :). Chlazení motoru a baterek je řešený výrobcem."

--- Jako ver mi, ze ani v jednom pripade neni. Nic co koupis na trhu a budes si myslet, ze snadno pouzijes ve svem vyzkumnem projektu je bez uprav. Pak posilovac a rizeni sice existuje elektricky, ale to je prave tvuj problem - mas malo energie....

"Rozhodně nemám v úmyslu něco stavět sám, koupim existující věc a prdnu jí do systému. "

--- Stejne jako o bod vyse. Navic jsem spadl pod stul.

"Ohledně Smartu z Londýna - na ně koukám pořád, pokud se objeví nějakej zbořenej tak ho hned kupuju, nicméně stejně si to chci postavit sám dřív nebo pozdějc. Prostě mě ta představa baví."

--- Me ta predstava bavi taky. Ale sorry, nemas sanci se dostat k naborenymu ED Smartu drive jak za 6 let. Fronta stejne napaditych lidi je dlouha. Navic by Ti byl k nicemu.

"A přestavba z hlediska legislativy, alespoň podle slov Vegra, neni neřešitelnej problém. Nedokážu Ti v tomhle oponovat, pouze reprodukuju jeho slova. Až projekt začne bejt vážnej, tak si samozřejmě jeho tvrzení ověřim na příslušnym úřadu. "

--- Bych uvedl priklad, ktery tady neplati. ED Smart neni ultralightove letadlo, ktere se schvaluje docela v pohode.

"Každopádně závěrem, nečekám že to bude jednoduchý, na druhou stranu ani neřešitelný. Pokud Tě ten projekt zajímá, máš pocit že by si s nim uměl pomoct a chceš se ho zúčastnit, tak Tě v první půlce příštího roku rád uvítám :)."

--- Sorry, myslim, ze nezacnes. Nebo se dostanes k vytrhani motoru a nepotrebnych veci, ale uz ne ke stavbe.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

OK, jak jsem zmiňoval na začátku, nejsem schopen Ti oponovat, poňáč nemám dostatek informací. Vycházim z toho co jsem si přečet a co jsem se dozvěděl od Vegra. Ten auta předělává a prodává, takže to nějak legislativně asi půjde. Neznám ho, ale za tu hodinu co jsem s nim strávil si rozhodně nemyslim, že dává někomu statisícový úplatky, aby auta schválil.

Nicméně tahle diskuze nemá dál smysl, protože viz první věta. Až se rozhodnu do toho pustit, tak na základě ověřenejch informací, že to jde a jak. Pak můžeme pokračovat v diskuzi.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Jasne v pohode. Jen jsem chtel, aby byl jasny rozdil mezi tim, kdyz si ze zajmu predelate Smarta na elektricky pohon a kdyz to ma byt skutecne produkt bezpecny do provozu.

Jasne, ze kdyz se do toho pustite, tak to bude po dvorku nejak jezdit. Ale do provozu pri vsech podminkach, ktere to musi splnit a kdyz to ma byt bezpecne a spolehlive, tak je hoooodne daleko. A to jsou prave ty desny prachy, ktery firmy plati za vyvoj....

Si vem, ze diky tak slozitemu procesu vyvoje je minimum pripadu, kdy auto nekoho zabije. Ve zpravach mas ze nekdo nekoho na silnici zabije. Kdyz by se zacaly provozovat na silnicich ruzne domadely, tak budes mit ve zpravach dost casto, ze kvuli technicke chybe, nebo rovnou nezpusobilosti, vozidlo zabilo vlastniho ridice a jeste dalsich par lidi okolo.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

Obrázek
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

... mel uz by nekdo na tyhle auticka udelat poradnou recenzi. Treba jak to jede, kdyz to stoji tejden v -20C mrazu pred barakem. Nebo jak to jede v lete, kdyz je horko jak blbec. Nebo jak moc to boli, kdyz se jde kupovat novej akumulator... (brano v uvahu, ze ceny budou pozvolna klesat).

Ja jsem pro tyhle veci fanda, ale realistickej. Proste poradny baterky, ktery nahradi nadrz benzinu, zatim nejsou. A az je nekdo vynalezne, tak vydela balik jako prase. A vynaleznou je nejdrive pravdepodobne v Cine.....
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

Testovací flotila městských miniautíček na elektrický proud se osvědčila. Od příštího roku chce koncern Daimler zavést malosériovou produkci.

Smart označený zkratkou ed se pohybuje po Londýně od roku 2006, prvním firemním zákazníkům stovku vozů společnost pronajala v prosinci 2007. Za 375 liber měsíčně (12 tisíc korun) dostali auto do užívání, aby je otestovali v běžném provozu. A výsledky jsou pro německý koncern natolik pozitivní, že se rozhodla od příštího roku Smart ed vyrábět.

ČTĚTE TAKÉ: Poprvé za volantem elektrického Mini

Elektrické smarty se v Londýně pohybují od roku 2006.Projekt se navíc rozšíří do Milána, Říma a Paříže stejně jako do několika amerických měst. Smart ed pohání elektromotor o výkonu 41 koní, díky němuž dokáže akcelerovat z nuly na padesát kilometrů v hodině za 6,5 sekundy. Maximální rychlost auta je elektronicky omezena na 96 km/h.

Nová generace by díky využití akumulátorů lithium-ion měla nabídnout více výkonu i živější projev. Baterie údajně vydrží až deset let provozu.

Obrázek
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Uživatelský avatar
Jirka P
Smart ACE
Příspěvky: 2579
Registrován: pát 10 bře 2006, 07:03
Bydliště: Praha, vedle Gibona a Barči

Příspěvek od Jirka P »

Gibon píše:To říkám od začátku že je to scifi. Jezdětě sockou Delam tady http://www.dpp.cz/, vim o cem mluvim. :lol: :lol: :lol:
Tím teď jezdím a děs běs! :twisted: Až tě potkám tak se ti nějak pomstím :lol:
Vaše problémy hravě vyřeší naše - vodíková bomba!
Uživatelský avatar
Gibon
Smart ACE
Příspěvky: 3765
Registrován: úte 03 dub 2007, 10:23
Bydliště: Praha 4, vedle Jirky P
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Gibon »

Prdlačku. Až potkám já tebe tak tě vyloučím z přepravy. :D
Milí, mladí příchozí. Jsem to nejlepší co Vás na tomto fóru čeká.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Jirka P píše:
Gibon píše:To říkám od začátku že je to scifi. Jezdětě sockou Delam tady http://www.dpp.cz/, vim o cem mluvim. :lol: :lol: :lol:
Tím teď jezdím a děs běs! :twisted: Až tě potkám tak se ti nějak pomstím :lol:
S tebou soucitim, repasuje se mi turbo, takze jezdim uz druhy tyden sockou. Boze umiram. Lidi hnusny, smradlavy, deti sprosty ze se jich bojim, duchodci holema vozbrojeny, deororanty tam nikdo nezna, v metru pruvan jak svina....
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Odpovědět