šrotovné
Také mě moc zajímá, jak se to na tom DPH vrátí státu? To chce vysvětlení. A mám dost známých na Slovensku, co do toho šli a teď brečí, co to udělali, splácí auta a nemají pomalu co jíst a ti co přišli o práci tak auto muselo do bazaru a oni nemají ani jak píšeš vrak a ani peníze které za auto dali.lmt píše:ja osobne som zastanca srotovneho....sice ja som auto nekupil .... ale vidim ako sa zmenila situacia na cestach.....vytratili sa stare a povedal by som az nebezpecne auta....to komu ako a ci to prinesie peniaze je tazke vypatrat....peniaze to prinesie automobilkam....stat to nebude stat ani korunu, vrati sa mu to na DPH....to ci si ludia kupia auto teraz a umelo to zdvihne dopyt, alebo si ho kupia o dva roky a dovtedy dopyt nebude je uplne jedno....myslim ze to akurat ukazalo kam dolu mozu ist ceny aut a este je tam stale rezerva....zoberte si len priklad ameriky naliala dolare do automobiliek a nic....u nas sa tam tie peniaze naliali cez ludi...a vsetci z toho nieco maju.....ludia maju nove auta...servis bude mat pracu....jediny kto moze nadavat su bazare aut tie su plne stojacich aut pretoze normalni ludia na SVK su chudobni aby si kupovali stare auta od 200000 vyssie.....a ti co na auto ako tak tych 200000 mali si ho v srotovnom kupili.....a myslim ze pri najazdeni par km max 6000 rocne co normalni ludia aj najazdia je ucelne si kupit nove auto....do stareho by aj tak 50 000 rychlo napchali ako nic...
V pokračovaní tvojej otázky sa nabalí banka a z banky potom štát. Nikto tým občanom nenariadil, že auto musia zošrotova. Každy kto vlastní vodičský preukaz by mal by svojprávny. Riziko rozhodnutia bolo na každom osobne a nie na štáte. Nuž a nakoniec ak si nezamestnaný tak asi tažko naškabeš na benzín aj do starej herky. Na druhej strane vela majite¾ov na tom celkom pekne zarobilo. Ved kto by im dal v bazare za starého ¡6iguláka či Škodovku to¾ko penazí? Šrotovné malo jednoznačne pozitývny dopad na bezpečnos cestnej premávky, ale aj na zamestnanos. Zachránilo hodne pracovných miest.
Smart Fortwo MC 01, 599cm3, benzín, výbava pure, r.v. 2002, farba: cierna, stav km k 10.11.2016: 90 105 km
Jenže jsi trošek zapoměl na to, že prodejce za to auto také to DPH zaplatí a to mu stát zase vrátí a kolik vidělá ten stát na tom, se tím automobilový trh zastaví za nějaký čas ještě víc???armani píše:Kúpiš auto a kúpna cena obsahuje aj 19% DPH. Tých 19% dane predajca zahrnie do výkazu DPH. Na konci mesiaca sa oslíček, parón, predajca potasie a daň odvedie štátu (teda je to popísané ve¾mi zjednodušene) Takto to funguje pri kúpe každého tovaru.
Ináč je pravda, že na našom šrotovnom ste zarobil najviac vy v ČR ako výrobcovia najrozšírenejšej značky. Tak sa moc nesažujte.
Smart Fortwo MC 01, 599cm3, benzín, výbava pure, r.v. 2002, farba: cierna, stav km k 10.11.2016: 90 105 km
Já si nestěžuji jen vidím že šrotovné je kravina jen zažene automobilový průmysl ještě do většího srabu lidé co si auto koupí by si ho časem stejně koupili tak nebo tak jen že pokud o tom nevíš tak Škodovka po šrotovacím bomu zase je pomalinku ale jistě v krizyarmani píše:Čítal si čo som napísal? Je to ve¾mi zjednodušené. Každý podnikate¾ský subjekt ktorý je plátcom DPH vedie jeho výkaz na vstupe a výstupe. V prípade, že je na výstupe väčšia ako na vstupe a to v prevažnej väčšine prípadov je, tak ten rozdie¾ odvádza daňovému úradu. A bud si istý, že bernák to má dobre zrátané a o svoje korunky sa vie prihlási riadnou silou. Ináč myslím si, že dalšia debata na temu daňového systému je tu zbytočná.
Ináč je pravda, že na našom šrotovnom ste zarobil najviac vy v ČR ako výrobcovia najrozšírenejšej značky. Tak sa moc nesažujte.
Nejprodávanější auta při akci "šrotovné" by byla zákonitě ta nejlevnější. Protože je silná recese i v prodeji aut, jsou v současnosti ceny těch nejmenších modelů prakticky nadoraz dole. Jestliže přijmu to, že zisk dovozce a dealera je dohromady 10%, myslím, že ještě nadsazuji. Nasadím "početní" prodejní cenu 200 000,-Kč, tzn. zisk 20 000,- Kč, z toho DPH je 3193,- Kč. (ve výsledku je jedno, zda to počítám ze základů, nebo z rozdílu). Státní dotace by měla být 30 000,- Kč, erár dostane zpět na DPH 3 193,-, výsledně stát prodělává 26 807,-Kč.
Doufám, že tu už nikdo nebude psát pí......, že na tom erár vlasně vydělá. Tečka.