Zahřívání motoru

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

- teplota 80 - 85 v pořádku není. Zjistil jsem to jak v servisní knížce, tak v technickém popisu termostatu v katalogu Autokelly. Termostat otevírá při 90°C a taková je i provozní teplota. Mě se to teď nedostane nad 85 ani při zátěži, což je špatně. Není to sice moc velký rozdíl, ale začíná sezóna, navíc v plánu cesta do Riccione tak to chci mít OK.
Nákup jsem chtěl zkusit v Haspa , protože stejný výrobek stejné značky tam mají o 3 kila levněji než v AK.

- registrovat se v Haspa nemůžu, protože registrace vyžaduje povinný údaj název firmy.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Markéta
Smart ACE
Příspěvky: 2680
Registrován: čtv 23 dub 2009, 21:53
Bydliště: Kroměříž

Příspěvek od Markéta »

Zajímalo by mě, jak poznáte, že máte teplotu okolo 90°C ? Já tam mám 80 (tři bublinky ) a 100 ( čtyři bublinky ). Po výměně termostatu se standartně zahřívá na 3 bublinky, předtím jen na dvě ( v zimě, v létě to šlo normálně ).
7. 8. 2009 Smart Fortwo 0,8 30 kw cdi 2000 Jednohubka
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek

Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Uživatelský avatar
michmartin
Příspěvky: 360
Registrován: ned 07 zář 2008, 09:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od michmartin »

název firmy jsem napsal svoje jméno a jde to - nikoho to dál nezajímalo a nic si nikdo nezjišoval ...

těch 90°C poznáme podle ukazatele teploměru ( budíku ) - SMART ROADSTER to má trochu jinak :wink: - :shock:
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

ja sem vymenu termostatu poznal jedine podle bublinek a zacalo to lepsi topit. ovsem jinak zmena napr. ve spotrebe zadna. tak potom nechapu smysl vymeny. myslel sem si, ze usetrim :roll: :lol: :lol:
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

- Tak já tam zkusím střelit jako název firmy to svoje jméno :P

- mě nejde o spotřebu a úsporu. Jde mi o to, aby to šlapalo při správné teplotě tak jak má a taky bych nerad, aby se něco stalo po cestě a někde jsem nevařil. Jak to nefunguje jak má, tak v to nemám důvěru.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Spravna teplota ma byt proto, aby se motor co nejmene opotrebovaval, protoze vule pohyblivych casti jsou spocitany na teplotu tech 90C. Jak vule, tak roztaznost sroubu a dalsich veci. Takze cim blize jsi k optimalni teplote, tim vice motor pracuje v optimalnich podminkach a mene se opotrebovava. Dalsi veci jsou emise, ktere jsou take minimalni pri zahratem motoru.

Bohuzel ty motory jsou plny pohyblivych kurvitek, ktery se kazej, kdyz to nema vsechno co mit ma. Kamos nazval v praci nase oddeleni designu motoru oddelenim "parnich stroju". Mno, ti se hodne vztekali..... 8)
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Barthez
Příspěvky: 12
Registrován: sob 03 bře 2012, 21:26
Bydliště: Tatenice (všední dny Praha)

zahřívání motoru po pár kilometrech

Příspěvek od Barthez »

Zdravím všechny. Mám se svým smártíkem problém. Pokud v autě chci zatopit, teplota vyleze po pár kilometrech ikdyž je venku mráz až na 120 stupnů(všech pět koleček), přitom vzduch fouká pořád studený. Pokud mám páčku na teplotu úplně vlevo,aby to foukalo studený,teplota motoru vyleze na dvě, max. tři kolečka. Nevíte někdo,čím by to mohlo být? Že by termostat? Díky předem za rady.
smart 0.8 CDI
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

je tam chladici kapalina? je odvzdusneny?
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Taky sázím na odvzdušnění, zkus povolit čidlo na termostatu, jestli tam není vzduch - na dostatek kapaliny jsi se doufám díval. *trsám*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
Barthez
Příspěvky: 12
Registrován: sob 03 bře 2012, 21:26
Bydliště: Tatenice (všední dny Praha)

Příspěvek od Barthez »

Jo, na dostatek kapaliny jsem se dival, chybelo jen trochu, tak jsem to jel projet a zavada pokracovala dal. A pote se to ohralo v -10 za 4 kilometry na tech pet kolecek. Dobra,zkusim to odvzdusnit. Diky za radu.
smart 0.8 CDI
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

postav se cumakem dovrchu - napriklad sklon schodu zvys otacky a melo by to mit stejny efekt jako odvzdusneni.
ale samozrejme, odvzdusnenim nic nezkazis. jenom bacha na to. vytahovat velmi velmi opatrne, protoze ti zacne tect chladici kapalina vcelku rychle. nezapomen si pri tom otevrit nadrzku na doplnovani ;-)
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

To je ten červeno černý, co ho vidívám v LA?Určitě tam bude vzduch. kapsa a brání cirkulaci, jak píše Lukáš. :?
Fortwo 0,8 cdi 2002
Uživatelský avatar
Barthez
Příspěvky: 12
Registrován: sob 03 bře 2012, 21:26
Bydliště: Tatenice (všední dny Praha)

Příspěvek od Barthez »

Ne, toho červenýho má nějaká paní nejspíše z Krasíkova. Já mám šedo černýho. Díky všem za rady.
smart 0.8 CDI
kuher
Smart ACE
Příspěvky: 951
Registrován: čtv 09 črc 2009, 20:57
Bydliště: Č.Třebová

Příspěvek od kuher »

:P Nojo, mohlo mne to napadnout, máš jej v podpisu. Ta závada je záhada, snad se povede odstranit. :?
Fortwo 0,8 cdi 2002
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3720
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Podle mého smártího guru okruh topení nemá žádný ventil uzavírající vodu. Topení jede pořád naplno, i v létě. Regulace teplo/zima se děje jen změnou průtoku vzduchu přes nebo okolo radiátoru. Takže souvislost mezi otevřeným a zavřeným teplem bych nehledal. Jedině snad, že průchod čerstvého vzduchu přes radiátor změní velikost bubliny v radiátoru.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Odpovědět