Stránka 3 z 7

Napsal: sob 05 zář 2009, 23:42
od DYK77
Paráda , dík

Napsal: pát 08 říj 2010, 08:11
od Pajik
DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...

1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.

Obrázek

2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace

Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.

Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.

Napsal: pát 08 říj 2010, 08:38
od xlukas.cz
zajimave, ze jeste nekdo dalsi chce resit "automaticke" razeni timto zpusobem.

asi to vyjde levnejs nez klasicky automat, protoze prevodovka je stejna jak pro manual, tak pro tento "automat"

Napsal: pát 08 říj 2010, 09:18
od Pajik
Automaticke razeni timto zpusobem se dela radu let na nejruznejsich autech, jen pro cesky trh se treba nedodavaj. A to od malych ranultu clio az po limuziny. Ale nejmasovejsi a asi nejlevnejsi je ten klasickej manual.

Jinak typu automatizovanych prevodovek je spousta. A nektery jsou hodne odlisny od toho manualu. Vcetne te smartiiii. Protoze je sekvencni, takze to radi 1-2-3-4-5-6-5-4-3-2-1. A nemuze jinak. A delaji se i robotizovane manualni, ktere jsou dost podobne "konvencni" manualni prevodovce.

Napsal: čtv 30 pro 2010, 12:49
od Pajik
Pajik píše:
DYK77 píše:Nic konkrétního asi nepřinesu, ale ...

1. už tu někdo psal, že mazat actuator se nevyplácí, protože pokud mazivo vzlínáním pronikne tam kam nemá, vnitřní mechanismus pak může prokluzovat. Při pohledu na actuator je to celkem možné. Actuator je v postatě nerozebiratelný. Ačkoliv se jeho konstrukce může zdát jednoduchá, myslím, že jde o přesné zařízení a jakýkoliv zásah do něj ( chemický či mechanický ) jej nenávratně rozhodí tak, že už nepracuje přesně.

Obrázek

2. Ani mechanik často nedokáže dost jasně říci, jestli jde o závadu actuátoru nebo spojky, často se to tu řešilo v pořadí
A) diagostika a kalibrace actuatoru
B) výměna actuatoru a kalibrace
C) výměna spojky a kalibrace

Obávám se tedy, že problém nepůjde vyřešit od stolu, ale že budeš muset navštívit servis, nejlépe takový, který má nějakou zkušenost a vybavení na provedení diagnostiky a kalibrace. Celou závadu jim podej písemně tak jako tady.
Tak jsem dneska konecne dozvedel, k cemu je tam ta fialova (ne ta cervena) pruzinka. Mi to nebylo jasny dokud jsem nezacal resit rizeni actuatoru (jina konstrukce) pro jednoho naseho zakaznika. A ta pruzinka umoznuje, aby se ten motorek rozjel bez extremniho rozbihaciho proudu. Funguje jako mechanicky kapacitor. Tedy motorek hejbe pulmesicem a az se pruzinka napruzi, tak se pohne teprve ten pindour co tlaci na spojku. Cele to dela plynuly rozjezd proti zpetne sile ze spojky. Jinak by na ten motorek byl potreba extremni proud a motorek by byl o hodne vetsi. Tim by byly kabely k motorku tlustsi, ridici tranzistory v ridici jednotce o hodne vetsi, atd.

Dobre vymysleny. No a co ma teda muj obdiv je, ze takovahle konstrukce chce zpetnou vazbu do ridici jednotky a jemne regulovane rizeni, aby se to pri pohybu nerozkmitalo. A k poloha tohodle aktuatoru se nikde nesnima oproti jinym kontrukcim actuatoru.
Mňo. Udelame si maly engineering update. Furt mi totiz vrta v hlave, jak se kalibruje ta spojka. Vsichni rikate, ze auto pri tom stoji na zemi, ma snad i vypnuty motor. Takze co se pri tom da nakalibrovat mi teda nebylo vubec jasny, zejmena vzhledem k tomu, ze RJ nema informaci o poloze spojky, protoze tam zadny takovy cidlo neni. Ani v prevodovce, ani v actuatoru.

Az dneska jsme se s kolegou dostali k tomu, ze krajni polohy spojky diagnostika urci pravdepodobne merenim proudu na motorku, pri pohybu spojky. Jednoduse ji posle do jednoho dorazu, kde vyskoci proud motorkem. To si ulozi. Pak posle motorek do druheho dorazu, ktery znamena, ze spojka uz vic pritlacit nejde a kdyz se tam motorek dostane (actuator poradne vystrci ten palec), tak vyskoci proud motorkem, RJ ho vypne a ulozi si druhou krajni polohu. A v softweru ma mapu, podle ktere ridi rychlost pohybu mezi obema krajnimi body (aby ta spojka nekopala moc). Pokud je to tak, velmi elegantni.

Co me zajima ted je, jestli ten actuator udrzi rozepnutou spojku bez proudu. Nebo musi motorek byt furt pod proudem a ten "vrtakovej prevod" na ozubeny pulmesic to sam neudrzi. A pak co by me zajimalo je, proc neni ten snek udelanej klasicky (jako tangenta ke kruznici).

Napsal: pon 03 led 2011, 23:03
od Robin
systém kalibrace na diagnostice má tyhle předpoklady:

- auto stojí
- převodovka je v neutrálu
- auto je zabržděný ruční brzdou

jak to funguje je prostý, jako koneckonců všechny chytrý věci

1. DAS změří aktuální pozici spojky (vzdálenost)
2. DAS nastartuje auto
3. DAS pohne spojkou

v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli

okamžik, kdy se roztočí výstupní hřídel je ten okamžik, kdy se spojka sepla a samozřejmě je jasný v jaký poloze aktuátoru se tak stalo. podle toho se překalibruje aktuální vzdálenost.

Napsal: úte 04 led 2011, 08:52
od Pajik
Robin píše: v kroku 2 ví otáčky na vstupní hřídeli
v kroku 3 ví otáčky na výstupní hřídeli
Auto je ale zabrzdene rucni brzdou. Takze sebou pri kalibraci drbe ? Jak jinak udelas ty otacky vystupni hridele ?

Napsal: úte 04 led 2011, 13:13
od Robin
píšu že je v neutrálu. tak sebou nemá proč škubat.

motor - spojka - převodovka - diferák

jakmile je spojka rozpojená, nebo převodovka v N, tak se nic neděje, ale to snad víš ne?

Napsal: pon 21 bře 2011, 21:40
od RS607
a nastavoval z vás niekto ten actuator ručne bez diagnostiky??? Chcel by som to zajtra urobi pod¾a návodu http://www.evilution.co.uk/331...

Napsal: úte 22 bře 2011, 08:34
od Pajik
kdy mi menili spojku, tak to bylo bez diagnostiky.

Napsal: úte 22 bře 2011, 10:01
od RS607
no pokúsim sa to pristavi dnes ručne, myslím že na tom nie je nič zložité...uvidíme...

Napsal: úte 19 črc 2011, 17:53
od houzar
vážení smaráci,předpokládám,že jsem dnes objevil značně velkou závadu na actuatoru.v předešlém příspěvku píše Druzeta,že studený na manual pak automat.
popíšu závadu: start-zařazení-přidání plynu = skok a chcíp,typoval jsem závadu u vypínání spojky,kontrola vypínací tyčky zdali se nepřidírá promáznul jsem dle návodu opet negativní
sundal jsem levé zadní kolo a.... svorkovnice kabelů k actuatoru prasklá a tam jde veškerý bordel z pod auta/ voda kamení a pod. a to proto,že ten plastový kryt pod autem -již ho tu někdo zmiňoval by měl být o 5cm širší aby také chránil tu svorkovnici.
Takže navrhuji-svorkovnici rozpojit-jde to pěkně blbě-prosříkat řádně kontaktolovým čističem a celou ji zakrýt .
udělal jsem to ráno a celý den jezdím a vše OK
přechodový odpor je sviňa a na elektroniku zvl᚝

Napsal: stř 20 črc 2011, 21:04
od DYK77
*1*

Napsal: pon 25 črc 2011, 02:07
od xlukas.cz
pajiku, tak jsu v klubu. pred necelou pul hodinou sem byl dotazen na lane z d1, kde sem asi 1 km popojizdel v kolone.
popojel sem, brzdil, nejak divne to zatrepalo autem a zdechl motor. po nastartovani uz sem se nerozjel - neslo zaradit. pri snaze o zarazeni to divne drhlo. potom u baraku sem normalne popojel.

mam overeno, ze tazeni smarta na neutral se zapnutym motorem mu mozna nevadi. s vypnutym motorem taky ne. to je uz za ctvrt roku podruhe, co sem byl tazen. zacinam se obavat ...

Napsal: pon 25 črc 2011, 07:26
od xlukas.cz
... a co vic. rano sem normalne dojel do prace jako by se nikdy nic nestalo :roll:

zacinam doufat ve verzi o tri prispevky vys.