Porucha motoru - spotřeba oleje - po repasi hlavy
(anebo jinacich, vznikne mi brutalne zatepleny prostor 5 x 10 metru:))
Ale k veci, Jindrichu heled co jsem nasel - modelarska plynova turbina, jeste brutalnejsi pozadavky na vyvazeni nez u turba (nebo minimalne podobny) a borec si to vazi doma sam.
Delam modelarinu a vyvazuju vrtule mezi dvema magnety na hrotech taky, jeden se opre o stred neodymovyho magnetu (staci ze staryho HDD (to je ten co neutrhnes z zeleznyho ponku frezky) a druhy udrzuje v lufte asi 0,5 mm mezera na druhe strane. Loziska s mensim trenim nez magneticky nejak ani neznam .
No a uz jen sledujes vibrace, lepis maly kousicky plasteliny na lopatky a kdyz trefis na druhe strane ubrousis lopatku a umyjes tu plastelinu.
Podobne jsem vyvazoval i rotory na modely vrtulniku - pokus omyl a uslo to:)
Tam se Ti pak trepe cela masina pro vzletu a nefachci gyroskop ocasu citlivy na vibrace:).
Obavam se ze okolo tech turb (nejen) panuji stejny myty jako napriklad u leku - system "VYDESIT a PRODAT", hehehe:).
Stylem "jste uplne v prdeli, ale my vam nastesti umime pomoci" (odlehcit penezenku, hihihi ..
A nebo doma snadno a rychle za par kacek - viz YouTube a spol .. lidi jsou obecne liny hybat mozkem tak radsi zaplateji, mi se libi Tva improvizace a samo-domo jako dukaz ze kdyz se chce vsecko jde:).
Videjko : https://www.youtube.com/watch?v=lR77mY0AYPU
Clanek : http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?p=198561
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Do toho normalne du .. https://www.youtube.com/watch?v=4DPBDwBokNw
Wolowe mi rekli do telefonu turborepasy kdesi v prdelakove (pro me) az u Pardubic na jakesi mega-vyvazovaci masine za 1000 kacek + pul dne v prdeli na ceste + projetej benzin, parada, mam to v kapse a za facku .
Jeeeeeee - taky dobra vychytavka, primitivni, nicmene logicke a ucinne !
https://www.youtube.com/watch?v=5wTob-CbEuc
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Stylem "jste uplne v prdeli, ale my vam nastesti umime pomoci" (odlehcit penezenku, hihihi ..
.....................................................................................................
No to přesně máš pravdu, to je přesně ono.
Právě jak jsi psal , že ti to čudí, řekl bych , že ti to právě utíká olej do výfuku z turba , po chvíli, až se výfuk zahřeje, tak to jakoby přestane, olej se v horkém výfuku spálí.Mimochodem mám teď auto na těch svodidlech, budu montovat klimatizaci.
Me napadlo to uuuplne samy, hned jak se vychrapu, navlecu dvojity vataky a sundavam hadice od intercooleru a cumim do nich:).
Mel jsem spadeny tahlo na klapce na turbu, je mozny ze se tam olej hromadil a pak spalil, a nebooo(!) jak jsem meril ty tlaky tak to teklo mozna loziskem okolo a pak to nasal motor a spalil.
Mozna proto pukly potrubi pred vrtulema (zvysena teplota jako u JET motoru, ten v podstate taky pali "olej" ty roury co se jim rika stihacky, cize mozna proto to puka, prehratim a unavou materialu, presne jako letecky motory:).
Kazdopadne zitra testnu jako prvni - dam studeny start a tim zjistime dco to bylo, jestli ja s merenim, nebo ta spadena zaklopka a nahromadeny olej, ktery motor hned po navleceni tahla nasal a spalil:).
Cize Jindro shoda - hybat mozkem se dnes vyplaci, je tak ?
Montujes klimu ? Tak to je pecka, nastesti tu uz mam:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
https://www.youtube.com/watch?v=-sHaexWxjS8
Jeste si do jara udelam zouvacku + vyvazovacku na kola, nechce se mi proad jezdit a cekat ve fronte jako idiot na podzim na jare porad dokola, mam Bravo, Smarta + planuju jeste jednoho pro zenu:).
Princip je podobny, jen mensi naroky na vyvazeni, oluvka jsou za facku (pres google search) .
https://www.youtube.com/watch?v=OF1RJtglDM8
and
https://www.youtube.com/watch?v=rMFKtrHJQws
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
A domácí přezouvačku bych taky nedělal. U profi mašiny se ty navlékací a svlékací nástroje nedotýkají ráfku, takže k poškození může dojít jenom gumou té pneumatiky. U té domácí se to šoupe nebo odvaluje po ráfku.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
K te vrtuli - samoze, musis vyvazovat tak aby jsi docilil STEJNEHO CG (central gravity).
V praxi na vrtulniku (lhostejno dvou ci tri, ci peti liste vrtuli) to je nasledovne - zhoupnes ji na delku (pres nejaky edge/brit) a dovazis ji cca na stejnou vahu + cca stejne CG u vsech listu.
Potom das na vyvazovacku komplet vrtuli a dovazujes na vibrace lepici paskou uz na koncich listu, anebo tam kde si nedosah stejneho CG das na jednu ci druhou stranu:).
Podobne stopu listu - u 2 das na konce ruzny barvy pasky (stejne vahy) a proti svetlu sledujes roztoceny rotor a kde je jaka barevna stopa, ten list chodi v jine stope - doladis na tahle aby chodily v jedne - stejny stoupani:).
Neni to az takova veda, jen musis vedet jak:).
U vrtase to byva cca v 1/3 od hridele podle povahy listu - akro, nebo standart letani s modelem:).
Mas pravdu JCB, chce to hejbat mozkem nez mi neco rozbije palici . Dost to pak boli, ono napriklad u Vrtase s prumerem rotoru a otackama 1500-1800 to je najakych 400km/h obvodove rychlosti, par neopatrnych posekanych typku uz bylo:).
Me kopl maly (prumer rotoru asi 600 mm) do kotniku na ruce kdyz se dotacel (pri serizovani) a bylo to jako kdyz me nakopl kun, hned to zmodralo a videl jsem vsecky svaty ..
Takze tolik k leteckym vrtulim, turbo je (prumerem) a naroky na vyvazeni zase uplne jinde, cize zase jiny podminky, uvidime, rekl slepej .
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Kruhy na 4 valce za 300,- frezy taky za 300,- z Bazose:).
Jeste by to chtelo brusku na ventily, ale to se udela jednoduchy pripravek na brusku retezu na pily (upnuti pod uhlem 45° a nazdar, brousime jako o zivot) ))) ..
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
Delal sis sam nekdy hlavu, ventily ? Nebo si na aute sam jen foukas kola ? Vis, ze se da hlava liznout rucne jemnym brusivem na odrezku silne tabule skla za par kacek ?
Naproti tomu jsem menil synovi hlavu na Favoritu "srovnanou" odbornikama a stalo me to 2 tesneni nez mi to srovnal nekdo jiny a poradne.
Tak hodne stesti s "odbornikama" Ti preju, ja ho nejak nemel, co si neudelam poradne sam to poradne udelany dneska (az na cestny vyjimky) nemam, vime ?
Radeji si koupim sadu frez (vis vubec o cem je rec ??), kterou vyuziju i na Fiat Bravo, kde se chystam rovnez delat palici a spousty jinych aut, pac prumer kolem 30 mm a uhel 45°, resp. 90°se uziva dodnes:).
Navic je temer nepouzita a za 300,- si Ty jeden bembelo (nic ve zlym:)) koupim akorat tak mozna jeden ventil na Smart-a, na to kaslu, tuhle drahotu a servisni sit Mercedesum proste nezeru:).
Motor jako motor, princip a konstrukce 4T porad tytez:)
Tak jestli uz noc nemas .. tak dik za hodnotny a konstruktivni prispevek .
Mej se hezky:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_
Heled, kdyz chces (a mas na to) nech si vymenit endzin za 20-30 klacku, turbo za 7-ku atd .. me to ale neba, protoze co clovek zkonstruoval a vyrobil (NEJAK) musi jit (NEJAK) opravit:).
Radej se necemu priucim (a to mi nikdo neveme), tak dik za nazor Pat a Mat at uz byl jakkoli priblbly .
Je jedno krasny prislovi (tusi pochazi z ciny) ..
"A ten, který tvrdí, že něco nejde, nepřekáží tomu, který to už dělá" ..
(a s uspechem, vid Jindro)
P.S. Pro Tvoji informaci - je v Brne pistarna a krouzkarna (prodej jen tohoto), tam Ti reknou, ze drazka v pistu na jinak vysoky krouzek (je li prumer shodny a nesouhlasi tloustka) se upravuje na soustruhu relativne bezne.
No a vybrusove kruhy Smart 698 cc maji az (tusim) 67 mm II. vybrus, coz kdyz zbrousis "zamky" ze S105 kruhu se dostanes na prumer 66,75 a nebo 67,0 naprosto v pohode.
A funkcne krouzek jako krouzek, zazracny neexistujou, jen ty Skodarovy jsou za facku:).
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_