Stránka 2 z 5

Napsal: úte 27 říj 2009, 10:21
od Axo
ja mam podobny problem viac ako 40 som este v zivote nemal a kurenie o tom ani nesnivam!!co by to mohlo byt!termostat alebo co?dik

Napsal: úte 27 říj 2009, 12:56
od Robin
já mám benzínovýho a pokud to přepnu úplně na max, tak se v tom autě nedá vydržet. v zimě jezdim standardně tak "pět cvaknutí" od maxima, když to chci mít hodně vytopený

Napsal: úte 27 říj 2009, 18:53
od Axo
tak to ti zavidim....

Napsal: úte 27 říj 2009, 21:02
od Greg
mi to u jednoho mého taky vypíná (přitápění) - měl jsem podezření že to je vychechlané (musím to držet v té poloze ručně) a asi na tom něco bude, jak píšete...

Napsal: čtv 31 pro 2009, 04:05
od scorpi4
mierne prispejem..po vymene termostatu sa auto drzi na teplote 80 stupnov,co je normalna pracovna teplota motora..standardna..v tomto teplotnom rezime pracuje motor presne tak,ako je stavany od vyrobcu...myslim,ze ani smart nema parametre nadstavene inak..tym padom si myslim,ze vsetkym,ktori maju teplotu 40-60 stupnov,tak maju neumernu spotrebu, a taktiez mnohe ine problemy,ktore by nemali,pokial by motor pracoval v spravnom rezime..
ja som to okamzite zbadal aj na spotrebe,lebo sla RAPIDNE dolu,aj na teplote v kabine auta..teraz staci mat kurenie zapnute asi v polovici cerveneho pasma,ventilator na jednotke,a v aute je sauna..mimochodom,kuri to asi po prejdeni cca 2 km..teda nie kuri,ale uz je citit teplejsi vzduch...myslim po rannom starte..do 5 km kuri ako besny..
a presne takto som si to predstavoval..takze damy a pani,ak Vam to poriadne nekuri,treba vymenit termostat...a netreba ziadne kartony,ani nic podobne..len funkcny termostat... 8)

Napsal: čtv 31 pro 2009, 08:37
od xlukas.cz
diky moc za rady. co ctu, tak to zni hodne duveryhodne.

ps:
ta krabice pred chladicem je zadarmo :wink:

Napsal: čtv 31 pro 2009, 09:31
od scorpi4
xlukas.cz píše:diky moc za rady. co ctu, tak to zni hodne duveryhodne.

ps:
ta krabice pred chladicem je zadarmo :wink:
Dakujem, mozes sa spolahnut,ze vsetko,co napisem su veci,ktore som sam osobne otestoval a preveril...som dost casto na fore autobazar.eu,kde prispievam k roznym autam..vzhladom na to,ze mi mnohe presli rukami a v podstate stale prechadzaju,tak rad pomozem,ked mozem..ja sa priznam,ze smarta som este nemal a kupil som ho len ako vozitko pre priatelku a pre to,aby sa jej lahsie jazdilo po meste...dobra volba myslim,napriek mnohym veciam,ktore sa tu pisu v negativach..stale hovorim,ze ak sa staras,tak mas fajn vsetko,co treba.neradim a nepisem,ked neviem..
tiez som volal dykovi pred dvoma dnami,ci mi neporadi,ked som s tym zostal na ceste vysiet..ale teda po vymene termostatu je to vyriesene a tym padom po problemoch..
kazde auto,ktore mi prejde rukami,alebo som jeho vlastnikom,tak si do par mesiacov prezriem a do srobika spoznam. :)

Napsal: čtv 31 pro 2009, 16:31
od scorpi4
este jedna poznamka k termostatu...velmi dolezity fakt...ked je auto v nizsej pracovnej teplote,tak zerie olej ako sproste..chcete dovod?jednoduchy...piesty a kruzky maju vysoku teplotu pretoze je to spalovaci priestor..a blok motora ma nizku teplotu,lebo nie je zohriaty na pracovnu teplotu...preto vlastne odchadzaju motory,pripadne sa vyskytuju zavady..to,co pisem je obycajna fyzika..posobenie tepla a chladu..

MOTOR MUSI PRACOVAT V TEPLOTE 80, AZ 90 STUPNOV,INAK NEPRACUJE SPRAVNE...

vsjo..v pripade otazok kludne napiste reakciu..

stastny a vesely Novy rok priatelia.. :lol:

Napsal: sob 02 led 2010, 01:00
od DYK77
scorpi4 píše:piesty a kruzky maju vysoku teplotu pretoze je to spalovaci priestor..a blok motora ma nizku teplotu...
Takže by měla být vůle mezi pístem a válcem minimální, protože píst již nabyl objemu a válec ještě ne. To by ale neměl olej výrazněji unikat spíše naopak nebo jak to je ? Je mi jasný , že vůle motoru jsou vypočítané na provozní teplotu, takže dokud není prohřáto, nejsou vůle jak mají být.
PS jsou vůle ventilů po ohřátí motoru větší nebo menší ? Já myslím, že menší, ale pár lidí říkalo, že větší :roll:

Napsal: sob 02 led 2010, 08:43
od scorpi4
vole su mensie,ale len kratkodobo,lebo studensia cast motora je podstatne viac zatazovana z jednej strany vysokou teplotou, a z druhej strany ochladzovanim...to znamena,ze prichadza k niecomu podobnemu,ako je tepelny sok..dlhodobe posobenie tohoto ukazu vedie k tomu,ze kruzky a piesty sa opotrebuju ovela skor,a tiez vlozky,alebo teda vnutorna cast valca.. a potom zacne zrat olej...dovod je jednoduchy...narusena struktura prehriateho kovu..motor je jeden monoblok..a jeho sucastou su vsetky komponenty,to znaena,musia vsetky pracovat v rovnakom prostredi..aspon priblizne..predstav si,ze sedis v horucom bazene,a od pol pasa hore si v teplote minus 10...skor,ci neskor sa Ti zivotne funkcie rozhodia...
navyse,ked sme pri tom do detailov,myslim,ze presne toto je pripad ventilov...na jednej strane extremna teplpta,na strane druhej nizka teplota..ventil je stavany na vysoke teploty..ale tiez na spravnu teplotu pri cinnosti..a ta nie je ani 40, ani 60 stupnov..ale cca 85-90...a teplomer vody ukazuje 80 preto,ze v termostate nie je uplne prasna teplota..ale otvara ho pri teplote 90 stupnov..tak pracuje spravny termostat.

Napsal: sob 02 led 2010, 23:53
od DYK77
To všechno chápu. Horký píst, studený válec, malá vůle ... Dalo by se říct, že by mohlo při větším vytáčení motoru dojít k zadření pístu. Ale pořád mi není jasný, kdy nastane v tom studeném motoru zvrat , kdy jsou vůle nejmenší a začne to žrát olej. Nejsem na tohle odborník, možná tedy i p. Houzar by k tomu něco mohl říci, protože je to zajímavé téma vědět o tom co se uvnitř děje, ale myslím si, že je také nutné brát v potaz to, že píst je de-facto hliníkový respektive je to slitina tuším, že křemíku, hliníku, používají se také keramické písty a nevím co ještě, takže jeho roztažnost je jiná než u ostatních materiálů se kterými přichází do "styku" a tudíž to asi s těmi vůlemi nebude tak jednoznačné jak se může zdát.

Souhlasím, že olej za studena ubývá v motoru více a platí, že čím je u oleje zimní číslo ( 0W, 5W ) nižší , tím olej ubývá v motoru rychleji, zejména je-li viskozita oleje volena pro dané podmínky nesmyslně nízká. Nicméně na té teorii o vůlích a spotřebě oleje viz výše , mi něco nesedí.

Napsal: ned 03 led 2010, 08:23
od houzar
DYK77 píše:To všechno chápu. Horký píst, studený válec, malá vůle ... Dalo by se říct, že by mohlo při větším vytáčení motoru dojít k zadření pístu. Ale pořád mi není jasný, kdy nastane v tom studeném motoru zvrat , kdy jsou vůle nejmenší a začne to žrát olej. Nejsem na tohle odborník, možná tedy i p. Houzar by k tomu něco mohl říci, protože je to zajímavé téma vědět o tom co se uvnitř děje, ale myslím si, že je také nutné brát v potaz to, že píst je de-facto hliníkový respektive je to slitina tuším, že křemíku, hliníku, používají se také keramické písty a nevím co ještě, takže jeho roztažnost je jiná než u ostatních materiálů se kterými přichází do "styku" a tudíž to asi s těmi vůlemi nebude tak jednoznačné jak se může zdát.

Souhlasím, že olej za studena ubývá v motoru více a platí, že čím je u oleje zimní číslo ( 0W, 5W ) nižší , tím olej ubývá v motoru rychleji, zejména je-li viskozita oleje volena pro dané podmínky nesmyslně nízká. Nicméně na té teorii o vůlích a spotřebě oleje viz výše , mi něco nesedí.
i když se zde objevuje moje jméno a tak jsem si řekl proč ne a šel jsem do vany a tam jsem zjistil,že jen tak něco plácnout je nesmysl-tato teorie o motorech je natolik složitá/počínaje mechanickou technologií,naukou o materiálech,kinematikou termodynamikou,různými konstrukcemi, přes spalovací procesy a pod.mnoho dalších témat/,že např.jedna věta vytržená z kontextu dalších souvislostí udělá z člověka blbce.Jednu radu mám: na netu lze najít velice mnoho informacíze kterých se dá čerpat avšak je vždy nutné porovnat několik zdrojů.

Napsal: ned 03 led 2010, 09:20
od scorpi4
suhlasim s tym,co pise houzar..navyse,ja som iba uplne okrajovo zrnul fakty preverene rokmi a skusenostami...je dalej samozrejme,ze vsetko,co sa tyka konkretneho motora,by mohlo byt aj na nete,urcite ano...jedna sa len o to,ze mnohi pisu o tom,ako im motor blbne,trasie ,zerie olej a podobne..a zakladnou velicinou spravnej prace je teplota,pri ktorej motor pracuje..len to som tym chcel povedat.

a este jedna skusenost.kedze som sa stal jednym z majitelov tohoto zazracneho vozitka, a mam to stastie,ze je v nom novy motor,tak budem velmi pozorne sledovat jeho spravanie a pripadne zmeny,vratane spotreby oleja.ten som dal najprv 5W-40, no po troch dnoch som sa rozhodol,ze ho vymenim, a na nase podmienky dam prave kvoli tomu,aby sa menej stracal, 10W-40 a teda som ho vysal a nalial som tam novy..a teraz uvidime,ako sa bude ten motor spravat..najma,ked je teplota taka,ako ma byt..podla moho nazoru..nie kazdy s tym samozrejme musi suhlasit. :)

Napsal: ned 03 led 2010, 09:29
od scorpi4
a dyk77, este jedna dolezita vec v suvislosti s kovmi a ich spravanim sa..mas samozrejme pravdu,ze teoreticky by mali byt vole mensie,kedze piest sa roztahuje teplom, a motor je chladnejsi,malo by to byt vymedzene...lenze,vzhladom na to,ze sa pocita s tym,ze bude pracovat pri spravnych teplotach,je roztaznost materialov dimenzovana tak,aby sa roztahovali vzajomne..to znamena,ze aj piest ma len urcitu roztaznost,ktoru potpm dopresnuju kruzky..ktore ju maju tiez len do urcitej miery...a pokial valce nie su zohriate,su "stiahnute"...ked sa zohrievaju,roztahuju sa smerom k piestu..tam,kde je vlastne moznost zortahovat sa..ale samozrejme vavime sa tu o stotinach milimetra...ale nasobenych troma valcami a piestami a kruzkami...ktore urobia nespocet pohybov hore a dole...

zase som to napisal len tak lopatisticky,ale nechce sa mi fakt hladat v nauke o materialoch presne vzorce a specifikacie...a nie je to ani dolezite,podstatny je fakt,ze toto je jedna z pricin poruch motora..
kludne sa mozeme o tom pobavit na jarnom zraze.. :)

Napsal: pon 04 led 2010, 12:25
od Axo
boha scorpi nechces ist v piatok za mna na skusku!!! :D....bezim pre novy termostat...:D