Stránka 5 z 8

Napsal: čtv 19 lis 2009, 15:28
od Druzeta
No s tím zapomenutím přepnutí to vidím jako docela problém, když zůstane airbag vypnutý a bude tam sedět dospělý člověk tak to akorát nevystřelí, ale když to bude opačně tak tam bude dítě a vystřelí to tak to nebude asi moc dobrý.
Teď mě ještě tak mimochodem napadlo co může ten airbag udělat když vystřelí zezadu do upevněné sedačky, sice to je rána, ale pochybuje že by tu sedačku urval, ta sedačka tam je přeci proti směru jízdy, kdyby byla po směru tak to praští to dítě, ale když je opačně. :idea:

Napsal: čtv 19 lis 2009, 15:51
od xlukas.cz
no, nezda se to, ale airbag je silny. otazka je, jak blizko pristrojovce by byla sedacka. jesti by ho dokazala nasmerovat dule nebo ne.

Napsal: čtv 19 lis 2009, 15:59
od Druzeta
Já jsem jednou zažil vystřelení airbagu, a zážitek tada nic moc, a to nemluvím o tom když má někdo brýle, tak se nejdřív rozplácnou přes obličej a pak letěj celý zlikvidovaný pod zadní okno, jinak vyraženej dech, celej obličej jako jedna facka od druhý, je to jako když se dají mokrý hadry do pytle a pak by se tím někdo plnou silou přetáhl přes obličej.
Ale s tou dětskou sedačkou to vidím tak že to do ní zezadu nalítne a vzhledem k tomu že je upevněná tak si ten airbag musí udělat cestu někam do stran když dopředu nemůže, přece tu sedačku neurve, nevím zajímalo by mě to co by se stalo.Jestli to není jenom jištění výrobců aut, jako když máš na všech lékách napsaný vedlejší učinky a všechny to co je napsaný na příbalovém letáku.

Napsal: čtv 19 lis 2009, 23:43
od DYK77
Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy

Napsal: pát 20 lis 2009, 07:47
od Blanka0600
DYK77 píše:Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy
miminka ne

Napsal: pát 20 lis 2009, 07:53
od DYK77
Tak to jo, každopádně řešíme autosedačku spíše už pro větší dítě, které by ve směru jízdy sedět mohlo.

Napsal: pát 20 lis 2009, 07:53
od kimby
DYK77 píše:Jsem myslel, že v sedačce děti sedí normálně ve směru jízdy
jak píše Blanka, miminka...jak jsou v té "skořepině" tedy autosedačce typ vajíčko cca 0-9kg, tak sedí vždy proti směru jízdy.

Napsal: pát 20 lis 2009, 07:57
od Druzeta

Napsal: pát 20 lis 2009, 09:16
od xlukas.cz
tak jsi to nasel :)

Napsal: pát 20 lis 2009, 09:19
od Druzeta
Zajímalo mě to ale je to stejně individuální, každé auto má jinou velikost airbagu, umístění, vzdálenost sedačky od airbagu, dneska se používají airbagy s dvěma patronama a podle síly nárazu, buď to vystřelí jedna nebo obě.

Napsal: pát 20 lis 2009, 10:45
od Dawe
k tomu vypinani, pokud to clovek pouzije obcasne, jak zvazuji. problem v tom neni, prepnout to.Clovek si uvedomi, pokud vsak dite, budes vozit casto tak se opravdu na to clovek vys.re to prepinat. nakladnost cca do 500 na cely system

co se tyce isofix, neni to nic jineho nez zatezove cidlo,
ktere ma normou dane presne vyrezy pro sedacky urceny pro isofix
tudiz se hlasi jako prazdna sedacka a deaktivuje airbag
jakmile si sedne clovek airbag se aktivuje

nicmene ani to problem neni dodelat akorat to nebude 500 ale o neco vic

vyhoda je ze ta sedacka se da namontovat i do jineho auta treba saxa:)
takze clovek nemusi mit 2 a muze si je v pohode prehazovat

velikost odporu je zhruba 2 az 3 ohmy ale dela se to tak ze si zmeris jaky odpor klade airbag

smart patri pod mercedes a tam se dava 2 ohmy

u novych aut uz je problem protoze tam jsou nejake promene odpory (presny nazev si ted nevzpomenu) lide to casto obchazeli tak automobilky udelali zmenu ktera uz neni na obejiti tak jednoducha nicmene neni to pripad smartu

Napsal: pát 20 lis 2009, 12:43
od DYK77
Hm hm hm , ještě o tom popřemýšlím. Díky :wink:

Napsal: pát 20 lis 2009, 12:50
od Dawe
ohledne bezpecnosti bych vazne nevidel problem at tak ci tak pokud by udelat ten isofix vysel tak do 3000 tak bych tam dal ten mas jistotu ze nezapomenes prepnout prehodis sedacku treba do saxa atd
kdyby to bylo drazsi asi bych uz vahal

jinak nekde jsem jednou videl test detskych sedacek pri nehode

asi bych vybiral sedacku podle toho nez znacky

Napsal: pon 23 lis 2009, 09:07
od Blanka0600
ještě něco k té bezpečnosti:
výňatek z časopisu D-Test:
Dětské autosedačky: Vyhněte se podsedákům

publikováno 11/2009 | Test s výsledky
Úvodní stránka » Děti » Testy

Dětské autosedačky testujeme každý rok. V první polovině roku publikujeme výsledky hlavního, velkého testu, koncem roku pak výsledky modelů, které se nově objevily na trhu. Je jich méně, ale přinášejí neméně zajímavé výsledky. Tentokrát to jsou většinou kvalitní sedačky pro nejmenší děti a většinou nekvalitní sedačky pro větší děti. Aktuální test poukazuje i na riziko, které s sebou přináší používání podsedků pro větší děti.

V testu: 9 výrobků • Dobrá rada • Jak jsme testovali

I když se většinou levné autosedačky v našich testech umísují mezi těmi méně kvalitními, občas nás čeká milé překvapení. Tak je tomu tentokrát v podobě sedačky Nania Be-One SP, jež za cenu okolo dvou tisíc korun nabízí poměrně slušnou ochranu i komfort. Je přitom použitelná do většiny automobilů, nebo se poutá bezpečnostním pásem a nepotřebuje systém kotevních bodů Isofix. I přesto však dosahuje přijatelných výsledků ochrany v případě autonehody.
Naproti tomu o tisíc korun dražší autosedačka I’Coo C-care ze stejné skupiny 0+, taktéž poutaná bezpečnostními pásy, obdržela nejhorší možné hodnocení »nedostatečně«. Zcela selhala v ochraně poskytované při bočním nárazu.
Peníze vydané za dětskou autosedačku nemusí vždy odpovídat úrovni ochrany, jíž poskytuje. Nedostatečná ochrana při bočním nárazu je přitom slabým místem nejen zmíněné autosedačky. Týká se všech »nedostatečných« objevivších se v dnešním testu. Ochrana při bočním nárazu není zahrnuta do povinných zkoušek nutných pro získání homologace, kterou musí mít každá prodávaná autosedačka. V našem testu jsou ovšem zkoušky zaměřené na ochranu při bočním nárazu zahrnuté. Ukazuje se, že míra ochrany v této poměrně časté situaci se u jednotlivých autosedaček dramaticky liší.

Nejbezpečněji s Infixem
Systém Isofix, tedy pevné kotevní body umístěné na kostře automobilu, do nichž se sedačka uchytí, poskytuje v současné době nejvyšší míru ochrany při autonehodě. Samotný systém ovšem nestačí. Jak ukázal letošní červnový test, v němž se objevily autosedačky Emmaljunga First Class a IWH Babymax, jež obě obdržely známku »nedostatečně« i přesto, že byly vybaveny základnou uchycenou do Isofixu, špatná konstrukce sedačky může bezpečnostní výhody tohoto systému zcela vyrušit. U obou zmíněných výrobků došlo k odtržení sedačky od základny při čelním nárazu. Neselhal tedy systém, ale konstrukce sedačky.
Systém Isofix zůstává nejbezpečnějším způsobem uchycení autosedačky v automobilu. Dokazují to i výsledky testované autosedačky ze skupiny 0+ Brio Primo. Tu lze uchytit buď pomocí základny se systémem Isofix, nebo bez základny pomocí bezpečnostních pásů automobilu. V obou případech je sedačka bezpečná a představuje tak řešení i pro ty, jejichž automobil není Isofixem vybaven. Při použití základny kotvené do Isofixu dosahuje míra ochrany úrovně, která byla ohodnocena známkou »velmi dobře«, tedy nejlepší možné. Při použití bezpečnostních pásů jsou výsledky téměř o celou známku horší.
Pro sedačky ve tvaru kolébky, které jsou určené pro nejmenší, platí ještě jeden tip pro zvýšení bezpečnosti. Jejich umístěním proti směru jízdy dosáhnete výrazného zvýšení ochrany při autonehodě, zejména v případě čelního nárazu. Pokud autosedačku umístěnou proti směru jízdy chcete poutat na přední sedadlo, musíte deaktivovat airbag na místě spolujezdce!
Umístění proti směru jízdy je výhodné i pro větší děti. I starší děti by měly, pokud to jde, sedět proti směru jízdy. Zde je ovšem třeba vybírat pečlivěji, nebo sedaček, které tuto polohu umožňují, je výrazně méně. Do výběru také promlouvá vnitřní prostor vozidla i vzrůst dítěte; větší děti se v této pozici nemusí cítit pohodlně.
Z testovaných modelů umístění proti směru jízdy umožňuje autosedačka HTS Besafe iZi Combi X2 ze skupiny 0/I, jež je určena pro děti do 18 kilogramů. Problémem této sedačky je ovšem její velmi obtížná montáž. Umístění proti směru jízdy vyžaduje použití opěrné nohy, „usazení“ sedačky s nohou je velmi složité a hrozí riziko její chybné montáže. A to se může neblaze projevit na bezpečnosti. Pro děti od devíti kilogramů je možné vybrat si mezi montáží po směru a proti směru jízdy. Umístění po směru jízdy je snazší, může být pro větší děti pohodlnější, ale úroveň ochrany při čelním nárazu se sníží z »velmi dobré« (při umístění proti směru) až na »uspokojivou«. Proto sedačka obdržela z celkové bezpečnosti pouze tuto známku.

Podsedák není plnohodnotným řešením
Jak jsme již nastínili v úvodu, Achillovou patou mnohých dětských autosedaček je ochrana při bočním nárazu. Protože není zahrnuta mezi zkouškami nutnými pro získání homologace, nevěnují jí někteří výrobci pozornost. Riziko autonehody, kdy dojde k bočnímu střetu automobilů, je přitom vysoké. Typická je například situace na křižovatce při nedání přednosti v jízdě. Děti jsou v případě takového nárazu ohroženy mnohem více než dospělí cestující (to platí samozřejmě pro jakoukoliv dopravní nehodu). A nejvíce jsou při bočním nárazu ohroženy větší děti, které sedí na podsedáku.
Názorně se to ukázalo na dvou námi testovaných sedačkách. Chicco Neptune lze použít pro děti od 9 do 36 kilogramů (skupina I, II, III), pro děti těžší než 22 kg doporučuje výrobce „rozebrat“ sedačku na samotný podsedák (tedy bez zádové opěrky). Důsledek? Žádná ochrana při bočním nárazu. Hlava zkušební figuríny při simulované nehodě narazila do hrany dveří. Při stejném pokusu se zádovou opěrkou byla ochrana při bočním nárazu »dobrá«. Stejná výtka se týká výrobku Sunshine Kids Monterey Booster. I když výrobce doporučuje její použití pro větší děti pouze jako podsedák bez zádové opěrky, vy byste se tímto doporučením v žádném případě neměli řídit a používat sedačku vždy se zádovou opěrkou. Bylo by to na úkor bezpečnosti vašeho dítěte.
Chcete-li si vybrat bezpečnou sedačku pro větší děti, podívejte se na www.dtest.cz nebo do starších vydání časopisu TEST. V červnu tohoto roku jsme testovali například sedačky Cybex Solution X-fix nebo Concord Transformer ze stejné hmotnostní kategorie, které poskytují dobrou ochranu jak celkovou, tak při bočním nárazu a jsou použitelné i pro větší děti.

Napsal: čtv 10 pro 2009, 20:31
od houska