Zahřívání motoru

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

To je mi jasné, jen jsem si říkala, že se zeptám lidí, kteří mají stejné autíčko jako já, tzn. víc tomu rozumí. Mně se to moc nezamlouvalo, takže to dělat nebudu. A basta :lol:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

Obrázek
tuto tabulku jsem objevil náhodně,ukazuje ochlazovací schopnost větru v závislosti na okolní teplotě
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Jara
Příspěvky: 241
Registrován: úte 10 lis 2009, 21:00
Bydliště: Jindřichův Hradec

zahřívání motoru.

Příspěvek od Jara »

Jezdím ráno do práce cca 4km.Teplota -9st.parkuji venku. Pokud zavřu topení /na modrou/ , tak se dočkám po půlce cesty prvního černýho dílku. Pokud nechám topení na červenou, dílek se nekoná, z čehož usuzuji, že se ohřívá voda v motoru a v topení najednou. Asi to není tak, že se prvně ohřeje motor a potom to termostat teprve pustí do topení. Tak nějak jako u staré Š100. Nebo je něco špatně?
SMART FORTWO 451 mhd/benzin, r.v. 2013, najeto 20.000 km - zakoupeno v bazaru
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Spajky007

Příspěvek od Spajky007 »

když necháš topení vypnuté tak se motor ohřeje a začne to topit dřív než když topení je zaplé dělal jsem to takhle Š 120 a u Smárta taky
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

vypnute topeni znamena jen to, ze pres radiator neproudi chladny vzduch. jinak se ta voda v nem ohriva taky
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Pár stran zpět jsem sem dával obrázek. Není to Smart, ale princip je podobný.

http://www.smart2.phorum.cz/Dokumenty2/ ... _okruh.jpg

Výměník tepla je v podstatě druhý chladič, paralelně připojený k chladiči motoru, ale není ovládaný termostatem, to znamená, že voda přes něj cirkuluje z motoru pořád. Pokud na výměník tepla otevřu klapku vzduchu - "zapnu topení" , přestane tak studený venkovní vzduch proudit do kabiny přímo, ale začne procházet přes výměník, kde se ohřeje a do kabiny tak vchází teplý. Tím že vzduch odebere teplo výměníku , dojde k ochlazení kapaliny v chladícím okruhu motoru a potažmo i k ochlazení motoru jako takového = dlouhá doba ohřátí motoru při nízkých teplotách.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

xlukas.cz píše:jak rika jirka. u vstrikovacich aut zadne slapani na plyn nepomuze. je to zbytecne. ridici jednotka si stejne palivo prideluje sama a pred nastartovanim na nejaky pedal kasle. na pedal hledi az po naskoceni motoru.
pedal je u lankovych pedalu, kdy se otvira skrtici klapka kvuli vzduchu a tam je to stejne jen zase pro auta bez vstrikovani. vstrikovani je podle vahy vzduchu podle objemu vzduchu ktery jde do motoru, aby nebyla chuda nebo bohata smes. otevrena klapka = vic vzduchu i paliva a tim se motor roztaci.

v hospode diskutuj, ale stejne se tam s nema k zaveru nedoberes. to mas to same jak tu. co clovek to nazor :D
MB 190E jsem seslaplym plynem pri startovani uchlastal. Zcela spolehlive. A pak nechtel chytit ani za boha, pritom byl jinak uplne v cajku. S tim asi inzenyri pri navrhu ridici jednotky nepocitali....
Az mi jeden servisak poradil, ze musim motor nejdrive vyvetrat. Seslapnout plyn na podlahu, pustit starter a vydrzet. A po chvili toceni ta bestie chyti.
Naposledy upravil(a) Pajik dne stř 17 bře 2010, 14:11, celkem upraveno 1 x.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

hoboj píše:Tak jsem dnes vymenil termostat (a protoze jsem strasne "sikovny" a nekam mi zapadl jeden sroub z neho, tak jsem si cvicne udelal demontaz a montaz sani ). Ted se mi zahreje motor na 60 stupnu asi za tri kilometry, predtim ani za dvacet. Konecne jsem videl, ze mi sviti i 80satka :) .
Chlapi, napiste mi nekdo, kde je zhruba ten termostat u CDI. A jak se k nemu muze. Kdyz uz necham menit silentblok, tak uz vymenim i termostat, hreju max na 60C a jestli mam zapnuty topeni, nebo ne je uplne jedno. Trva to dlouho.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Jakou máte teď teplotu motoru??? U CDI, já max dvě bublinky, ale tak po 7 km.. je mi teplo, nestěžuju si, jen pro kontrolu :wink:
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Markéta píše:Jakou máte teď teplotu motoru??? U CDI, já max dvě bublinky, ale tak po 7 km.. je mi teplo, nestěžuju si, jen pro kontrolu :wink:
2 bubliny po 10km. A je jedno, jestli mam otevreny topeni, nebo ne.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Super, diky. Koukam, ze se to vylozene hodi, kdyz se bude menit silentblok motoru. Alespon se bude moturek povytahovat ze dvou duvodu.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

No jo, stejně budeš muset vypustit "vodu" , tak to bude při jednom.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Tak mame po jarnim uklidu:

Vzduchovy filtr .......................................353CZK
Olejovy .................................................112CZK
Ojel Castrol Magnatec diesel 10W40 .........1200 CZK (cena za 5L, zbytek co se nevesel jsem si vzal)
Prace na vymene oleje a filtru .................200 CZK

Nova baterie 62Ah, rebrandovana Varta ...1600CZK
Predni silentblok motoru...........................1409CZK
Termostat...............................................1150CZK

Motor vyndat-zandat (+ vymena silentblok, termostat) ......2500CZK
--------------------------------------------------------------------
Cena celkem...........................................8524CZK

K termostatu:
Vyrazny efekt i u cdi motoru, mam 2 kulicky (60C) po cca 4-5km pri ranni ceste do prace (dneska +3C) po meste. Treti kulicka kolem 10km jizdy. Ted vyjizdim druhou nadrz, takze pak napisu, jak se to projevilo na spotrebe.

Silentblok motoru:
Prestal "zvykavy" zvuk, ktery se ozyval pri projizdeni nerovnosti, nebo pro zaberu motoru. Pri zhasinani motoru uz se tam motor neklepe jak nudle v bandě.

Olej:
Vzal jsem si kanystrik se zbytkem oleje a v nem zbylo cca 1.5L (podle rysky). Takze 3.5L jsem mel v motoru. Nicmene, kdyz jsem po dvou dnech (300km najeto) vyndal zastudena olejovou merku z motoru, tak koukam je prelito a to na horni okraj toho merkoveho plastu (asi o 1cm). Tak jsem volal kamosovi, ze to se mi nezda, to jsem u sveho auta nikdy nevidel. A on se teda hadal, ze to merim blbe, protoze spravne se ma merit 5minut pote, co vypnes teplej motor. A ze to bude tim. Takze jsem to zmeril s teplym motorem a zadna zmena, prelito jak sviňa. Tedy nasledovala strikacka (uzasnych 20ml), hadicka udelana z Ethernetovyho kabelu po vytazeni dratů a vytahovani oleje strikajdou ven. Vytahl jsem toho 3/4litru, abych se dostal na rysku Max. Trvalo mi to prakticky hodinu. Pocet nadavek do ču...v nekolika jazycich 1680ks. Byt hodinu sehnuty nad motorem jsem citil v zadech jeste dva dny potom.

Co se cvakani nekde okolo ventilu tyce:
No zadna vyrazna zmena. Zastudena to podle me proste cvaka a pred tim to nedelalo. Ale ohrev motoru je rychlejsi, takze to rychleji zmizi. Kamos v servisu rikal, ze tam nic neslysi. Takze to zatim budu pozorovat a uvidime.

Dost me to zklamalo, kamose tady prosazuju, ze je peclivej a pak stejne, co si nezkontrolujes sam, nebo rovnou neudelas sam, na to se neda spolehnout nikdy a nikde.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
dodo555
Smart ACE
Příspěvky: 723
Registrován: stř 12 lis 2008, 14:36
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dodo555 »

*1*
do cdi som vzdy dal presne 3l oleja a bol cca 2-3mm pod rysku max.
smart passion 52kW 2007
smart passion 52kW 2008
smart ebike
Odpovědět