Stránka 6 z 7

Napsal: sob 09 čer 2012, 11:03
od JardaKo
To je samozřejmě daleko rozumnější. Navíc už jen pro tu cenu. Zadarmo nebo tak do 1k-1,5k by o tom možná - opravdu jen možná - šlo uvažovat, jinak to nemá smysl. Nikdy nevíš co měla za sebou. Ještě že jsou dneska i rozumnější alternativy dostupnosti dílů než jen ofic. zastoupení apod.
Jinak cena za práci se sice může zdát jako ranec, ale někdy je to lepší než se s tím otravovat doma (a občas taky s nejistým výsledkem).

Napsal: stř 06 bře 2013, 18:13
od pzi
Dneska mě smartík nechal podzemních garážích :( Nešlo zařadit, jen to lehce cukalo při pokusu dát 1 nebo R a svítila kontrolka motoru, při dalším to byl i problem nastartovat, jakoby to bylo blokované až na několikátý pokus.
Byl jsem dotažen domu, doma zkusil nastartovat, ten samej problem, pak jsem ho napojil na diagnostiku chyba P0702 mi vyskočila, zkusil jsem znova nastartovat což se podařilo a šlo pak i řadit :!: auto se chovalo bez chyby, najeto dalších 100km bez problémů s přestávkama. Jenom dodám, že při zhasnutí motoru jsem tam nechal zpátečku, což normálně nedělám.
Co jsem četl tak důvodů může být několik, beterie, actulator, spojka, el. instalace.
auto má najeto 117tis. původní spojka, baterie.

Budu rád za každou radu, stejně si myslím, že budu muset rozebrat a zkontrolovat stav spojky a actulator a popřípadě dát nové.

Napsal: čtv 07 bře 2013, 07:10
od xlukas.cz
po zkusenostech s moji spojkou a jejim rozebranim si myslim, ze ve spojce ani tak neodchazi oblozeni, jako spis se unavi pruzinky, ktere maji delat regulaci pritlaku. jsou tam tri a mam je uplne rezave. myslim si, ze spojka (oblozeni spojky) neochazi tak rychle, jak se vsude pise. ty duvody chyby budou jine - baterka, aktuator, pruzinky a funkce jednotlivych casti spojky. taky se obavam, ze co kus spojky to original a ze smart je na sestaveni obzvlast citlivy.

to ze nejde zaradit, tak bych videl spis na aktuatoru, baterce a el. instalaci.

Napsal: pát 08 bře 2013, 11:37
od pzi
Včera jsem, lehl pod smarta a udělal kontrolu, pročistil konektory, na pohled čisté a OK, sundal prachovku na actuatoru a stříknul bílou vazelínu, očividně tam maziva moc nebylo, trn rezavý i pod prachovkou :!: jelikož je baterka původní a je i poznat, že už nemá takovou kapacitu 12,2V budu muset vyměnit, napřed budu muset, ale pořešit radio, nemám kod :?
Jinak, řazení, rozjezdy, vše poho, nic neškube nebouchá, jen u studeného to řadí vejš, hlavně prvních řekneme 500 metrů, pak už to je pohodě.
Můj názor je, že spojka to 99 nebude, actuator se mi taky nezdá, takže baterka, nebo el. kabeláži.

Napsal: stř 04 zář 2013, 14:00
od Markéta
Dám svou závadu sem. Minulý týden jsem se zachovala jako debil a teď trpíme s autem znova. Sedla jsem do nastartovanýho smarta a znovu otočila klíčkem. Pak jsem auto vypla, jak jsem se lekla a znovu start. Dobrý, ujela jsem 10 metrů, náhle škub, vypadla rychlost, jako by tam vůbec nebyla nastartovaná, v okýnku, kde bývá rychlost nebylo nic. Vypla jsem, zapla, nakonec to naskočilo ( bylo tam N ). Jela jsem domů jak poprvé v autě, spojka hrozně prokluzovala, šílený. Doma jsme zkusili odpojit baterku, na chvilku, auto jelo, zastavila jsem a už se znovu nerozjela. Po několika hodinách jsme do auta sedli a hotovo, jelo se. Na radu autoelektrikáře jsem baterku odpojila na celou noc, připojila, jezdila. Další den jsem jela na diagnostiku, a tam opět chyba převodovky ( už se ukazují 3 pruhy ). Přesto jsem opět dojela domů, cestou mi to 1 x chcíplo a teď to jede dobře, 20 km do práce bez problémů. Co s tím? Co odešlo? Jsem přesvědčená, že je chyba někde v elektrice, na diagnostice se ukázaly různé závady, ale že bude opotřebená spojka při 180 000 km, je mi jasný. Proč se škube? Dík za rady

Napsal: čtv 05 zář 2013, 15:33
od marko583
skusil by som pozriet, nastavit aktuator, resp. kabelaz k nemu...

Napsal: pon 09 zář 2013, 15:35
od Markéta
Vse zkontrolovano,serizeno a bohuzel po 184 tisich km je nutna vymena spojky. Moje extempore se startovanim tomu mozna trosku pomohlo,ale stejne by to muselo jit na vymenu,nekdy byly to rozjezdy horsi. Tak se tesim na dalsich 180 tisic :)

Napsal: úte 10 zář 2013, 19:16
od xlukas.cz
kolik te teda stala?

Napsal: sob 12 říj 2013, 11:45
od xlukas.cz
mam za sebou vlastnorucni vymenu spojky. resp. repas spojky. 2x demontaz, montaz.
po druhe montazi sem napred dal aktuator uplne ven. neslo zaradit. posunul sem ho bliz, uz to fungovalo standardne. ujel sem 10 km, zastavil sem, vyradil az na druhy pokus a uz nezaradil. takze odtah. posunul sem aktuator uplne na doraz dovnitrku. pojezdil sem po meste par km, ale po zarazeni sem citil takove skubnuti a pnuti, pred barakem uz sem zaradil az na treti pokus, coz nebylo dobre. takze na aktuator cca 1 cm nastavec a ted sem ujel 20 km a zatim to "drzi" zaradit jde. ale porad po zarazeni je to takove napjate. nic nedrnci, stal sem na cervene a pohodlne sem odjel. vim, ze to chce vzit na diagnostiku a postelovat, ale to bych bral jako tresnicku.

porad si nemyslim, ze by to chovani bylo mormalni. ale zatim to proste drzi. spojka vypada, ze za jizdy neprokluzuje.

Napsal: ned 24 lis 2013, 09:48
od cervik
tak se me vcera asi 2x-3x stalo že když jsem chtěl nastartovat nešlo vyřadit R až třeba na 2-3 pokus pak vše fungovalo v pohodě. Další pruběh dne když jsem mel N nešlo zařadit ani 1 ani R auto jen pocukavalo jako by se snazilo zařadit ale né a né povedlo se zas az 2-3 pokus nebo po znovu nastartování. Dnes ráno vše v pohode. Tak jsem zvědavej co bude dál :-/

Napsal: ned 24 lis 2013, 14:11
od JBC
Já jsem takovej nervák, že bych nečekal, co bude dál a rovnou bych se snažil seřídit spojku (diagnostika). Pokud by to přetrvávalo, teprve potom bych asi pozoroval, jak se to vyvíjí.

Hele, nepřimrzá Ti aktuátor? Jak se teď ochladilo, tak mi nějak ztuhnul aktuátor. Se studeným motorem mi to řadí (spojkuje) tak nějak ztuha, trochu jako v autoškole, při řazení jako by to spojku uvolnilo o chvilinku později, než je potřeba, trochu to při řazení škubne. Když se motor ohřeje (stačí trochu), tak to všechno funguje úplně nádherně. Proto se studeným musím první dva kiláky jet úplně piánko, lehoulince, abych mu zbytečně nedával na frak.

Napsal: ned 24 lis 2013, 22:11
od Jindřich
No myslím , že pro správnou funkci jsou tam v podstatě tři věci- aktuátor, který zapíná a vypíná spojku a je závislý na plynu (otáčky ), dál je tam motorek, který tam v podstatě sází ty rychlosti a za třetí to celé řídí řídící jednotka. Např. když se nevysune aktuátor a nevymáčkne spojku, řídící jednotka to pozná a nedá pokyn pro zařazení, nebo pokyn dá, ale blbne nějak ten motorek na řazení,všechno to spolu souvisí, možná bych zkusil prostříknout nějakým kontaktolem příslušné konektory, je třeba nějak vypozorovat ve které ze jmenovaných části je chyba.Jde ti řadit dobře třeba 1(A) , nebo R ?.Ty se mohou řadit jen se sešlápnutou brzdou, někde je spínač, který pozná, že máš nohu na brzdě - možná závada atd. :D

Napsal: ned 24 lis 2013, 23:31
od JBC
Jindro, teď jsi mě rozveselil...:"Někde je spínač, který pozná, že máš nohu na brzdě." A co takhle spínač brzdových světel, ten by to být nemohl?

Napsal: pon 25 lis 2013, 10:28
od Jindřich
Jo ten přesně myslím, já to píšu pro toho , kdo to ani netuší, že je na brzdu vázáno úvodní zařazení, že je něco, co to signalizuje ( pro znalce spínač brzdových světel ) *VV*

Napsal: pon 25 lis 2013, 11:35
od cervik
tak vcera vse v pohode a dnes zase sednu do auta chci vyradit z R na N chvilku to trva - nastartuju chci dat 1 a nic je slyset jak auto chce zaradit ale nezaradi tak znovu na N-1-N-1 po chvili se to povedlo prvni rozjezd byl se skubnutim pak uz auto jede a radi normalne