Stránka 1 z 3

Trust+ Disabler (vypínání ASR)

Napsal: čtv 30 říj 2008, 15:55
od Chorche
Chci napsat takovou minirecenzičku na bazmek, kterej de vyrobit samo-domo, ale dá se i koupit za směšnej penís a hlavně bes kerýho se žádnej offroudák neobejde :lol:
Recenze se týká hlavně lidí, kerý nemaj ve svym pidivozítku čudlik na vypínání ESP, respektive ASR. Tzn. nejspíš hlavně první generace 4 2 (fortů).
Jak asi všichni víte, pidivozítka sou vybavený fíčurou proti hrabaní hnanejch kol. Fíčura tam je nejspíš kůli tomu abyste nedělali hodiny a nemohli pálit zbůchdarma gumy. Jenže fíčura je dost nepraktická v sytuaci, kdy se potřebujete prohrabat sněhem, bahnem, pískem nebo např. do prudčího kopce na lesní cestě či na hrbolatý cestě kdy vykřížíte auto tak, že je jedno kolo ve vzduchu. Ve chvíli kdy vám začne hrabat jedno kolo, zmíněná fíčura ubere plyn a nejspíš zmáčkne spojku, takže se kola přestanou točit. Výsledkem je uváznutí na místě a nemožnost se dostat dál. Abyste týdle nepříjemný sytuaci předešly, je vhodný mít možnost fíčuru vypnout. No a teď se dostáváme k tomu co sem chtěl říc - můžete si buď vyrobit nebo koupit bazmek na propojení jistejch dvou kontaktů na konektoru diagnostiky. Propojení těchle dvou kontaktů odpojí ASR nebo ESP (podle toho co z toho máte) a kola se vám budou vesele točit. Já sem odpojování vyřešil zakoupenim tohodle bazmeku


Obrázek

v tomdle šopu http://www.smart-parts-direct.com za asi 14 liber. Ted uš stojí 19, ale to furt de. Válel se mi v pidivozítku pár měsíců a využil sem ho naplno až todle pondělí. Kdo znáte Vinařickou střelnici "Na haldě" tak víte, že cesta k ní se rok od roku zhoršuje. Je to takovej celkem strmej výjezd po lesní cestě plnej rygolů od vody co stejká kopcem. No a po dešti je to úplně lugsusní záležitost plná mazlavýho jílu :lol: Tak na týdle cestě sem skončil zhruba v půlce, kdy za stálýho svícení ASR kontrolky začlo pidivozítko couvat. Jenže couvání z tohodle kopce neni nic moc, vozítko se začne nekontrolovatelně smejkat když stojíte na bzrdě. No podařilo se couvání zastavit, chcíp sem motor, šách pro bazmek, zasunul ho do diagnostiky, nastartoval a voilá - pidivozítko si trochu zahrabalo a kopec sem bez problémů dal. Bez bazmeku bych se tam nevyhrabal a potupně bych musel neřiditelně couvat. Vřele teda doporučuju všem si bazmek pořídit. Buď koupit a nebo udělat. Ale určitě by neměl chybět v každym pidivozítku :lol:

Napsal: čtv 30 říj 2008, 16:05
od Druzeta

Napsal: čtv 30 říj 2008, 16:12
od DYK77
Kdybych byl v koncích a neměl vypnutí ESP, tak bych to tam asi taky nacpal.

Napsal: čtv 30 říj 2008, 16:16
od Chorche
nojo, sem si nefšim. Ale zase sem to napsal polopatycky aby to pochopila i Teri např. :twisted: :lol: Poctatný je že je to primitivní a funguje to. Bez nutnosti letování a instalace vypínače.

Napsal: čtv 30 říj 2008, 17:17
od Panter
skoda ze jsi nevzal dve, hned bych jej od tebe koupil, ale dik za tip a dokonce i praktickou zkusenost, jdu si jej objednat, zima za dverma :)

Napsal: čtv 30 říj 2008, 17:20
od Chorche
Sem to tu někam psal hnet jaxem to koupil. Sem z toho šopu kupoval víc věcí a všechno f pohodě :wink:

Napsal: stř 12 lis 2008, 12:55
od Robin
tohle se zdá bejt jako inteligentní a použitelný řešení narozdíl od vyvolávání chybovýho kódu:)

http://www.fq101.co.uk/showcase_espdraw.asp

http://www.fq101.co.uk/espwiring.asp

Napsal: stř 12 lis 2008, 14:42
od Chorche
todle jednak bude fungovat jenom u druhý generace 42 - tj. u aut s ESP a jednak to řešení co sem popisoval já žádný chybový hlášky negeneruje. Aspoň si toho nejsem vědomej, protože kontrolka motoru nesvítí ani nebliká. Jediný co svítí je kontrolka od ASR když tam vrazim ten jumper.

Napsal: stř 12 lis 2008, 15:43
od Robin
a dá se to vypínat a zapínat bez chcípání auta? já mám 2004 cdi a 2005 0,7, tam by to fungovat mělo

Napsal: stř 12 lis 2008, 16:39
od Chorche
muj bazmek musíš chcípnout motor. U toho čudliku nevim.

Napsal: stř 12 lis 2008, 16:48
od Robin
u toho čudlíku právje nemusíš. Popisujou tam, že si to dokonce ESP samo zapne, jakmile překročíš 20km/h, bo jakmile šlápneš na brzdu. Neni to vypínač "na tvrdo" ale spínač. Jako ve smyslu, že to zmáčkneš (sepne, rozepne) a tim to dá příkaz řídící jednotce. Ta vypne ESP, ale ne natvrdo. Je to podle nich stejný s Roadstrem, kde tenhle vypínač je z fabriky.

Napsal: stř 12 lis 2008, 16:51
od Chorche
nojo, tovíže je to určitě lepší neš se srát s jumprem. Ale u první generace to jinak vyřešit nejde. Respektive šel by tam udělat vypínač kerej bude dělat to samý jako ten jumper, ale stejně musíš chcípnout motor. Takle mam aspon jistotu, že to Andy nepřecvakne za běžícího motoru... :lol:

Napsal: stř 12 lis 2008, 20:49
od xlukas.cz
co by se ti stalo, kdyby se to zaplo a chodu motoru?

Napsal: stř 12 lis 2008, 22:16
od Robin
to je to co nikdo neví a pro jistotu nikdo nevyzkouší :)

Napsal: stř 12 lis 2008, 22:26
od DYK77
Robin píše:...Popisujou tam, že si to dokonce ESP samo zapne, jakmile překročíš 20km/h,...
Tak to tedy funguje jinak než klasicky. Normálně to funguje tak, že když to vypneš, tak je to úplně vypnuté a styl jízdy nijak nezpůsobí, že by se to znova zapnulo. Motor se opravdu vypínat nemusí, vyp/zap lze provádět za jízdy, jen se při vyp. se rozsvítí trojúhelník na přístrojovce .