Stránka 3 z 5

Napsal: pon 04 led 2010, 19:55
od scorpi4
no,ja uz nastastie mam tuto etapu zivota za sebou...ale kludne,ak Ti to pomoze,Ti urobim prednasku aj s vykladom...len musim najst nauku o materialoch,skripta a grafy..co bude po tolkych rokoch asi trosku problem.. :lol: :lol: :lol:

ten termostat je dobry napad... :wink:

potom uvidis,co znamena sauna... :D

Napsal: pon 04 led 2010, 20:06
od Axo
materialy uz mam za sebou nastastie!! ale pruznost pevnost by sa hodila!!:D idem zajtra objednat termostat aj palivove cerpadlo plus palivvy filter!!a potom snad bude auticko uz v pohode!!

Napsal: pon 04 led 2010, 20:42
od DYK77
houzar píše:jedna věta vytržená z kontextu dalších souvislostí udělá z člověka blbce.
Jo tak to je pravda pravdoucí :)

Napsal: pon 04 led 2010, 20:55
od DYK77
scorpi4 píše:...nechce sa mi fakt hladat v nauke o materialoch presne vzorce a specifikacie...a nie je to ani dolezite,podstatny je fakt,ze toto je jedna z pricin poruch motora..
kludne sa mozeme o tom pobavit na jarnom zraze.. :)
Nic nehledej, já taky nikam nekoukal. Vůle jsou jaký jsou a nic s tím neuděláme.
Hele ještě jedna myšlenka. Ten úbytek oleje za studena nemusí být patrný zrovna jen ve válcích. v motoru je dostatek těsnění ( např na ventilech či turbu ), která brání oleji v průniku do spalovacího prostoru, ale je jasný, že když ta těsnění mají něco za sebou a navíc jsou vlivem nízké teploty ztuhlá, tak nějaká ta kapka může do prohřátí motoru utéci. Jinak jestli souhlasíš , pokud jsou písty s kroužkami a válcem OK, tak tudy olej neuniká ani za studena ani za tepla a naopak je-li obojí vyběhané, tak to olej žere při jakékoliv teplotě. Akorát , že teda hustší olej nebude ve studeném motoru mizet tak rychle, protože je prostě hustší a co je hutší neproteče tak rychle. Je to napsaný blbě, ale rozumíš mi ne ? :)

Napsal: pon 04 led 2010, 21:55
od xlukas.cz
:)
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)

tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem :wink:

chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta? :D

Napsal: pon 04 led 2010, 22:00
od DYK77
xlukas.cz píše::)
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)

tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem :wink:

chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta? :D
Jo to je pravda, ale co když se Ti ohřeje píst a válec ještě ne :lol:

Napsal: pon 04 led 2010, 22:10
od Pajik
DYK77 píše:
xlukas.cz píše::)
studeny motor = vetsi vule = hustsi olej (studeny)
teply motor = mensi vule = ridsi olej (teply)

tim padem snad neni co resit. vetsi vule jsou kompenzovane hustejsim olejem :wink:

chcete snad nekdo konstruovat motory jako ja auta? :D
Jo to je pravda, ale co když se Ti ohřeje píst a válec ještě ne :lol:
No, ja se na to zeptam kluku, co motory primo navrhuji. Ale co jsem od nich slysel, tak se to pocita a navrhuje tak, aby se to cele spolecne roztahovalo a zase smrstovalo a to vcetne sroubu, ktery to drzej pohromade. A je to jak pise pan Houzar, nekolik vednich oboru dohromady.

A pak druha vec - o tom termostatu jsem premyslel taky, protoze taky jezdim dost za studena, ale mel jsem pocit, ze ta prvni verze cdi smartu to tak ma (podle toho co psal treba i dodo a ostatni kteri maji cdi smarty dva) a co jsem se prave bavil s klukama od motoru, tak smartiii diesel ma co delat aby sam sebe zahral, takze sauna u neho moc nehrozi (kdyz pominu prijemne okamziky, ze se priritim po pulhodine svizne jizdy na krizovatku a tam zastavim a je konecne citit, ze je ta vec tepla).
No a vsichni mi zavadu termostatu rozmluvili s tim, ze vadny je, kdyz se neotvira a motor se zacne prehrivat. Jinak prej ne-e.

Napsal: úte 05 led 2010, 20:05
od scorpi4
vadny je,aj ked otvara prilis skoro,lebo sa nestihne zohriat blok motora a uz pusta vodu do velkeho okruhu na chladenie..proste,netreba to dokola motat, pracovna teplota je dolezita ci pri dieseli,alebo benzine,..aj ked ja som pisal najma v suvislosti s benzinom,ale teplota motora je vseobecne platna pre akykolvek agregat...o to viac,ze diesel ma problem sa na pracovnu teplotu vobec dostat...

to dyk77: :lol:

s tym piestom a valcom si to presne vystihol..vytrhnute z kontextu.. :lol: :lol:

ale nech je aj sranda... :wink:

Napsal: úte 05 led 2010, 20:17
od xlukas.cz
bmw izoluje motor kvuli tomu, aby co nejmin vychladl kdyz stoji. postupne
kazdy jeden stupen teploty niz udajne zvysuje spotrebu o 0,2 litru. chteji vyvinout nejaky system, ktery bude z tech 70% energie co motor zmeni misto pohybu v teplo ziskavat elektrickou energii. pry az 250w, coz je zhruba polovina toho, co auto sezere.

Napsal: úte 05 led 2010, 22:09
od DYK77
scorpi4 píše:ale nech je aj sranda... :wink:
Tak tak :)

Napsal: úte 19 led 2010, 21:37
od xlukas.cz
mate pravdu :!:

jsou tam tri trubky :roll:

Obrázek

Napsal: stř 20 led 2010, 00:17
od dodo555
zaujimave :lol:

problem s kurenim aj po oprave

Napsal: čtv 07 úno 2013, 10:45
od vladoke
ahojte, podokladnom precitani vsetkeho co som tu nasiel a po patricnej oprave som sa aj tak nedostal k pozadovanemu vysledku, po nedavnom probleme kde mi smart zjedol vsetok olej a voda v chladiacej sustave vyvarena som opat naplnil sustavu chladiacou kvapalinou, no prisla zima a auto nekuri aj po odvzdusneni, pristupilo sa k oprave .. novy termostat .. chyba neodstranena, nova vodna pumpa ... chyba neodstranena vsetko je ako ma byt len proste nehreje stale fuka vlazny vzduch aj ked teplota je okolo 80 a vyssie, odvzdusnoval som ho aj na dvihaku kde predok bol hore nadrzka otvorena vysli aj bublinky no stale nic niekolko krat som stale v strmom kopci a aj tak nic, dokonca teraz pocujem zvuky ako voda preteka "zblnka" v prednej casti auta pri pohybe, predpokladam ze stale je vzduch v chladiacom obehu. mate predstavu ako by sa to dalo na 100% odvzdusnit ? okrem otvorenia nadrzky alebo vytiahnutia cidla termostatu?
dakujem za pomoc

Napsal: čtv 07 úno 2013, 11:18
od Druzeta
A funguje ventil co je na topení vepředu u baterky jak se ovládá táhlem z palubky, že máš nastavené topení do červena neznamená že ten ventil je otevřenej.Zkus tahat za to táhlo a až to bude v krajní poloze tak jestli to ještě nejde rukou přímo na ventilu posunout ještě dál.

Napsal: čtv 07 úno 2013, 11:40
od vladoke
Druzeta píše:A funguje ventil co je na topení vepředu u baterky jak se ovládá táhlem z palubky, že máš nastavené topení do červena neznamená že ten ventil je otevřenej.Zkus tahat za to táhlo a až to bude v krajní poloze tak jestli to ještě nejde rukou přímo na ventilu posunout ještě dál.
uz som to kontroloval, samozrejme je rozdiel medzi tym ked dam na studene fukanie ide studeny vzduch ked dam na teple ide len o malinko vlaznejsi, skusal som to s tym lankom ci to nieje zablokovane alebo obmedzene vsetko je prechodne a funkcne.