Topení
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Nic nehledej, já taky nikam nekoukal. Vůle jsou jaký jsou a nic s tím neuděláme.scorpi4 píše:...nechce sa mi fakt hladat v nauke o materialoch presne vzorce a specifikacie...a nie je to ani dolezite,podstatny je fakt,ze toto je jedna z pricin poruch motora..
kludne sa mozeme o tom pobavit na jarnom zraze..
Hele ještě jedna myšlenka. Ten úbytek oleje za studena nemusí být patrný zrovna jen ve válcích. v motoru je dostatek těsnění ( např na ventilech či turbu ), která brání oleji v průniku do spalovacího prostoru, ale je jasný, že když ta těsnění mají něco za sebou a navíc jsou vlivem nízké teploty ztuhlá, tak nějaká ta kapka může do prohřátí motoru utéci. Jinak jestli souhlasíš , pokud jsou písty s kroužkami a válcem OK, tak tudy olej neuniká ani za studena ani za tepla a naopak je-li obojí vyběhané, tak to olej žere při jakékoliv teplotě. Akorát , že teda hustší olej nebude ve studeném motoru mizet tak rychle, protože je prostě hustší a co je hutší neproteče tak rychle. Je to napsaný blbě, ale rozumíš mi ne ?
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)
tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem
chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta?
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Jo to je pravda, ale co když se Ti ohřeje píst a válec ještě nexlukas.cz píše:
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)
tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem
chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta?
No, ja se na to zeptam kluku, co motory primo navrhuji. Ale co jsem od nich slysel, tak se to pocita a navrhuje tak, aby se to cele spolecne roztahovalo a zase smrstovalo a to vcetne sroubu, ktery to drzej pohromade. A je to jak pise pan Houzar, nekolik vednich oboru dohromady.DYK77 píše:Jo to je pravda, ale co když se Ti ohřeje píst a válec ještě nexlukas.cz píše:
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)
tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem
chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta?
A pak druha vec - o tom termostatu jsem premyslel taky, protoze taky jezdim dost za studena, ale mel jsem pocit, ze ta prvni verze cdi smartu to tak ma (podle toho co psal treba i dodo a ostatni kteri maji cdi smarty dva) a co jsem se prave bavil s klukama od motoru, tak smartiii diesel ma co delat aby sam sebe zahral, takze sauna u neho moc nehrozi (kdyz pominu prijemne okamziky, ze se priritim po pulhodine svizne jizdy na krizovatku a tam zastavim a je konecne citit, ze je ta vec tepla).
No a vsichni mi zavadu termostatu rozmluvili s tim, ze vadny je, kdyz se neotvira a motor se zacne prehrivat. Jinak prej ne-e.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
to dyk77:
s tym piestom a valcom si to presne vystihol..vytrhnute z kontextu..
ale nech je aj sranda...
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
kazdy jeden stupen teploty niz udajne zvysuje spotrebu o 0,2 litru. chteji vyvinout nejaky system, ktery bude z tech 70% energie co motor zmeni misto pohybu v teplo ziskavat elektrickou energii. pry az 250w, coz je zhruba polovina toho, co auto sezere.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
jsou tam tri trubky
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
problem s kurenim aj po oprave
dakujem za pomoc
uz som to kontroloval, samozrejme je rozdiel medzi tym ked dam na studene fukanie ide studeny vzduch ked dam na teple ide len o malinko vlaznejsi, skusal som to s tym lankom ci to nieje zablokovane alebo obmedzene vsetko je prechodne a funkcne.Druzeta píše:A funguje ventil co je na topení vepředu u baterky jak se ovládá táhlem z palubky, že máš nastavené topení do červena neznamená že ten ventil je otevřenej.Zkus tahat za to táhlo a až to bude v krajní poloze tak jestli to ještě nejde rukou přímo na ventilu posunout ještě dál.