Stránka 1 z 7

Nejde zaradit, auto se lehce poskubava

Napsal: sob 18 črc 2009, 21:34
od Pajik
Damy a panove,

koukam, ze dlouho se nikomu nic nevyjeblo s razenim, tak ja toto tema trosku ozivim:

Co se delo pred okamzikem O v den D:
- vsiml jsem si ze to zacalo divne podrazovat, treba kdyz jsem dojizdel bez plynu k retarderu. Puvodne bylo pravidlem, ze kdyz to takhle bez plynu podrazovalo z 3 na 2, tak to skublo a zezadu se ozval takovy "klap" zvuk, jako kdyby to rozpojilo spojku a ten mechanismus dojel do opacne krajni polohy a tam na neco narazil. Co si pamatuju, tak po serizeni na Chodove to na chvili zmizelo, ale po cca mesici se to objevilo znovu.
- pred dvema dny to ovsem zacalo pri dojizdeni podrazovat agresivneji, takze to se skubem podradilo z 3 na 2 a pak to tam pri dalsim zpomaleni svihlo jednicku, takze dalsi skub.
- dneska prijedu na parkoviste pred Hornbachem, sundam nohu z plynu a auto se mirnym poskubavanim pohybuje stale dopredu.
- zaparkoval jsem tedy rychle a vyradil, skubani prestalo

Co se deje ted, po okamziku O dne D:
- nejde nic zaradit (podle displaye), je tam furt N
- pokud dam paku z N na R, nebo na volbu rychlosti (mam tam standardne zapnute furt A), je slyset na volnobeh, ze se hybe spojka a auto pri tom jemne poskubava dopredu, nebo dozadu (podle polohy paky)
- sem tam problikne <|||>
- pri vypnutem motoru kdyz radim, tak actuator ma normalni zvuk a hybe se, nedavno jsem ho take mazal pod gumou palce nejakou super kosmickou lithiovou vazelinou
- vypnuti a zapnuti motoru nijak nepomaha
- brzdy sviti.

Dalsi vesele ceci mimo tento problem, at uz si postezuji kompletne:
- zacalo mi chcat masivne zadnimi okenky dovnitr, obema najednou, zatim jsem to vostrikal zevnitr tekutou gumou
- po 20t jsem na prazskem tankodromu vymlatil tycky stabilizatoru rizeni na predni naprave.
- alespon ze to repasovane turbo jede zatim dobre.

Tak, na kolik procent to bude spojcicka ?
Nebo neco jineho ?
Komu se to projevovalo stejne, jak jsem popsal ?
Kdo pak mi proda spojkovou sadu za mene nez hustych cca 10t CZK ?

Tak a ted se jdu odhlasit ze Smart Times 2009. Tolik jsem se tesil... :?

Napsal: sob 18 črc 2009, 22:45
od David0600
s tou cenou se asi dá dostat níž v autocoře je za 13tis maloobchod z toho se dá cca30% dát dolu a autocora je docela drahá

je to tahle teda


Obrázek

Napsal: sob 18 črc 2009, 22:58
od Pajik
diky za typ, vsechno to poptam...

Napsal: ned 19 črc 2009, 09:17
od xlukas.cz
tak ja mam problem, ze moje auto zacina cim dal castejs a cim dal del premyslet o tom, co ma zaradit :roll:
retardery jsou nestesti. ma 3 normalni otacky nad 2000, pri prejizdeni chce 2, protoze zacal jet do kopce a tocivy moment se mu zda maly. takze pokud nemam manual, tak za retarderem premysli v radech sekund. ridici za mnou jsou nervozni, ze nevim, co zaradit. ja jsu nervozni, ze oni jsou nervozni.

Napsal: pon 20 črc 2009, 23:31
od Pajik
Coece, tohle premysleni pri prerazovani je jedna z nevyresenych zahad. Si pamatuju, ze psal onehda Robin, ze mu takhle auto premysli pri razeni 5-6 na dalnici, az se v kopci zastavi a pak tam da jednicku. Pritom zadnou chybu to nepise.

Podle me jednak bug v software ridici jednotky, protoze by to mel ||| hlasit, ze nejde zaradit a pak teda me napada, ze by mohly na diagnostice naskakovat chyby ze otacky motoru a prevodovky jsou nejak jine, nez se ceka. Protoze se treba spojka pri prerazovani mirne drzi, nebo naopak nedrzi, jak ma. A proto se neradi, aby se to neocesalo.

Re: Nejde zaradit, auto se lehce poskubava

Napsal: sob 01 srp 2009, 07:16
od kuher
Pajik píše:Damy a panove,

koukam, ze dlouho se nikomu nic nevyjeblo s razenim, tak ja toto tema trosku ozivim:

Co se delo pred okamzikem O v den D:
- vsiml jsem si ze to zacalo divne podrazovat, treba kdyz jsem dojizdel bez plynu k retarderu. Puvodne bylo pravidlem, ze kdyz to takhle bez plynu podrazovalo z 3 na 2, tak to skublo a zezadu se ozval takovy "klap" zvuk, jako kdyby to rozpojilo spojku a ten mechanismus dojel do opacne krajni polohy a tam na neco narazil. Co si pamatuju, tak po serizeni na Chodove to na chvili zmizelo, ale po cca mesici se to objevilo znovu.
- pred dvema dny to ovsem zacalo pri dojizdeni podrazovat agresivneji, takze to se skubem podradilo z 3 na 2 a pak to tam pri dalsim zpomaleni svihlo jednicku, takze dalsi skub.
- dneska prijedu na parkoviste pred Hornbachem, sundam nohu z plynu a auto se mirnym poskubavanim pohybuje stale dopredu.
- zaparkoval jsem tedy rychle a vyradil, skubani prestalo

Co se deje ted, po okamziku O dne D:
- nejde nic zaradit (podle displaye), je tam furt N
- pokud dam paku z N na R, nebo na volbu rychlosti (mam tam standardne zapnute furt A), je slyset na volnobeh, ze se hybe spojka a auto pri tom jemne poskubava dopredu, nebo dozadu (podle polohy paky)
- sem tam problikne <|||>
- pri vypnutem motoru kdyz radim, tak actuator ma normalni zvuk a hybe se, nedavno jsem ho take mazal pod gumou palce nejakou super kosmickou lithiovou vazelinou
- vypnuti a zapnuti motoru nijak nepomaha
- brzdy sviti.

Dalsi vesele ceci mimo tento problem, at uz si postezuji kompletne:
- zacalo mi chcat masivne zadnimi okenky dovnitr, obema najednou, zatim jsem to vostrikal zevnitr tekutou gumou
- po 20t jsem na prazskem tankodromu vymlatil tycky stabilizatoru rizeni na predni naprave.
- alespon ze to repasovane turbo jede zatim dobre.

Tak, na kolik procent to bude spojcicka ?
Nebo neco jineho ?
Komu se to projevovalo stejne, jak jsem popsal ?
Kdo pak mi proda spojkovou sadu za mene nez hustych cca 10t CZK ?

Tak a ted se jdu odhlasit ze Smart Times 2009. Tolik jsem se tesil... :?
Ahoj, Tvého příspěvku jsem si nevšiml, protože jsem na sebe nasr....,vztekem nemohu polknout.30.7. jsem koupil Smarta 0.8 30cdi. Pěkně se mnou v Pohořelicích vydrbali.Ostatně, přečti si moje příspěvky.Hold za blbost se platí a já i když jsem dost starý, tak jsem nepoučitelný, protože to nebylo poprve, co jsem naletěl.Karel.

Napsal: sob 01 srp 2009, 10:57
od DYK77
Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...

1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.

Obrázek

2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace

Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.

Napsal: pát 07 srp 2009, 11:38
od Pajik
Dobre, diky, postup hledani od actuatoru dodrzim. Ale prokluzovani mi neni jasne. Je to takovy snekovy prevod, pekne namazany, palec s kouli ulozeny v pouzdre, podle toho obrazku je to vice videt:

Obrázek

Vratil jsem se z dovolene, takze to jdu resit. Mohla by byt i chyba v tom motorku. Mozna mu uhnilo kus vinuti a nema silu vystavit spojku uplne. Proto ta masina pomalu popojizdi.

Mozna dotaz:
Kdyz je palec plne vysunut, tak je spojka sepnuta, nebo rozepnuta ? Pamatuje si nekdo, jak se ten palec actuatoru hybe podle tahani za radici paku (R, N, 1) ???

Napsal: pát 07 srp 2009, 11:43
od Pajik
Jo, tak uz jsem to nacetl,

http://www.fq101.co.uk/roadstergearbox_ ... tuator.asp

Kdyz je palec vysunuty, spojka je vystavena.

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:27
od OGGY
xlukas.cz píše:tak ja mam problem, ze moje auto zacina cim dal castejs a cim dal del premyslet o tom, co ma zaradit :roll:
retardery jsou nestesti. ma 3 normalni otacky nad 2000, pri prejizdeni chce 2, protoze zacal jet do kopce a tocivy moment se mu zda maly. takze pokud nemam manual, tak za retarderem premysli v radech sekund. ridici za mnou jsou nervozni, ze nevim, co zaradit. ja jsu nervozni, ze oni jsou nervozni.

Tak toto přesně zažívám posledí dobou a je to docela peklo. Rychlí příjezd do křižovatky, rychle se rohlednout:" vlevo auto to stihnu", pouštím brzdu a vjíždím do křižovatky setrvačností, plný plyn a ejhle smárt se rozmejšlí co tam dát 3 meziplyn 2 meziplyn asi zase 3 a zase meziplyn a pak konečně po hádce s převodovkou rychlý rozjezd a auto jsem minul jen tak tak....jde to nějak vyřešit nebo promazat nebo tomu nějak jinak domluvit :D

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:33
od xlukas.cz
az to zjistis, tak dej vedet ;-)

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:35
od OGGY
xlukas.cz píše:az to zjistis, tak dej vedet ;-)
Budu muset páč je to docela nebezpečný :shock:

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:44
od Druzeta
Nebezpečný to není musíš se naučit s tím jezdit a počítat s tím, mě to dělá to samý.

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:47
od OGGY
Druzeta píše:Nebezpečný to není musíš se naučit s tím jezdit a počítat s tím, mě to dělá to samý.
Taky Ačko dávam jen, když jedu dálku, po městě jedině manuál.

Napsal: pát 07 srp 2009, 14:49
od Druzeta
Já manuál dávám akorát ráno když to je studený, jinak pak už automat.