Porucha motoru - spotřeba oleje - po repasi hlavy

Řešení problémů s motorem
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3718
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Nevím jak šestistovky, ale u sedmistovky schovaná není. Tam musí být něco špatně i s tím čepem. Originál závlačko-segrovka je taková spešl, ale běžně se tam dává toto:
Obrázek
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

mugwai :Cize maly shrnuti - meril jsem sice na studenym endzinu, ale - smerem od skrtici klapky - 0 bar, dalsi s bidou 3 bar a posledni s bidou 5-6 bar.

No tak jak jsem si to tady teď pročet, tak ani nechci vidět jak to v tom motoru vypadá.Já tedy určitě bych šel do pořádný GO s výbrusem válců, každopádně bych vyndal celou pohonnou jednotku ven a vyndal motor.Já to udělal rovnou taky, tlaky po GO jsem měl 14,5 bar na všech třech válcích , ventily,gumičky na ventilech atd., co jsi to psal o tom měření tlaku, že to tam musíš držet, pokud máš měřák, co se měřily škodovky, tak to má na té hadici oba závity svíček, malý i velký.
To sběrné potrubí (parohy) klidně múžeš svařit, pokud si na to troufneš, je potřeba mít stejnosměrný proud a specielní niklovou elektrodu(dříve se jí říkalo "nikelitka") ale dnes jsou elektrody, že svaříš dřevěnou vařečku a otvírák na pivo.
Ještě odkaz na foto, když jsem já generálkoval:
http://smart2.rajce.idnes.cz/SMART/
*pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3718
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

No vidíš, Jindro, když máš tolik hezkých fotek, že bys mohl vzít dvě z nich (ty vhodné) a na jedné z nich zakroužkovat, kde je ten ventilek FSN, na druhé potom zakroužkovat začátek (nebo konec?) té hadičky, do které se fouká? A odkaz na ty dvě fotky bys mohl přihodit do FSN.
Že budeš tak hodný a uděláš to pro mě?
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Kluci dik, Jindro hezky fotky, dobra fotka ci video je za mracna kecu, super:). Jasne, sundam palici, pak vanu, kouknu na valce a pujde ven, pak zpatky:).
Vypada to fakticky na prinejmensim zapeceny kruhy + ventily v loji 100%-ne:).

No .. nadeje umira posledni, pres tu bidu to na prakticky vybitou baterku chyta vynikajicne a za tarokovani valcu se s tim da i popojizdet, neuveritelny nezmar auticko :D ..
Nejaky vzruchy a hrkani nebo cinkani rozvodaku, klapani ventilu, nebo tak neco to zase nic, ticho nula, zvuk z motoru jakz takz zdravej, cistej, tak uvidime:).
(rekl slepej a sel na nemej film) :D ..
Naposledy upravil(a) mugwai59 dne sob 27 pro 2014, 23:22, celkem upraveno 1 x.
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

To ti stačí jedna fotka, tady krásně vidíš tu trubičku s tím gumovým kolínkem, na druhé straně je ten zpětný ventilek a kousek hadičky a je to nasazeno do škrtící klapky sání - to je ta cesta , kudy se vytváří podtlak v klikové skříni.U té klapky se to sundá, fouknout to nejde, jedině nasát a musí to být průchozí.
http://smart2.rajce.idnes.cz/SMART/#IMG_9995.jpg
*pivo*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Tobe sel olej nad pisty pres turbolader ? Kruhy zapeceny nevypadaji, v jakym stavu byly valce po rozdelani a kolik to melo najeto ?

Koukam s barvickama si se vyblbnul dokonale :D .. se s tim tak mazat nejspis nebudu, vydrhnout to jo, barvicky asi e-e :D.
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Ano, myslím, že šel olej hlavně přes turbo, nebo ta trubička, co ukazuju byla totálně ucpaná, pokud by jsi znal konstrukci turba ve SMARTu, tak z něj olej je prakticky odsáván tím podtlakem ve skříni, jinak se tlačíbuď do výfuku, nebo jde do sání a je spalenej, já měl najeto 101 000 km, odhaduju, že to sežralo cca 1,5 l oleje na 1000 km, když jsem rozdělal ty písty ven a měřil jsem ovalitu válců (uprostřed zdvihu ) překvapilo mně, že to bylo málo, asi 2 tisíciny mm,ale výbrus jsem udělal, nebo jsem měl už výbrusové písty a když už jsem to měl rozdělaný ???
Jinak, když budeš spouštět ten motor , tak se nemusí nic odpojovat, ale doporučuji předem odpojit hadici sání od filtru (spouštěním se natahuje ) a odpojit palivové hadičky. *VV* *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Ok, dikes kuciii ! :D
Urcite budu napred spoustet, kdysi jsem to delal jako Ty - drhnul poctive kartacema, piskoval, lakoval (na Skodarnach napravy atd.) dneska uz vim ze to do roka zase zacne chytat lisku a je to jen prace navic - maximalne ML rezistin, nebo tak neco do tech trubek a na ne Rezistin taky , stece po tom voda a je nejaky cas klidek:).
Dneska uz jsem "starsi" pan co moc casu nema, tak chci cas stravit prijemnejsima vecma nez drhnutim rezatyho zeleza :) ..

S motorem asi na tom budem +- podobne, mam 698 cc neco okolo 109 tis, jeste zkouknu hadici pred klapkou + intercooler za turbem jak vypada.
Ta ovalita by byla super, kdybych tak dopadl opucuju pisty, dam vybrusovy kruhy, sbrousim zamky na ok vuli na merky a ony se casem "zalapujou" (zabehnou) samy jizdou.
Jeste uvidim, mam sice domluveno brouseni jedne diry cca za 3 stokoruny klik taky nejak za litranek, ale ty drahy sadu se mi kupovat moc zatim nechce.

Myslim, ze pokud odstranim pricinu vnikani oleje (tvorby karbonu co Ti udela nechteny vybrus za jizdy) tak to musi slapat dalsich nejmin 50-70 tisic, tak uvidime co spaleny motorovy fritak napachal za skody :).
Turbo si si rovnez prelagroval sam ? A nechal vyvazit, nebo jen rozdelal a nechal udelat ?
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Turbo jsem jenom rozdělal, vyčistil a znovu sestavil, na nějaké fotce to mám rozebraný, pokud nenajdeš nějaké poškození vrtulek, tak při správné funkci se ložisku nic nestane- je to tzv. fluidní ložisko, to znamená, že se mezi hřídelku a pouzdro z bronzu žene tlakový olej, tím pádem se nedostanou tyto dvě části k sobě a nemůže dojít k opotřebení, ale nesmí samozřejmě někdo jezdit bez oleje a tak. *pivo*
Jo a kroužky žádnej zámek nemají, při montáži se dávaj na 60 stupňů.
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Takze na laiky vyvaleny oci "radoby-mechaniku", ze pri rozborce turboladeru vzdy rotor nechat vyvazit (samoze za dalsi baksis) jsou vicemene kecy tety Běty (aby se vydelalo + dalo vydelat dalsim darmojedum co si poridili vyvazovacku nejspis ze zlata a ted ji museji splacet bance) je tak ? :D
Proste vypuliroval si, slozil si a jezdis, neresis:) ..
Jasne, princip znam, plave to na vrstvicce nekolika molekul oleje aby nesel kov na kov, ostatne jako vsecko kluzny v motoru (a nejen), to je princip mazani obecne, tlakovy mazani je samoze jeste lepsi:).

Ok, jasne - rikam zamek - myslim celne utnuty proti sobe co jsem zabrusoval na mezeru pri nandani do valce podle merek, ta musi byt (z hlavy uz nepamatuju kolik, zjistim) jinak zadres.
Zamky je zlozvyk z 2T motorek, vim ze se u 4T motoru neotaci dokola, a i kdyby nemaji kam se seknout do preplachovych a vyfukovych kanalu jako u 2T motocyklu:).
A no ted koukam na Tvuj profil, strojar, to se pozna, mas peknou frezku, ja mam "jen" soustruh, taky vymazleny, srovnany lozata, zabrouseny lagry a tak :D ..
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Objevil jsem totiz na E-bayi stred + tesneni (prave to fluidni lozisko) za dost dobry penize.
Cize pokud jde turbo beztrestne rozlozit a slozit bez vyvazovani, musi jit beztrestne a bez vyvazovani vymenit i to lozisko:).
No, jsem zvedav co tam vsecko najdu, jako na svinu ted primrzlo a to me venku moc delat nebavi :D .

Jindro, kde rostou takovy krasny svodidla na najezdy ? Kovosrot ?? Uvazuju udelat si jednoduchou rampu, neco jako mas Ty a do zeme strcit nejakou primitivni hydrauliku (z heveru) co mi to bude zvedat a tak, dej tip pls, dik:).
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Kluci, jeste mam dotaz - kdyz nastartuju (porad jede na 2 valce) tak huli jak fabrika, za par minut prestane, ale porad jede na 2 valce (zadne zlepseni v tomto ohledu).
Jen prestane jit husty dym z vyfuku. Cim to ?
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3718
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Než jsem ho dal do generálky, občas mi to dělalo. V mém případě to na 96 % procent dělaly svíčkové kabely. Na povrchu mírně naprasklá guma těsně u "fajfky", uvnitř úplně zuhelnatělé až do fajfky, všetně bakelitu ve fajfce - skoro úplný zkrat uhlíkem. Asi stačilo trochu navlhnout a jelo to na dva. (Neměl jsem ani vadné ventily, ani vadné vstřiky, ani nic podobného.)

A, prosím Tě, napiš si do podpisu, že máš benzín - sedmistovku. Sce jsi to zmínil někde na začátku tématu, ale po týdnu si to člověk nepamatuje a neví, jestli Ti neodpovídá úpně blbě!
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Uživatelský avatar
mugwai59
Smart ACE
Příspěvky: 1490
Registrován: pát 25 led 2013, 12:31
Bydliště: Ivančice u Brna

Příspěvek od mugwai59 »

Asi jsme si nerozumeli, jiskra skace, kablik neprobiji, ikdyz takovou zavadu jsem na jinym aute uz mel - viz o par postu vyse:).
Nemam tlak na prvnim valci zleva (od klapky u setrvacniku).

Ale co zpusobilo koureni po (hodne) studenym startu dnes a co po nejake te minute klapani motoru na volnobeh zmizi, to mi porad neni jasny ?
Ta kubatura asi na to mit vliv nebude, nebo mi neco uniklo a ma vliv ?
Smart ForTwo Cabrio Pulse 2003 / 0.7 l / 45kW / 21.1.2015 - 107100 km - 5,3l/100km / NAT_Obrázek
Smart ForTwo Cabrio Passion 2001 / 0.8 l / 30kW / 26.4.2016 - 106400 km - 4,4l/100km / DIESEL_Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jo a taky by jsi mohl trochu blíže specifikovat kde bydlíš, co píšeš je moc širokej pojem,
Jinak JBC má pravdu s těma svíčkovejma kabelama, já dal taky nový, při tom jsem zjistil , že asi 2 nebo 3 byly špatně už z výroby nasazený, a zřejmě občas některá svíčky vynechala, u SMARTa se to moc nepozná, nebo každý válec má dvě svíčky,jinak jsi odhalil starou pravdu- nevěř všemu, co se odborně píše, já si to rozeberu a odborně skouknu sám co s tím mám, nebo nemám dělat, nebo se s tím nezatěžuju a koupím rovnou nový, než abych to příště pracně rozdělával znovu.
Co se týče těch barviček a tak, přečti si o kousek dál "GO motoru, zhruba na 3 straně, kde jsem to již vysvětloval.
Jo a ty svodidla jsou moc dobrá věc, jednou jsem si jich všiml v práci, jak se tam válej opuštěný, a teď si vzpomínám že někdy vloni musela SKANSKA měnit na dálnici několik km svodidel, byly nekvalitní - skus nějaký kovošrot.
Já to dám na 4 tvárnice 30 cm vysoký, najedu na to a můžu pod to v pohodě vlízt.Mám v dílně naštěstí topení a můžu i teď něco dělat. *VV*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Odpovědět