Stránka 1 z 5

EGR ventil

Napsal: stř 28 dub 2010, 12:13
od RudolfS
zjistil jsem,že mnoho smartů. potažmo majitelů má problém s EGR ventilem, já taky. Co se stane když ho zaslepím a kde ho najdu? poradí mi někdo?

Napsal: stř 28 dub 2010, 12:47
od xlukas.cz
je to takova velka soucastka na hadici mezi intercoolerem a motorem a jeste do neho vede kovova trubicka od turba. prave ta kovova trubicka od turba zpusobuje zakarbonovani egr ventilu a nasledne nefunkcnost jehly, ktera ovlada privadeni spalin z motoru do sani.

Re: EGR ventil

Napsal: čtv 29 dub 2010, 09:09
od Pajik
RudolfS píše:zjistil jsem,že mnoho smartů. potažmo majitelů má problém s EGR ventilem, já taky. Co se stane když ho zaslepím a kde ho najdu? poradí mi někdo?

To zatim nikdo nevi. Ale na netu najdes zarucene postupy na jina auta, kde to chce ventil zaslepit a pak s tim delat psi kusy, aby si ridici jednotka "zvykla", ze tam EGR "neni".

Napsal: čtv 29 dub 2010, 09:35
od xlukas.cz
asi tak.

jak do neceho vedou dratky a jsou na motoru vsemozne i nemozne cidla, tak ridici jednotka tu vec potrebuje. minimalne kdyz ten ventil ovlada, tak mu dava prikazy. nasledne prizpusobuje i ostatni procesy v motoru, jako je napriklad davkovani paliva.

Napsal: čtv 29 dub 2010, 14:13
od RudolfS
právě jsem viděl, že u Opla to zaslepujou frekventovaně, ale možná by to stačilo vyčistit. Leč jsem nešikovný a nepoučený, nebyla by fotka umístění toho EGR?

Napsal: čtv 29 dub 2010, 17:30
od xlukas.cz
pred ventilatorem na hadici sani mezi motorem a intercoolerem.

Napsal: pon 03 kvě 2010, 12:14
od Markéta
Co se stane, pokud je egr ventil vadný??? S xlukasem jsme se bavili, ale nebyl pořádně čas.
A jaká je případně náprava???

Napsal: pon 03 kvě 2010, 16:10
od Markéta
Takže jsem si pročetla fórum, ventil to není.

Napsal: stř 05 kvě 2010, 00:08
od STAS1
Návod na zaslepení EGR ventilu

Úvodem trocha suché teorie:

EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.

Ptáte se proč se to dělá? Odpověď je jednoduchá: plnění emisních limitů.

EGR ventil totiž snižuje emise oxidů dusíku, jež není schopen zlikvidovat katalyzátor.

Tím, že se smísí část výfukových plynů s nasávaným vzduchem, sníží se obsah kyslíku v nasávané směsy, dojde k poklesu spalovacích teplot a zároveň ke snížení emisí škodlivých plynů.



Toliko výhody tohoto vynálezu a nyní se začneme zabývat jeho nevýhodami:

Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.

Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.

Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.

Napsal: stř 05 kvě 2010, 00:13
od STAS1
Pokud je ventil zanesený nečistotami nebo je vadný, může nastat situace kdy jsou spaliny přepouštěny do sání trvale, a to zapříčiní špatný chod motoru a zvýšenou kouřivost.

Deaktivací EGR ventilu by se (kromě zvýšení emisí Nox) nemělo nic dalšího stát, katalyzátoru by to vadit nemělo z důvodu toho, že ventil je určen pro snížení emisí jež katalyzátor není schopen zlikvidovat a motoru toto také ublížit nemůže protože EGR ventil je v provozu pouze při určitých jízdních režimech, z čehož vyplývá že když funguje jen někdy tak se asi nic nestane když nebude fungovat nikdy.

Některé návody doporučují pouze zaslepení ovládací trubičky, bohužel tímto jednoduchým způsobem nelze řešit situaci kdy ventil nedovírá, proto je lepší zaslepit komůrku ventilu, to sebou navíc nese výhodu u modernějších motorů, které sledují to zda ventil funguje a odpojení ovládání by vyhodnotily jako chybovou hlášku check engine.

Zaslepení je proces vratný a pokud by kdokoliv nebyl s jeho výsledkem spokojen, může kdykoli zas ventil zprovoznit.

Napsal: stř 05 kvě 2010, 00:18
od xlukas.cz
zaslepeni = dat kus napriklad "plechu" mezi prirubu na ventilu a privodni trubicku :?:

Napsal: stř 05 kvě 2010, 00:29
od STAS1
JO, přesně tak. Místo tesnění s dírou tam dáš tesnění bez díry :!: :idea:

Napsal: pát 14 kvě 2010, 13:11
od RudolfS
takže kolegové, EGR vyměněn u p. Chrobáka, s inspekcí za 6100Kč, auto je k nepoznání, jede, nekouří, prostě jiné auto, EGR umí být prevít.

Napsal: pát 14 kvě 2010, 16:31
od Karlos
Mám jen dotaz na EGR ventil.Mají ho všechny Smarty (i benzín),nebo jen nafáci?Já ho totiš nenašel,anebo jsem hledal špatně.

Napsal: pát 14 kvě 2010, 17:33
od RudolfS
Karlos píše:Mám jen dotaz na EGR ventil.Mají ho všechny Smarty (i benzín),nebo jen nafáci?Já ho totiš nenašel,anebo jsem hledal špatně.
jestli ti chybí, tak ti rád prodám ten vymontovanej,a máš dojem, že jsi kompletní