Stránka 1 z 5

Cvakani ventilu

Napsal: stř 27 led 2010, 00:00
od Pajik
Posledni dobou se mi zda, ze kdyz jedu se studenym motorem a ten je vic v zaprahu (do kopce), tak slysim, jak cvakaj ventily. A podotykam, ze tam mam vrazenej automat a ten by si podradil, kdyby se to moc dusilo. A protoze jsem jezdil 12 let na S120, tak ten zvuk dobre znam a nemam ho rad. Ma nekdo podobnou zkusenost na cdi ? Cim to muze byt a co me muze potkat ? (tim cvakanim myslim jine zvuky, nez se normalne z dyzlu ozyvaji. Tohle zni fakt jako cvakajici ventily na pretizenem motoru).

Pak druha vec, ktera nevim, jestli s tim souvisi. Posledni dobou se mi zda, ze to pri razeni zaradi, ubere plyn a pak teprve prida podle toho, jak mam seslapnuto. Nebo to nejak dlouho radi, nevim presne. V kazdym pripade citim nejakou prodlevu ve vykonu, kdyz to prerazuje. A to vice, nez "obvykle". Ze neni cdi zrovna jesterka to mi nevadi, ale zacina to byt nejaky liny... Kamos rikal, ze mozna komprese uz neni co byvala. Tak to nechci ani slyset... To by byla palka.

Re: Cvakani ventilu

Napsal: sob 30 led 2010, 22:59
od Pajik
Jo, tak jsem to pozoroval a cim je cvakani ventilu nevim. Cim je podivne razeni ale jo - radi pomaleji, nez obvykle. Takze typoval bych, ze actuator je nejakej unavenej. Takze nez to pri prerazovani znovu sepne spojku, klesnou vyrazne otacky motoru a je to dost nepohodlny, protoze zacinam brzdit provoz. Musel jsem zacit radit rucne, takze jdu do vyssich otacek, abych pri prerazeni neztratil tolik na rychlosti. Pritom actuator jsem v lete mazal a ani pri razeni "nasucho" pri vypnutym motoru nevrze.

Napsal: sob 30 led 2010, 23:50
od xlukas.cz
co baterka? je jeste v dobrem stavu?

ja kdyz sem vybil baterku na dovolene, tak to se ze zadu ozyvaly zvuky, ktere bych nikomu nepral nikdy slyset - motorek razeni se snazil zadit neutral, ale jek byla slaba baterka, tak mu to trvalo extremne dlouho a zvuky jako vrzani, cvakani. no brrr

Napsal: ned 31 led 2010, 00:03
od Pajik
xlukas.cz píše:co baterka? je jeste v dobrem stavu?

ja kdyz sem vybil baterku na dovolene, tak to se ze zadu ozyvaly zvuky, ktere bych nikomu nepral nikdy slyset - motorek razeni se snazil zadit neutral, ale jek byla slaba baterka, tak mu to trvalo extremne dlouho a zvuky jako vrzani, cvakani. no brrr
ha! na to jsem nepomyslel, pac starterem to toci dobre. Myslel jsem si dokonce, ze tuto zimu uz neprezije (mam auto 2 roky a uz tam byla), ale tocila motorem i pri tech tuhych mrazech (teda ne moc s nadsenim, ale vzdy jsem to na poprve natocil). Ale zitra premerim....

Napsal: ned 31 led 2010, 00:18
od xlukas.cz
napadlo me to, protoze slaba baterka uz tu byla pricinou podobnych problemu - actuator, razeni. snad to tu I najdes.

Napsal: úte 02 úno 2010, 08:37
od Pajik
xlukas.cz píše:napadlo me to, protoze slaba baterka uz tu byla pricinou podobnych problemu - actuator, razeni. snad to tu I najdes.
Hm, tak baterka to asi nebude. Vcera jsem ji zmeril, kdyz jsem prijel vecer domu (nechal jsem to 10min stat) a mela asi 12.5V. Dneska rano pred nastartovanim mela 11V a nejaky drobny a kdyz jsem prijel pred firmu, tak mela cerstve dobitych cca 14V.

Napsal: úte 02 úno 2010, 09:13
od xlukas.cz
tak to je spis spatna zprava. vymenit baterku je totiz nejjednodussi co muze byt.
kdyz vime, ze to neni baterkou, tak se presunout o krucek dal.

Napsal: úte 02 úno 2010, 09:35
od Pajik
xlukas.cz píše:tak to je spis spatna zprava. vymenit baterku je totiz nejjednodussi co muze byt.
kdyz vime, ze to neni baterkou, tak se presunout o krucek dal.
Zkusim znovu namazat actuator. V patek pujde auto na technickou, takze ve stredu probehne dalsi revize zavad u kamose. (lampicka ve predu, lampicka SPZ vzadu, klakson doklaksonoval).

Napsal: stř 03 úno 2010, 21:46
od Pajik
No to zase byl dneska trapas. Kamosovi jsem v Podebradech vysvetlil, co tam potrebuju poladit a ze to pomalu radi, aby namazal actuator. A pak ze by to jeste mohlo byt i slabou baterkou, ale to se mi nezda, protoze rano pred startem mela tech "peknych" 11V. A kamos se smal a rika, to je jasny, ta je v hajzlu. Jeden clanek urcite v haji, jen otazka casu, kdyz klekne uplne. A me to ani kurna nedoslo. V praci vsechny jednotky navrhujeme, aby ustaly i pokles napeti behem startu na cca 6-8V a tak mi prislo 11V uplne v pohode. Hm, tak jeste s ni zkusim chvili jezdit a kdyz vydrzi do Velikonoc, tak ji vystrojim kraaaaasnej pohreb.....

Napsal: stř 03 úno 2010, 23:33
od xlukas.cz
:lol:
i mistr tesar se nekdy utne.
pod svicnem byva nejvetsi tma.
kovarova kobyla chodi bosa.
...

hlavne, ze jsi na to dosel. taky by me zajimalo v jakem stavu je ta moje, kdyz sem ji v lete chudinku vybil.

Re: Cvakani ventilu

Napsal: stř 17 úno 2010, 23:17
od Pajik
Mno, tak k tomu cvakani. Hm, mam dojem, ze se to zhorsuje. Nejdrive to bylo jen zastudena, ted je to i s poloteplym motorem. Je to klasicky za nizkych otacek, kdyz seslapnu plyn, zacne mit motor "kovovej cvakavej" zvuk, kdyz povolim plyn, prestane to. Co jsem nasel za rady, tak vymenit volej za hutsi, nebo vymenit hydroštely. A pak je otazka, esli olejovy cerpadlo cerpa, jak ma.

Otazky do pléna:
- jak zmerim tlak oleje v motoru ?
- menil nekdo hydroštěly ? Nebo neco okolo toho ?
- vymenit olej za hustci ?
- kdo mel odvahu se u cdi mrknout pod ventilovy viko ?

Napsal: úte 15 dub 2014, 23:15
od T-Mell
Uz 2 roky nikto neodpovedal? Mam podobny problem... pridam plyn a motor cvakaaaa... ustalim a je ticho... idem nad 3000 a tichucko... v neutrali tichucko... ozaj to bude ventilmy alebo iny navrh???? Ide ma z toho rozdrapit... a ak tento prispovok ani nevidite tak zalozim temu na novo kedze som tu nic podobne nenasiel

Napsal: stř 16 dub 2014, 08:45
od Jindřich
Jestli ti cvakaj ventily, nebo jenom jeden , tak určitě nefungujou ty hydroštely.
Novej hydroštel když vezmeš mezi palec a ukazovák, tak ho musíš svojí silou zmáčknout o cca 4-5mm - správná funkce. Samozřejmě , jestli nebylo dobře např. zacházeno s výměnama olejů a pod., tak se to těch hydroštelů dostane bordel (je tam jen malá dírka) a nejde s nima hnout a nevracejí se.Vznikne ventilová vůle.
V takovém případě se s tím musí něco udělat - víko dolů, sundat vačku a vyndat ty hydroštely,uvidíš, že je rukou nezmáčkneš. To se pak musí dát do svěráku a opatrně utahovat o cca ty 4mm a čekat, až se vždy tou dírkou vytlačí starý olej. když to z toho svěráku vyndáš, uvidíš , jestli to tou rukou zmáčkneš. Druhá varianta je, koupit nový. *pivo*

Napsal: stř 16 dub 2014, 10:16
od xlukas.cz
nema smysl zakladat nove temata. proste, kdyz odpoved nezname, tak neodpovime i kdybys to tema zalozil desetkrat.

Napsal: stř 16 dub 2014, 11:32
od T-Mell
Predpokladal som ze ked 2 roky ziadna odpoved tak ze sa to neriesilo a tema zapadla prachom... otazka je ak su to hydrostely.. nemaly by cvakat aj na neutraly? Na bawe mi cvakaly nonstop.. tu ide motor na neutrly v otackach bez cvakotu.. iba pocas jazdy a len do 3000 to cvaka... a iba po zahriati motora... aj mi nejako dost zacal vybrovat interier .. skoda ze sa stym niekto nestretol.. podla predchadzajucej debaty by to mohly byt aj tie silentblocky motora.. chystam sa na dlhsiu trasu ca 800km a nerad by som aby sa mi to po ceste rozsypalo tak vaham ci mam ist autom.. :-/