Topení
Kompletní služby okolo Smartů
Individuální dovoz z Německa, diagnostika, servis, náhradní díly, vrakoviště, příslušenství, povinné ručení ...
Ostrava-Hrabová, 500m od Makra
ja som to okamzite zbadal aj na spotrebe,lebo sla RAPIDNE dolu,aj na teplote v kabine auta..teraz staci mat kurenie zapnute asi v polovici cerveneho pasma,ventilator na jednotke,a v aute je sauna..mimochodom,kuri to asi po prejdeni cca 2 km..teda nie kuri,ale uz je citit teplejsi vzduch...myslim po rannom starte..do 5 km kuri ako besny..
a presne takto som si to predstavoval..takze damy a pani,ak Vam to poriadne nekuri,treba vymenit termostat...a netreba ziadne kartony,ani nic podobne..len funkcny termostat...
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
ps:
ta krabice pred chladicem je zadarmo
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Dakujem, mozes sa spolahnut,ze vsetko,co napisem su veci,ktore som sam osobne otestoval a preveril...som dost casto na fore autobazar.eu,kde prispievam k roznym autam..vzhladom na to,ze mi mnohe presli rukami a v podstate stale prechadzaju,tak rad pomozem,ked mozem..ja sa priznam,ze smarta som este nemal a kupil som ho len ako vozitko pre priatelku a pre to,aby sa jej lahsie jazdilo po meste...dobra volba myslim,napriek mnohym veciam,ktore sa tu pisu v negativach..stale hovorim,ze ak sa staras,tak mas fajn vsetko,co treba.neradim a nepisem,ked neviem..xlukas.cz píše:diky moc za rady. co ctu, tak to zni hodne duveryhodne.
ps:
ta krabice pred chladicem je zadarmo
tiez som volal dykovi pred dvoma dnami,ci mi neporadi,ked som s tym zostal na ceste vysiet..ale teda po vymene termostatu je to vyriesene a tym padom po problemoch..
kazde auto,ktore mi prejde rukami,alebo som jeho vlastnikom,tak si do par mesiacov prezriem a do srobika spoznam.
MOTOR MUSI PRACOVAT V TEPLOTE 80, AZ 90 STUPNOV,INAK NEPRACUJE SPRAVNE...
vsjo..v pripade otazok kludne napiste reakciu..
stastny a vesely Novy rok priatelia..
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Takže by měla být vůle mezi pístem a válcem minimální, protože píst již nabyl objemu a válec ještě ne. To by ale neměl olej výrazněji unikat spíše naopak nebo jak to je ? Je mi jasný , že vůle motoru jsou vypočítané na provozní teplotu, takže dokud není prohřáto, nejsou vůle jak mají být.scorpi4 píše:piesty a kruzky maju vysoku teplotu pretoze je to spalovaci priestor..a blok motora ma nizku teplotu...
PS jsou vůle ventilů po ohřátí motoru větší nebo menší ? Já myslím, že menší, ale pár lidí říkalo, že větší
navyse,ked sme pri tom do detailov,myslim,ze presne toto je pripad ventilov...na jednej strane extremna teplpta,na strane druhej nizka teplota..ventil je stavany na vysoke teploty..ale tiez na spravnu teplotu pri cinnosti..a ta nie je ani 40, ani 60 stupnov..ale cca 85-90...a teplomer vody ukazuje 80 preto,ze v termostate nie je uplne prasna teplota..ale otvara ho pri teplote 90 stupnov..tak pracuje spravny termostat.
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Souhlasím, že olej za studena ubývá v motoru více a platí, že čím je u oleje zimní číslo ( 0W, 5W ) nižší , tím olej ubývá v motoru rychleji, zejména je-li viskozita oleje volena pro dané podmínky nesmyslně nízká. Nicméně na té teorii o vůlích a spotřebě oleje viz výše , mi něco nesedí.
- houzar
- Smart ACE
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
- Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901
i když se zde objevuje moje jméno a tak jsem si řekl proč ne a šel jsem do vany a tam jsem zjistil,že jen tak něco plácnout je nesmysl-tato teorie o motorech je natolik složitá/počínaje mechanickou technologií,naukou o materiálech,kinematikou termodynamikou,různými konstrukcemi, přes spalovací procesy a pod.mnoho dalších témat/,že např.jedna věta vytržená z kontextu dalších souvislostí udělá z člověka blbce.Jednu radu mám: na netu lze najít velice mnoho informacíze kterých se dá čerpat avšak je vždy nutné porovnat několik zdrojů.DYK77 píše:To všechno chápu. Horký píst, studený válec, malá vůle ... Dalo by se říct, že by mohlo při větším vytáčení motoru dojít k zadření pístu. Ale pořád mi není jasný, kdy nastane v tom studeném motoru zvrat , kdy jsou vůle nejmenší a začne to žrát olej. Nejsem na tohle odborník, možná tedy i p. Houzar by k tomu něco mohl říci, protože je to zajímavé téma vědět o tom co se uvnitř děje, ale myslím si, že je také nutné brát v potaz to, že píst je de-facto hliníkový respektive je to slitina tuším, že křemíku, hliníku, používají se také keramické písty a nevím co ještě, takže jeho roztažnost je jiná než u ostatních materiálů se kterými přichází do "styku" a tudíž to asi s těmi vůlemi nebude tak jednoznačné jak se může zdát.
Souhlasím, že olej za studena ubývá v motoru více a platí, že čím je u oleje zimní číslo ( 0W, 5W ) nižší , tím olej ubývá v motoru rychleji, zejména je-li viskozita oleje volena pro dané podmínky nesmyslně nízká. Nicméně na té teorii o vůlích a spotřebě oleje viz výše , mi něco nesedí.
mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
a este jedna skusenost.kedze som sa stal jednym z majitelov tohoto zazracneho vozitka, a mam to stastie,ze je v nom novy motor,tak budem velmi pozorne sledovat jeho spravanie a pripadne zmeny,vratane spotreby oleja.ten som dal najprv 5W-40, no po troch dnoch som sa rozhodol,ze ho vymenim, a na nase podmienky dam prave kvoli tomu,aby sa menej stracal, 10W-40 a teda som ho vysal a nalial som tam novy..a teraz uvidime,ako sa bude ten motor spravat..najma,ked je teplota taka,ako ma byt..podla moho nazoru..nie kazdy s tym samozrejme musi suhlasit.
zase som to napisal len tak lopatisticky,ale nechce sa mi fakt hladat v nauke o materialoch presne vzorce a specifikacie...a nie je to ani dolezite,podstatny je fakt,ze toto je jedna z pricin poruch motora..
kludne sa mozeme o tom pobavit na jarnom zraze..