Porucha motoru - spotřeba oleje - po repasi hlavy

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Ooooo jak Ti zavidim :D .. jsem se loni stehoval a mam prd, po rekonstrukci kulny bude dilna na cca 6 Smartiku vedle sebe:).
(anebo jinacich, vznikne mi brutalne zatepleny prostor 5 x 10 metru:))

Ale k veci, Jindrichu heled co jsem nasel - modelarska plynova turbina, jeste brutalnejsi pozadavky na vyvazeni nez u turba (nebo minimalne podobny) a borec si to vazi doma sam.
Delam modelarinu a vyvazuju vrtule mezi dvema magnety na hrotech taky, jeden se opre o stred neodymovyho magnetu (staci ze staryho HDD (to je ten co neutrhnes z zeleznyho ponku frezky) a druhy udrzuje v lufte asi 0,5 mm mezera na druhe strane. Loziska s mensim trenim nez magneticky nejak ani neznam :).

No a uz jen sledujes vibrace, lepis maly kousicky plasteliny na lopatky a kdyz trefis na druhe strane ubrousis lopatku a umyjes tu plastelinu.
Podobne jsem vyvazoval i rotory na modely vrtulniku - pokus omyl a uslo to:)
Tam se Ti pak trepe cela masina pro vzletu a nefachci gyroskop ocasu citlivy na vibrace:).
Obavam se ze okolo tech turb (nejen) panuji stejny myty jako napriklad u leku - system "VYDESIT a PRODAT", hehehe:).
Stylem "jste uplne v prdeli, ale my vam nastesti umime pomoci" (odlehcit penezenku, hihihi :D ..
A nebo doma snadno a rychle za par kacek - viz YouTube a spol :D .. lidi jsou obecne liny hybat mozkem tak radsi zaplateji, mi se libi Tva improvizace a samo-domo jako dukaz ze kdyz se chce vsecko jde:).

Videjko : https://www.youtube.com/watch?v=lR77mY0AYPU
Clanek : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=198561
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tak toto je aspon cipek !!! - ten to rovnou snima piezo snimacem opacne pouzitej piezo repracek z cinske hracky do osciku, se picnu, starej ruskej malej oscik mam, to je bombovkaaaaaa !
Do toho normalne du :D .. https://www.youtube.com/watch?v=4DPBDwBokNw
Wolowe mi rekli do telefonu turborepasy kdesi v prdelakove (pro me) az u Pardubic na jakesi mega-vyvazovaci masine za 1000 kacek + pul dne v prdeli na ceste + projetej benzin, parada, mam to v kapse a za facku :D .

Jeeeeeee - taky dobra vychytavka, primitivni, nicmene logicke a ucinne ! :D
https://www.youtube.com/watch?v=5wTob-CbEuc
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Obavam se ze okolo tech turb (nejen) panuji stejny myty jako napriklad u leku - system "VYDESIT a PRODAT", hehehe:).
Stylem "jste uplne v prdeli, ale my vam nastesti umime pomoci" (odlehcit penezenku, hihihi :D ..
.....................................................................................................

No to přesně máš pravdu, to je přesně ono.
Právě jak jsi psal , že ti to čudí, řekl bych , že ti to právě utíká olej do výfuku z turba , po chvíli, až se výfuk zahřeje, tak to jakoby přestane, olej se v horkém výfuku spálí.Mimochodem mám teď auto na těch svodidlech, budu montovat klimatizaci. *VV* *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Bingooooo !
Me napadlo to uuuplne samy, hned jak se vychrapu, navlecu dvojity vataky a sundavam hadice od intercooleru a cumim do nich:).
Mel jsem spadeny tahlo na klapce na turbu, je mozny ze se tam olej hromadil a pak spalil, a nebooo(!) jak jsem meril ty tlaky tak to teklo mozna loziskem okolo a pak to nasal motor a spalil.
Mozna proto pukly potrubi pred vrtulema (zvysena teplota jako u JET motoru, ten v podstate taky pali "olej" ty roury co se jim rika stihacky, cize mozna proto to puka, prehratim a unavou materialu, presne jako letecky motory:).

Kazdopadne zitra testnu jako prvni - dam studeny start a tim zjistime dco to bylo, jestli ja s merenim, nebo ta spadena zaklopka a nahromadeny olej, ktery motor hned po navleceni tahla nasal a spalil:).
Cize Jindro shoda - hybat mozkem se dnes vyplaci, je tak ? :D :)
Montujes klimu ? Tak to je pecka, nastesti tu uz mam:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jedna moudrost praví: lepší je hodinu přemýšlet, než hodinu makat. *VV* *VV* *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Se picnu, oni to tak delaji taky s tou plastelinou system pokus - omyl, kurnik do toho jdu :-).
https://www.youtube.com/watch?v=-sHaexWxjS8
Jeste si do jara udelam zouvacku + vyvazovacku na kola, nechce se mi proad jezdit a cekat ve fronte jako idiot na podzim na jare porad dokola, mam Bravo, Smarta + planuju jeste jednoho pro zenu:).
Princip je podobny, jen mensi naroky na vyvazeni, oluvka jsou za facku (pres google search) :D.
https://www.youtube.com/watch?v=OF1RJtglDM8
and
https://www.youtube.com/watch?v=rMFKtrHJQws
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Hehehe, taaaaak ! - moudra to moudrost Jindro :D))))))) .. skoda ze to mam k Tobe takovej lan km, ale snad nekdy za tepla vyrazim na nejaky ten hrad a zamek a zkouknu Tvy paradni dilo live :).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jo to můžeš, budu rád, probereme to LIVE ??!! *pivo* *pivo* *pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3718
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Některý věci bych neviděl tak jednoduše, třeba to vyvažování. Staticky se nějaká věc může vyvážit na setiny gramu a dynamicky to bude špatně. Vyvažoval jsem staticky třílistou vrtuli 160 cm. Jen tak ze zvědavosti jsem ji rozebral a vážil každý list, dvěma vahami, u kořene a u konce listu. Všechny listy mají celkovou hmotnost skoro stejnou, ale rozdíly mezi vahami u kořenů/konce jsou "obrovské". Staticky mám tu vrtuli vyváženou na 1 gram, stejně za chodu vibruje - ale o hodně méně, než po vyvážení výrobcem.

A domácí přezouvačku bych taky nedělal. U profi mašiny se ty navlékací a svlékací nástroje nedotýkají ráfku, takže k poškození může dojít jenom gumou té pneumatiky. U té domácí se to šoupe nebo odvaluje po ráfku.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Nedelej, Tva vec, me to celkem dost prudi platit prezuti nejmin petikilo (1000) za rok + zavazicka co vim ze stoji facana:).
K te vrtuli - samoze, musis vyvazovat tak aby jsi docilil STEJNEHO CG (central gravity).
V praxi na vrtulniku (lhostejno dvou ci tri, ci peti liste vrtuli) to je nasledovne - zhoupnes ji na delku (pres nejaky edge/brit) a dovazis ji cca na stejnou vahu + cca stejne CG u vsech listu.
Potom das na vyvazovacku komplet vrtuli a dovazujes na vibrace lepici paskou uz na koncich listu, anebo tam kde si nedosah stejneho CG das na jednu ci druhou stranu:).
Podobne stopu listu - u 2 das na konce ruzny barvy pasky (stejne vahy) a proti svetlu sledujes roztoceny rotor a kde je jaka barevna stopa, ten list chodi v jine stope - doladis na tahle aby chodily v jedne - stejny stoupani:).


Neni to az takova veda, jen musis vedet jak:).
U vrtase to byva cca v 1/3 od hridele podle povahy listu - akro, nebo standart letani s modelem:).
Mas pravdu JCB, chce to hejbat mozkem nez mi neco rozbije palici :). Dost to pak boli, ono napriklad u Vrtase s prumerem rotoru a otackama 1500-1800 to je najakych 400km/h obvodove rychlosti, par neopatrnych posekanych typku uz bylo:).
Me kopl maly (prumer rotoru asi 600 mm) do kotniku na ruce kdyz se dotacel (pri serizovani) a bylo to jako kdyz me nakopl kun, hned to zmodralo a videl jsem vsecky svaty :D ..

Takze tolik k leteckym vrtulim, turbo je (prumerem) a naroky na vyvazeni zase uplne jinde, cize zase jiny podminky, uvidime, rekl slepej :-).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tak dneska padly konecne do schranky vybrusovy krouzky z S105 (pr. 68mm) :) a frezy na ventily se vsemi uhly obrobeni, parada:).
Kruhy na 4 valce za 300,- frezy taky za 300,- z Bazose:).
Jeste by to chtelo brusku na ventily, ale to se udela jednoduchy pripravek na brusku retezu na pily (upnuti pod uhlem 45° a nazdar, brousime jako o zivot) :D))) ..
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

Ještě včera jsem se těšil, že se konečně probírá téma na odborné úrovni, teď mi to začíná připomínat seriál A je to!
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tak si to nech odborne udelat za tezky prachy a neopruzuj ty co to umi, nebo se snazi umet :-).
Delal sis sam nekdy hlavu, ventily ? Nebo si na aute sam jen foukas kola ? Vis, ze se da hlava liznout rucne jemnym brusivem na odrezku silne tabule skla za par kacek ?
Naproti tomu jsem menil synovi hlavu na Favoritu "srovnanou" odbornikama a stalo me to 2 tesneni nez mi to srovnal nekdo jiny a poradne.
Tak hodne stesti s "odbornikama" Ti preju, ja ho nejak nemel, co si neudelam poradne sam to poradne udelany dneska (az na cestny vyjimky) nemam, vime ? :wink:

Radeji si koupim sadu frez (vis vubec o cem je rec ??), kterou vyuziju i na Fiat Bravo, kde se chystam rovnez delat palici a spousty jinych aut, pac prumer kolem 30 mm a uhel 45°, resp. 90°se uziva dodnes:).
Navic je temer nepouzita a za 300,- si Ty jeden bembelo (nic ve zlym:)) koupim akorat tak mozna jeden ventil na Smart-a, na to kaslu, tuhle drahotu a servisni sit Mercedesum proste nezeru:).
Motor jako motor, princip a konstrukce 4T porad tytez:)

Tak jestli uz noc nemas .. tak dik za hodnotny a konstruktivni prispevek :? :wink: .
Mej se hezky:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Roman Milo
Příspěvky: 307
Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Roman Milo »

*1*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

A no neee Romco, jsme to nase seznameni zde na foru vzali trochu (oba) za spatny konec, ale vsecko se da spravit, ne ?
Heled, kdyz chces (a mas na to) nech si vymenit endzin za 20-30 klacku, turbo za 7-ku atd .. me to ale neba, protoze co clovek zkonstruoval a vyrobil (NEJAK) musi jit (NEJAK) opravit:).
Radej se necemu priucim (a to mi nikdo neveme), tak dik za nazor Pat a Mat at uz byl jakkoli priblbly :D .

Je jedno krasny prislovi (tusi pochazi z ciny) :D ..
"A ten, který tvrdí, že něco nejde, nepřekáží tomu, který to už dělá"
..
(a s uspechem, vid Jindro) :wink:

P.S. Pro Tvoji informaci - je v Brne pistarna a krouzkarna (prodej jen tohoto), tam Ti reknou, ze drazka v pistu na jinak vysoky krouzek (je li prumer shodny a nesouhlasi tloustka) se upravuje na soustruhu relativne bezne.
No a vybrusove kruhy Smart 698 cc maji az (tusim) 67 mm II. vybrus, coz kdyz zbrousis "zamky" ze S105 kruhu se dostanes na prumer 66,75 a nebo 67,0 naprosto v pohode.
A funkcne krouzek jako krouzek, zazracny neexistujou, jen ty Skodarovy jsou za facku:).
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Odpovědět