Nejde zaradit, auto se lehce poskubava

Řešení problémů převodovky, spojky, řazení
Odpovědět
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

Paráda , dík
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...

1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.

Obrázek

2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace

Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.

Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

zajimave, ze jeste nekdo dalsi chce resit "automaticke" razeni timto zpusobem.

asi to vyjde levnejs nez klasicky automat, protoze prevodovka je stejna jak pro manual, tak pro tento "automat"
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Automaticke razeni timto zpusobem se dela radu let na nejruznejsich autech, jen pro cesky trh se treba nedodavaj. A to od malych ranultu clio az po limuziny. Ale nejmasovejsi a asi nejlevnejsi je ten klasickej manual.

Jinak typu automatizovanych prevodovek je spousta. A nektery jsou hodne odlisny od toho manualu. Vcetne te smartiiii. Protoze je sekvencni, takze to radi 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1. A nemuze jinak. A delaji se i robotizovane manualni, ktere jsou dost podobne "konvencni" manualni prevodovce.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Pajik píše:
DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...

1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.

Obrázek

2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace

Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.

Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.
Mňo. Udelame si maly engineering update. Furt mi totiz vrta v hlave, jak se kalibruje ta spojka. Vsichni rikate, ze auto pri tom stoji na zemi, ma snad i vypnuty motor. Takze co se pri tom da nakalibrovat mi teda nebylo vubec jasny, zejmena vzhledem k tomu, ze RJ nema informaci o poloze spojky, protoze tam zadny takovy cidlo neni. Ani v prevodovce, ani v actuatoru.

Az dneska jsme se s kolegou dostali k tomu, ze krajni polohy spojky diagnostika urci pravdepodobne merenim proudu na motorku, pri pohybu spojky. Jednoduse ji posle do jednoho dorazu, kde vyskoci proud motorkem. To si ulozi. Pak posle motorek do druheho dorazu, ktery znamena, ze spojka uz vic pritlacit nejde a kdyz se tam motorek dostane (actuator poradne vystrci ten palec), tak vyskoci proud motorkem, RJ ho vypne a ulozi si druhou krajni polohu. A v softweru ma mapu, podle ktere ridi rychlost pohybu mezi obema krajnimi body (aby ta spojka nekopala moc). Pokud je to tak, velmi elegantni.

Co me zajima ted je, jestli ten actuator udrzi rozepnutou spojku bez proudu. Nebo musi motorek byt furt pod proudem a ten "vrtakovej prevod" na ozubeny pulmesic to sam neudrzi. A pak co by me zajimalo je, proc neni ten snek udelanej klasicky (jako tangenta ke kruznici).
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

systém kalibrace na diagnostice má tyhle předpoklady:

- auto stojí
- převodovka je v neutrálu
- auto je zabržděný ruční brzdou

jak to funguje je prostý, jako koneckonců všechny chytrý věci

1. DAS změří aktuální pozici spojky (vzdálenost)
2. DAS nastartuje auto
3. DAS pohne spojkou

v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli

okamžik, kdy se roztočí výstupní hřídel je ten okamžik, kdy se spojka sepla a samozřejmě je jasný v jaký poloze aktuátoru se tak stalo. podle toho se překalibruje aktuální vzdálenost.
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

Robin píše: v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli
Auto je ale zabrzdene rucni brzdou. Takze sebou pri kalibraci drbe ? Jak jinak udelas ty otacky vystupni hridele ?
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
Robin
Smart ACE
Příspěvky: 518
Registrován: úte 21 říj 2008, 10:30
Bydliště: Praha

Příspěvek od Robin »

píšu že je v neutrálu. tak sebou nemá proč škubat.

motor - spojka - převodovka - diferák

jakmile je spojka rozpojená, nebo převodovka v N, tak se nic neděje, ale to snad víš ne?
2012 Fortwo / benzin
Uživatelský avatar
RS607
Příspěvky: 159
Registrován: stř 19 led 2011, 19:24
Bydliště: Merano, Taliansko

Příspěvek od RS607 »

a nastavoval z vás niekto ten actuator ručne bez diagnostiky??? Chcel by som to zajtra urobi pod¾a návodu http://www.evilution.co.uk/331...
smart passion 0.6, 2002
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

kdy mi menili spojku, tak to bylo bez diagnostiky.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
RS607
Příspěvky: 159
Registrován: stř 19 led 2011, 19:24
Bydliště: Merano, Taliansko

Příspěvek od RS607 »

no pokúsim sa to pristavi dnes ručne, myslím že na tom nie je nič zložité...uvidíme...
smart passion 0.6, 2002
smart pulse cabrio cdi, 2004, autohifi Alpine, Audison, JBL repro
http://img8.rajce.idnes.cz/d0802/5/5464 ... 011333.jpg
Peugeot 607, 2.2 HDi, 2004, chip, športový vzduch. filter, autohifi Audison, Canton a Pioneer
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

vážení smaráci,předpokládám,že jsem dnes objevil značně velkou závadu na actuatoru.v předešlém příspěvku píše Druzeta,že studený na manual pak automat.
popíšu závadu: start-zařazení-přidání plynu = skok a chcíp,typoval jsem závadu u vypínání spojky,kontrola vypínací tyčky zdali se nepřidírá promáznul jsem dle návodu opet negativní
sundal jsem levé zadní kolo a.... svorkovnice kabelů k actuatoru prasklá a tam jde veškerý bordel z pod auta/ voda kamení a pod. a to proto,že ten plastový kryt pod autem -již ho tu někdo zmiňoval by měl být o 5cm širší aby také chránil tu svorkovnici.
Takže navrhuji-svorkovnici rozpojit-jde to pěkně blbě-prosříkat řádně kontaktolovým čističem a celou ji zakrýt .
udělal jsem to ráno a celý den jezdím a vše OK
přechodový odpor je sviňa a na elektroniku zvl᚝
Naposledy upravil(a) houzar dne čtv 21 črc 2011, 08:39, celkem upraveno 1 x.
Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

*1*
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

pajiku, tak jsu v klubu. pred necelou pul hodinou sem byl dotazen na lane z d1, kde sem asi 1 km popojizdel v kolone.
popojel sem, brzdil, nejak divne to zatrepalo autem a zdechl motor. po nastartovani uz sem se nerozjel - neslo zaradit. pri snaze o zarazeni to divne drhlo. potom u baraku sem normalne popojel.

mam overeno, ze tazeni smarta na neutral se zapnutym motorem mu mozna nevadi. s vypnutym motorem taky ne. to je uz za ctvrt roku podruhe, co sem byl tazen. zacinam se obavat ...
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

... a co vic. rano sem normalne dojel do prace jako by se nikdy nic nestalo :roll:

zacinam doufat ve verzi o tri prispevky vys.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Odpovědět