Stránka 1 z 1

Svítí oranžový trojúhelník

Napsal: sob 09 led 2010, 21:34
od Greg
Tak se mi dnes kvůli té zku***né zimě vyskytla další porucha. Couval jsem z parkoviště, přímo do místní hlavní cesty, klouzalo mi to jak strhané - oranžový trojúhelník blikal skoro nepřetržitě a když se mi konečně povedlo vyjet, tak se po pár metrech couvání najednou ozvala taková zvláštní rána (jako když jsou přimrzlé brzdy a povolí se to). V tu chvíli jsem už byl v cestě a poteboval jsem zařadit jedničku a jet ... a ono nic - a jsem řadil jak jsem chtěl - furt "R". Po několika pokusech to konečně zařadilo, tak jsem zajel ke kraji a zůstal stát. Nicméně v té chvíli už mi nepřetržitě zůstal svítit oranžový trojúhelník. Zkoušel jsem vypnout motor a znovu nastartoval, ale kontrolka už po startu nezhasne tak jak jindy... Jel jsem teda dál a po půl kilometru mi v zatáčce zničeho nic ustřelil zadek, naštěstí nic v protisměru nejelo, tak jsem si necha hodil 180ku a došlo mi že protiprokluz a možná i ABS už asi nefunguje. Jinak auto normálně jezdí, akorát mám pocit, že spojka trochu později a hlučněji reaguje, ale třeba to s tím nesouvisí...

Máte někdo zkušenosti co s tím? Zajít na diagnostiku? Jezdit s tím, nebo radši nejezdit (a jezdit druhým Smarem 8) ?

Budu rád za jakoukoliv radu

Jura

Napsal: sob 09 led 2010, 22:21
od xlukas.cz
ja sem dnes podobne nemohl vyjet z parkoviste. na zpatecku reaguje dvojim zpusobem - noha na plynu I na podlaze, ale kola se netoci. druhy je, ze hrabe jedno? kolo a jeste po zdelani nohy z plynu to drzi plyn samo a skube kolo. poskakuje cele auto. to je normalni.

potom do predu se mne poprvni stalo, ze hrabaly obe kola jako by bylo vyple esp. zazrak. krasne sem se vyhrabal.

zkus se podivat na cidlo abs nebo ten krouzek, jestli ti nepraskl. kdyz rikas rana, tak co kdyz to bylo jen rozepnuti spojky?

Napsal: úte 12 led 2010, 18:48
od Greg
no nevím, byla to docela rána, nicméně se mi to stalo v nejméně vhodnou dobu (před odjezdem do Německa), ale jsem dobrodruh, tak jsem to risknul a ani porucha ani to hrozné počasí mi nezabránily v 1700km cestě :twisted:
Během cesty jsem vypozoroval další chování:
1. Někdy při nastartování kontrolka normálně zhasne, při prvním proklouznutí kol se ale rozsvítí a pak už furt svítí.
2. Při rozjedzdu má auto tendenci zabírat, ale po sekundě, když už se rozjíždí to většinou vzdá a efekt jakoby někdo zmáčkl spojku - na displeji "1" ale tůruje do otáček. Dokonce jsem ho tím jednou zneschopnil ještě tady v Ostravě úplně - necha jsem zatůroval a zmizl mi znak, co je zařazeno na displayi, ani po vypnutí motoru se nic neobjevilo. Už jsem si domlouval odtah, když jsem to ještě naposledy zkusil po 10 minutách a najedou oala - bylo tam "N" a auto nastartovalo normálně. Takže když to začne porkluzovat pustit plyn, nechat spadnout otáčky a pak znovu zabrat - není to příjemný ale dočasně se dá.
3. Od výskytu trojuhelníku má problémy se samovolným podřazováním dolů - divně cuká (předtím fungovalo normálně)
4. ABS funguje

Každopádně to co to dělá není normální rozjezd v břečce o kterém mluvíš... Už jsem psal Cardovi, tak snad bude mít v blízké době čas se na to mrknout. Zatím budu jezdit novým :lol:

Jinak ti dík za odpověd :)

Napsal: stř 13 led 2010, 00:29
od DYK77
Mě ten trojúhelník taky někdy blikne a už nezhasne, ale je to spíše v létě, když se odpíchnu na křižovatce a zároveň odbočuji. Všeho všudy za 6 let se mi to stalo asi 3x, že zůstal svítit , pomohlo vypnutí klíčku.

Napsal: pát 17 zář 2010, 12:00
od Ikoja
Greg píše:no nevím, byla to docela rána, nicméně se mi to stalo v nejméně vhodnou dobu (před odjezdem do Německa), ale jsem dobrodruh, tak jsem to risknul a ani porucha ani to hrozné počasí mi nezabránily v 1700km cestě :twisted:
Během cesty jsem vypozoroval další chování:
1. Někdy při nastartování kontrolka normálně zhasne, při prvním proklouznutí kol se ale rozsvítí a pak už furt svítí.
2. Při rozjedzdu má auto tendenci zabírat, ale po sekundě, když už se rozjíždí to většinou vzdá a efekt jakoby někdo zmáčkl spojku - na displeji "1" ale tůruje do otáček. Dokonce jsem ho tím jednou zneschopnil ještě tady v Ostravě úplně - necha jsem zatůroval a zmizl mi znak, co je zařazeno na displayi, ani po vypnutí motoru se nic neobjevilo. Už jsem si domlouval odtah, když jsem to ještě naposledy zkusil po 10 minutách a najedou oala - bylo tam "N" a auto nastartovalo normálně. Takže když to začne porkluzovat pustit plyn, nechat spadnout otáčky a pak znovu zabrat - není to příjemný ale dočasně se dá.
3. Od výskytu trojuhelníku má problémy se samovolným podřazováním dolů - divně cuká (předtím fungovalo normálně)
4. ABS funguje

Každopádně to co to dělá není normální rozjezd v břečce o kterém mluvíš... Už jsem psal Cardovi, tak snad bude mít v blízké době čas se na to mrknout. Zatím budu jezdit novým :lol:

Jinak ti dík za odpověd :)
Prosim prosim, jak jsi potom dopadl s autickem. Mam podobnej problem od doby co se mi roznul trojuhelni tak mi jakoby vypadava rychlost. A potrebovala bych poradit co s tim. Diky moc

Napsal: pát 16 bře 2012, 18:59
od mat00
Takze znova sa hlasim s poruchou :cry: Dneska som vymenil gumy za letne, lenze s vymenou sa mi ukazala nova zavada. Smart pri pridani vacsieho plynu "akoby prehrabaval", teda svieti trojuholnik, a ubera plyn. Pri minimalnom pridani plynu to nerobi. Dneska pred vymenou este normalne isiel. Spojka nova, actuator novy, turbo nove, EGR novy, brzdovy spinac novy :wink: Ine ma narychlo nenapada.Mal niekto podobny problem?

Napsal: pát 19 dub 2013, 14:18
od mat00
Takže oživím tému, tento rok mám zase ten istý problém, ako vlani po výmene gúm za letné :cry: takisto bliká trojuholník a auto viac ako 50 nedokáže ís, niekto nejaké rady? :wink: :oops:

Napsal: pát 19 dub 2013, 15:23
od xlukas.cz
jako trojuhelnik je esp.
menil jsi kola sam doma na heveru - jedna strana, druha strana nebo v servise, ze se zvedlo cele auto?
podivej se na ty zadni krouzky, jestli nejsou zaspinene nebo praskle.
jinak mne napada senzor esp, co je pod autem.

Napsal: pát 19 dub 2013, 18:17
od Jerome
Ahoj, taky mi to delalo...jakmile jsem pridal vic plynu, tak jako na ledu ( blika trojuhelnik a auto nechce akcelerovat ), kola jsem menil jedno po druhem ( nezvedal jsem cele auto - nez bych nasteloval na jednosloupaku drzaky, tak bych asi umrel :-D )
U mne stacilo jet chvili konstantni rychlosti ( cca 2-3 km )...a pomalinku pridavat ( jako kdyby se zblbla ridici jednotka a musel ji naucit, ze mam jina kola, ktera se chovaji jinak... )
...po chvilce to prestalo delat a jezdi a chova se uplne normalne.
Drzim palce, at se to "samoopravi" jak byva u Smarta obcas zvykem :roll:

Napsal: pát 19 dub 2013, 18:35
od hoboj
nenapada me duvod proc by mel byt rozdil v zvednuti celeho auta najednou nebo postupne? Nevim jak u disla ale benzin z roku 2003 ma cidlo ESP pod sedadlem, ne pod autem.

Napsal: pát 19 dub 2013, 20:48
od mat00
No takze, vsetko vycistene a auto ide ako ma. Aj ked musim sa priznat, ze to cistenie tomu nemohlo nijako dopomoct, pretoze nebolo nic prasknute ani spinave. Otec sa s nim po zlozeni siel previezt a az do chvile, kym sa nevratil do dvora to robilo vkuse. Potom som ho isiel zobrat na taku 10 km turu a bez problemov :lol: To o tych kolesach nemyslim. Davam tam tie iste kazdy rok a zacalo to robit iba od vlani, pritom smarta mame uz asi cca 6 rokov :wink: A k tomu zdvihaniu, zdviham iba malym zdvihakom a naraz vymienam jedno koleso :D

Napsal: pát 19 dub 2013, 23:23
od Ondrej Sotak
Mne to spravilo. Pricina bola prasknute kruzko ABS. Auto od urcitej rychlosti tvrdo cuklo a rozsvietila sa ta kontrolka. Pri vyssej rychlosti sa blokovali kolesa a silno to skakalo. Nedalo sa ist rychlejsie ako 50. Autorizovane servisy na Slovensku mi nauctovali cez 360 eur za vymenu celej poloosy. Po rozhovore s LukasX mi poradil jeden cesky obchod. Objednal som kruzko a vymenili mi to v servise. Naklady sa hned znizili na 36 eur ;-)