Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
tak hoši ted mi někdo poradte at se zbytečně netrápím,chtěl bych na mého smarta F2 cdi namontovat servořízení ,dnes jsem ho měl v Polsku v rukách a za celkem slušnou cenu,jde mi hlavně o el.zapojení, mechanické není problém,ma někdo zkušenost a taky nějaké logické a hlavně srozumitelné schéma zapojení a ví někdo je-li potřeba něco el.domontovat nebo je tam nějaký el.vývod připravený jako u některých značek aut.To servo má dva vývody ,jeden z motorku 2 kontakty a druhý ze skřínky řízení 4 kontakty,tak nevím jestli k tomu není třeba nějaké sp.relé nebo něco jiného . Taky aby toho nebylo málo mám připraveny mlhovky chci je namontovat tak má-li někdo zkušenost ,schéma třeba ručně načrtnuté, tak bych byl moc rád ,samozřejmě mlhovky jsou origo předem děkuji a na revanž Olda
FOR TWO 800CDI SPORTLINE WEBASTO
FOR TWO COUPE BLACK
Toyota RAV 4
Krom téhle knížky, tu žádná jiná schémata zatím nenajdeš škoda. http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=912
Když se Ti tvůj nápad podaří zrealizovat, určitě budeme rádi , když se s námi rozdělíš o poznatky.
Dyku to je právě to že v těch schematech z německého katalogu aby se čert vyznal ,mně ty planky vubec nic neříkají,není nad klasické kde je vše pěkně zakresleno od spotřebiče až po pojistkovu skřín.Já ho mohl koupit kompletní,ale mám obavy jestli tam ještě nemá být něco mezi tím řízením a přívodem proudu ,možná jesatli tam není nějaká připravená kabeláž.Chci to servo protože mám v plánu kopit na léto nové kola a prozatím se mi jeví cenově i vzhledem Rondely ted jsou u nás v zimní akci a ještě 10 procent sleva ,ale ty přední jsou 6 plce a musí být gumy 175 a to už bude cítět ,jsme zvyklí na posilovač z astry G a snacha které .to jediné pujčuji taky z fiata stilo.Myslel jsem že bych se poinformoval vOstravě v Mercedesu ,ale to je tam banda debilu ti to myslím ještě ani neviděli tak musím shánět informace jinde .Tak kdyby byla nějaká možnost budu rád Olda
FOR TWO 800CDI SPORTLINE WEBASTO
FOR TWO COUPE BLACK
Toyota RAV 4
No já mám teda trochu větší rozchod, ale nějaký citelný rozdíl to asi neudělá. Na předku mám pneu 205 a absenci posilovače nijak nepociuji. Smartík má lehký předek a lehký převod řízení, tak jediný v čem je rozdíl, že širší pneu mají tendenci více setrvávat ve vyjetých kolejích , to ale posilovačem neovlivníš. Jestli máš možnost vyzkoušet širší pneu - půjčit si je, tak si to odzkoušej , třeba zjistíš, že celá montáž posilovače je zbytečnost.
posilovač je pohodlnost, ve starym smartu jsem ho neměl a nijak mi nechyběl, v novým ho mám a když sednu do starýho je to námaha zatočit
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail
Já mám astru G 1,7DTI má el.posilovač zimní kola jezdím 185/65/14 a leto 205/50/16 a mužu ti říct že je to velký rozdíl vždy na jaře když přezuju a naopak.Proto jediná věc když jsem koupil smartíka byl ten zvyk toho tuhšíhovolantu,i moje snacha po první jízdě , jinak jezdí fiatem stilem,měla pocit že jde těžko volant.Stilo ma až moc přeposilovaný volant i na muj vkus.
FOR TWO 800CDI SPORTLINE WEBASTO
FOR TWO COUPE BLACK
Toyota RAV 4
Jak naznačil David, je to na zvyku. U Astry máš proti Smartu nesrovnatelně větší zatížení přední nápravy, protože auto je celkově těžší a má motor vpředu , kdežto Smartík vzadu. Nevím jak to máš Ty, ale mě stačí k rejdění jen dlaň jedné ruky a to posilovač nemám.
Jako vim, že i když jsem kdysi přesedával z jednoho auta s posilovačem brzd do druhého bez posilovače, tak jsem měl první moment pocit, že nezastavím, ale po pár minutách jsem se s tím sžil.
Každopádně nemohu v této chvíli jinak pomoci. Přeji hodně zdaru při dohledání správné dokumentace.