Nejde zaradit, auto se lehce poskubava
Nejde zaradit, auto se lehce poskubava
koukam, ze dlouho se nikomu nic nevyjeblo s razenim, tak ja toto tema trosku ozivim:
Co se delo pred okamzikem O v den D:
- vsiml jsem si ze to zacalo divne podrazovat, treba kdyz jsem dojizdel bez plynu k retarderu. Puvodne bylo pravidlem, ze kdyz to takhle bez plynu podrazovalo z 3 na 2, tak to skublo a zezadu se ozval takovy "klap" zvuk, jako kdyby to rozpojilo spojku a ten mechanismus dojel do opacne krajni polohy a tam na neco narazil. Co si pamatuju, tak po serizeni na Chodove to na chvili zmizelo, ale po cca mesici se to objevilo znovu.
- pred dvema dny to ovsem zacalo pri dojizdeni podrazovat agresivneji, takze to se skubem podradilo z 3 na 2 a pak to tam pri dalsim zpomaleni svihlo jednicku, takze dalsi skub.
- dneska prijedu na parkoviste pred Hornbachem, sundam nohu z plynu a auto se mirnym poskubavanim pohybuje stale dopredu.
- zaparkoval jsem tedy rychle a vyradil, skubani prestalo
Co se deje ted, po okamziku O dne D:
- nejde nic zaradit (podle displaye), je tam furt N
- pokud dam paku z N na R, nebo na volbu rychlosti (mam tam standardne zapnute furt A), je slyset na volnobeh, ze se hybe spojka a auto pri tom jemne poskubava dopredu, nebo dozadu (podle polohy paky)
- sem tam problikne <|||>
- pri vypnutem motoru kdyz radim, tak actuator ma normalni zvuk a hybe se, nedavno jsem ho take mazal pod gumou palce nejakou super kosmickou lithiovou vazelinou
- vypnuti a zapnuti motoru nijak nepomaha
- brzdy sviti.
Dalsi vesele ceci mimo tento problem, at uz si postezuji kompletne:
- zacalo mi chcat masivne zadnimi okenky dovnitr, obema najednou, zatim jsem to vostrikal zevnitr tekutou gumou
- po 20t jsem na prazskem tankodromu vymlatil tycky stabilizatoru rizeni na predni naprave.
- alespon ze to repasovane turbo jede zatim dobre.
Tak, na kolik procent to bude spojcicka ?
Nebo neco jineho ?
Komu se to projevovalo stejne, jak jsem popsal ?
Kdo pak mi proda spojkovou sadu za mene nez hustych cca 10t CZK ?
Tak a ted se jdu odhlasit ze Smart Times 2009. Tolik jsem se tesil...
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
je to tahle teda
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
retardery jsou nestesti. ma 3 normalni otacky nad 2000, pri prejizdeni chce 2, protoze zacal jet do kopce a tocivy moment se mu zda maly. takze pokud nemam manual, tak za retarderem premysli v radech sekund. ridici za mnou jsou nervozni, ze nevim, co zaradit. ja jsu nervozni, ze oni jsou nervozni.
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Podle me jednak bug v software ridici jednotky, protoze by to mel ||| hlasit, ze nejde zaradit a pak teda me napada, ze by mohly na diagnostice naskakovat chyby ze otacky motoru a prevodovky jsou nejak jine, nez se ceka. Protoze se treba spojka pri prerazovani mirne drzi, nebo naopak nedrzi, jak ma. A proto se neradi, aby se to neocesalo.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Re: Nejde zaradit, auto se lehce poskubava
Ahoj, Tvého příspěvku jsem si nevšiml, protože jsem na sebe nasr....,vztekem nemohu polknout.30.7. jsem koupil Smarta 0.8 30cdi. Pěkně se mnou v Pohořelicích vydrbali.Ostatně, přečti si moje příspěvky.Hold za blbost se platí a já i když jsem dost starý, tak jsem nepoučitelný, protože to nebylo poprve, co jsem naletěl.Karel.Pajik píše:Damy a panove,
koukam, ze dlouho se nikomu nic nevyjeblo s razenim, tak ja toto tema trosku ozivim:
Co se delo pred okamzikem O v den D:
- vsiml jsem si ze to zacalo divne podrazovat, treba kdyz jsem dojizdel bez plynu k retarderu. Puvodne bylo pravidlem, ze kdyz to takhle bez plynu podrazovalo z 3 na 2, tak to skublo a zezadu se ozval takovy "klap" zvuk, jako kdyby to rozpojilo spojku a ten mechanismus dojel do opacne krajni polohy a tam na neco narazil. Co si pamatuju, tak po serizeni na Chodove to na chvili zmizelo, ale po cca mesici se to objevilo znovu.
- pred dvema dny to ovsem zacalo pri dojizdeni podrazovat agresivneji, takze to se skubem podradilo z 3 na 2 a pak to tam pri dalsim zpomaleni svihlo jednicku, takze dalsi skub.
- dneska prijedu na parkoviste pred Hornbachem, sundam nohu z plynu a auto se mirnym poskubavanim pohybuje stale dopredu.
- zaparkoval jsem tedy rychle a vyradil, skubani prestalo
Co se deje ted, po okamziku O dne D:
- nejde nic zaradit (podle displaye), je tam furt N
- pokud dam paku z N na R, nebo na volbu rychlosti (mam tam standardne zapnute furt A), je slyset na volnobeh, ze se hybe spojka a auto pri tom jemne poskubava dopredu, nebo dozadu (podle polohy paky)
- sem tam problikne <|||>
- pri vypnutem motoru kdyz radim, tak actuator ma normalni zvuk a hybe se, nedavno jsem ho take mazal pod gumou palce nejakou super kosmickou lithiovou vazelinou
- vypnuti a zapnuti motoru nijak nepomaha
- brzdy sviti.
Dalsi vesele ceci mimo tento problem, at uz si postezuji kompletne:
- zacalo mi chcat masivne zadnimi okenky dovnitr, obema najednou, zatim jsem to vostrikal zevnitr tekutou gumou
- po 20t jsem na prazskem tankodromu vymlatil tycky stabilizatoru rizeni na predni naprave.
- alespon ze to repasovane turbo jede zatim dobre.
Tak, na kolik procent to bude spojcicka ?
Nebo neco jineho ?
Komu se to projevovalo stejne, jak jsem popsal ?
Kdo pak mi proda spojkovou sadu za mene nez hustych cca 10t CZK ?
Tak a ted se jdu odhlasit ze Smart Times 2009. Tolik jsem se tesil...
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.
2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace
Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Vratil jsem se z dovolene, takze to jdu resit. Mohla by byt i chyba v tom motorku. Mozna mu uhnilo kus vinuti a nema silu vystavit spojku uplne. Proto ta masina pomalu popojizdi.
Mozna dotaz:
Kdyz je palec plne vysunut, tak je spojka sepnuta, nebo rozepnuta ? Pamatuje si nekdo, jak se ten palec actuatoru hybe podle tahani za radici paku (R, N, 1) ???
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
http://www.fq101.co.uk/roadstergearbox_ ... tuator.asp
Kdyz je palec vysunuty, spojka je vystavena.
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
xlukas.cz píše:tak ja mam problem, ze moje auto zacina cim dal castejs a cim dal del premyslet o tom, co ma zaradit
retardery jsou nestesti. ma 3 normalni otacky nad 2000, pri prejizdeni chce 2, protoze zacal jet do kopce a tocivy moment se mu zda maly. takze pokud nemam manual, tak za retarderem premysli v radech sekund. ridici za mnou jsou nervozni, ze nevim, co zaradit. ja jsu nervozni, ze oni jsou nervozni.
Tak toto přesně zažívám posledí dobou a je to docela peklo. Rychlí příjezd do křižovatky, rychle se rohlednout:" vlevo auto to stihnu", pouštím brzdu a vjíždím do křižovatky setrvačností, plný plyn a ejhle smárt se rozmejšlí co tam dát 3 meziplyn 2 meziplyn asi zase 3 a zase meziplyn a pak konečně po hádce s převodovkou rychlý rozjezd a auto jsem minul jen tak tak....jde to nějak vyřešit nebo promazat nebo tomu nějak jinak domluvit
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!