EGR ventil
- Dejvaval
- Příspěvky: 365
- Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
- Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
- Kontaktovat uživatele:
Pokud motor jede ve výkonu, je to zavřené.
Záleží hodně na teplotě. Bohužel řízení EGR má svou logiku.
Nejvíc je otevřený při volnoběhu. A stále se otevírá při "couračkách" po městě. Proto je spotřeba na krátké vzdálenosti neúměrně vyšší než u starých dieselů bez ekologií.
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Spotřebu menší nepozoruju, při vypnutí motoru se lehce zaklepe protože EGR ventil se při normálním provedení stará o snížení toho zaklepání protože to nějak pustí zpátky.Motor by se měl déle ohřívat protože do něj jde pořád jenom studenej vzduch.
- houzar
- Smart ACE
- Příspěvky: 6950
- Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
- Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901
Odpověď:
Dobrý den,
nejprve něco málo informací k tomu, proč vlastně ve voze EGR ventil (exhaust gas recyclation) máte. Máte ho tam kvůli tlaku na snižování emisí oxidů dusíku v devadesátých letech minulého století (za pár desítek let si takto budeme pravděpodobně vysvětlovat, proč už ve vozech NEmáme spalovací motory).
EGR vrací část spalin zpět do sání, takže je proženete spalovacím prostorem dvakrát. U zážehového motoru to není velká část, udává se zhruba 10%, ale u vznětového motoru je tento díl několikrát vyšší a Vám se do motoru vrací spaliny předtím, než prošly katalyzátorem a dalšími očistnými procedurami, takže Vám poměrně výrazně a úspěšně zanášejí samotný EGR ventil i sání mastnými sazemi. Dále EGR přispívá i k většímu zatížení filtru pevných částic.
Můžeme si celou situaci představit i následovně: na návštěvu k Vám přijdou dva lidé. Všichni by jako správná návštěva rádi kávu. Jsme v České republice, tudíž bohužel hovoříme o turkovi. Vy nasypete prvnímu člověku obligátní lžičku a půl, zalejete vodou a předložíte mu turka. Na nedočkavé pohledy dalšího člověka odpovíte: jen vydrž, udělám Ti mojí specialitu, doktoři to teď takto doporučují. Nenápadně popoháníte prvního člověka, aby již kávu dopil, bezprostředně po dopití se s tajuplným výrazem zmocníte šálku s lógrem. Z tohoto již použitého lógru odeberete příslušný díl a zbytek dosypete čerstvou kávou. Druhý člověk takto získává EGR kávu, která je šetrnější s ohledem na hypertenzi, kterou možná jednou bude trpět. Lékař by byl spokojen, návštěva již pravděpodobně nikdy nepřijde...Lidi prostě druháky nemusejí.
Bavme se ale i o kladech použití EGR ventilu, o důvodu, proč je vůbec instalován. Nahrazením části směsi spalinami snižujeme provozní teplotu (to, co už bylo spáleno jednou, nám znovu nevzplane) a tím snižujeme produkci oxidů dusíku, nebo ty vznikají až při vyšších teplotách. Vedlejším produktem snížené provozní teploty je možnost konstruovat motor tak, aby co nejvíc tepla nemuselo být odváděno mimo spalovací prostor, což zvyšuje jeho účinnost.
Důležité je vědět, že EGR ventil nepracuje stále, respektive není stále otevřen. Prakticky je v provozu pouze při velmi malém zatížení. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál, EGR ventil se uzavře a je vyřazen z činnosti. Samozřejmě pokud není zanesen sazemi a není znemožněna jeho funkce. Pokud tomu tak je, je možné, že ventil nedovírá, odtud by mohlo pocházet ono škubání. Napovídá tomu i to, že po odpojení EGR ventilu problémy ustoupily.
Dalo by se toho napsat ještě poměrně hodně, nicméně dovolím si posunout se k Vašemu dalšímu dotazu: zda nechat EGR ventil odpojený nebo nikoliv. Někteří řidiči jdou ještě dál a řeší, zda přímo zaslepit či nezaslepit.
Pokud Vám motor nepadá do nouzového režimu, lze jezdit i s takto odpojeným EGR ventilem. Odpojenou podtlakovou hadičku něčím zaslepte a máte vyřešeno. Další zásahy nedoporučuji. Na emisích velmi pravděpodobně projdete. Lze doporučit vyčištění EGR ventilu i sání od sazí, navrátíte tím vozu nějaký ten výkon, o který přišel vinou jejich zanesení. Odpojení či přímo zaslepení není ekologické, budete produkovat nežádoucí emise, na druhou stranu by Vám měla drobně klesnout spotřeba, tím, že si motor nebude vracet již jednou spálenou směs, nebudete muset pro stejný výkon více přidávat plyn. Rozhodnutí je na Vás. Každá mince má dvě strany.
Autor: Váradi Petr
mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
http://www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 36
- Registrován: úte 03 bře 2015, 19:05
- Bydliště: tábor
Re: EGR ventil
http://fshotf.com/smart/howto/howto/egr.html
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
- Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun
Re: EGR ventil
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: EGR ventil
Mam za to, ze sem tady o svem cisteni uz psal.
Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: EGR ventil
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: EGR ventil
U toho spreje píšou že se to dá použít bez rozebrání, nastříkat do sání, to ale nemůže rozpustit ty letitý usazeniny.
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
- Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun
Re: EGR ventil
Re: EGR ventil
-
- Příspěvky: 14
- Registrován: pon 03 srp 2015, 22:38
- Bydliště: Králův Dvůr okres Beroun
Re: EGR ventil
- DYK77
- Smart ACE
- Příspěvky: 16926
- Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
- Bydliště: MOST
- Kontaktovat uživatele:
Re: EGR ventil
a ) při nastartovaném motoru a stříkat jej rovnou do sání.
b) vyndat součástku z motoru a následně použít k čištění podobně jako psal Druzeta.
V případě "a" to nebude mít na EGR opravdu asi moc velký účinek.
V případě "b" mohu říci, že to fungovat bude.
Osobně jsem s tím zkusil vyčistit dle bodu "a" klapku sání na Corse 1.4i ( najeto 300tis. Km ) a prokoukla holka
Je to docela driják , ale auto zatím jezdí