Stránka 2 z 5

Napsal: pát 14 kvě 2010, 22:49
od xlukas.cz
to ma jen naftak. benzin ma lambda sondu a podle toho ridi spalovani. u cdi se spalovani ridi prave tim egr ventilem jeho otviranim a zaviranim.

Napsal: čtv 10 čer 2010, 17:14
od Markéta
tak mě napadlo, je nějaká prevence proti zanášení egr ventilu? Auto mám skoro rok, do teď nic a najednou frrrr - kouří jak kamion a nechce se mu moc jezdit. V pondělí jdu na opravu, hurá !!!

Ale ráda bych pro příště věděla,co dělám špatně??? Dík :wink:

Napsal: pát 11 čer 2010, 10:20
od RudolfS
Markéta píše:tak mě napadlo, je nějaká prevence proti zanášení egr ventilu? Auto mám skoro rok, do teď nic a najednou frrrr - kouří jak kamion a nechce se mu moc jezdit. V pondělí jdu na opravu, hurá !!!

Ale ráda bych pro příště věděla,co dělám špatně??? Dík :wink:
jasně, nejezdit. nebo čistit.nechal jsem si ho vyměnit, ale když jsem viděl, že to není nic složitýho,asi bud už jen čistit

Napsal: pát 11 čer 2010, 20:27
od Markéta
tak to jsem slyšet nechtěla :cry: ale dobře - vždy s výměnou oleje, jak to bude častěji, tak nevím. V pondělí to jedu nechat vyčistit, tak doufám, že mě ta cena nezabije :wink: :lol:

Napsal: pát 11 čer 2010, 20:34
od xlukas.cz
stejne ho mate zaneseny nejak brzo.
kdyz sem ho cistil, tak sem si rikal, ze dokud tim sanim nejde olej, tak se ventil zanasi minimalne. jakmile jde sanim olej, tak se ty saze lepi na sebe a zaneseni je otazkou okamziku.
marketo, takze kdyz osdtranis olej ze sani, tak se ti bude zanaset minimalne. taky mam pocit, ze kdyz neni spalena civka, ktera ventil otvira a zavira, tak vymena ventilu jsou vyhozene penize. nebo si rudolfs jineho nazoru?

Napsal: sob 12 čer 2010, 19:41
od Markéta
Olej ze sání jsme tahali na podzim. Proč mi tam teče?? Jinak se moc těším na to, až to bude opravené. Autíčko skoro nechce jet a kouřííííííííí - víc než já :lol: v pondělí ho tam vezu...chudák

Napsal: sob 12 čer 2010, 20:12
od xlukas.cz
to je z motoru z odvzdusneni. ja uzmam zadek auta zase jednu kapku od oleje vedle druhe. zalepeni bohuzel nevydrzelo. ale auto jede porad jeste dobre, takze to bude jen mensi dirka.
taky nechapu, kde se tam toho oleje bere tolik. mozna turbo :-(

Napsal: ned 13 čer 2010, 14:47
od RudolfS
xlukas.cz píše:stejne ho mate zaneseny nejak brzo.
kdyz sem ho cistil, tak sem si rikal, ze dokud tim sanim nejde olej, tak se ventil zanasi minimalne. jakmile jde sanim olej, tak se ty saze lepi na sebe a zaneseni je otazkou okamziku.
marketo, takze kdyz osdtranis olej ze sani, tak se ti bude zanaset minimalne. taky mam pocit, ze kdyz neni spalena civka, ktera ventil otvira a zavira, tak vymena ventilu jsou vyhozene penize. nebo si rudolfs jineho nazoru?
naprosto souhlasím, měnit pouze nefunkční, nikoli zanesený

Napsal: pon 13 čer 2011, 07:49
od xlukas.cz

Napsal: pon 20 čer 2011, 07:44
od xlukas.cz
Obrázek

Napsal: úte 21 čer 2011, 15:58
od Druzeta
To je zbytečný, já jsem vyndal tu propojovací trubku a místo ní jsem dal dvě záslepky a už se nemůže sání ničím zanášet.
Přitom jsem kompletně vyčistil sání a EGR ventil.

Napsal: úte 21 čer 2011, 16:01
od xlukas.cz
asi to tak budu muset taky udelat. jen nevim, k cemu je to dobre.

Napsal: úte 21 čer 2011, 16:09
od Druzeta
EGR ventil slouží k tomu aby to co už jde z motoru šlo zpátky do sání, je to jako kdyby jsi dejchal místo normální vzduchu to co jde u baráku z komína.

Napsal: úte 21 čer 2011, 23:16
od Dejvaval
Trochu Vám tady také přispěji :wink:
Funkce EGR ventilu:
Ze sacího potrubí je podtlakovým vedením nebo přímo servopohonem řízen ventil recirkulace spalin (ventil EGR).Ventil EGR je umístěn v sacím kolenu.Jeho úkolem je přivést část výfukových plynů zpět do spalovacích komor motoru,zmírnit tak teplotu spalování, a tím zredukovat podíl škodlivin ve výfukovém plynu.
V praxi to znamená, že ventil vám pouští zpět do sání už jednou spálenou směs což nejen značně zanáší sání, ale ještě vám motor nasává teplou směs výfukových plynů a vzduchu což také není zrovna dobře. Vetšinou se to nejvíc děje při ježdění po městě. Pokud letíte po dálnici je většinou zavřený a spaliny do sání nejdou a nic se nezanáší.
V případě vyřazení u Smartů může být problém s řídící jednotkou, pravděpodobně pozná, že tam není a hlavně neví v jaké je poloze (otevřen/zavřen). Takže nechat a raději pouze zaslepit.
Potom by jste museli ještě vyřešit co s odlišnými hodnotami na Lambdě. U některých aut stále řídící jednotka jela na náhradní program. Na druhou stranu, pokud se povede všechno vyřešit, vždy se sníží spotřeba.

U "nových" aut stále platí dokola, ekologie, ekologie,......
Pokud odstraníte všechny ekologické nesmysly, budete mít horší emise, ale zase nižší spotřebu.
Dnes u nových aut platí: než abychom spálili 5l nafty nekvalitně, spálíme raději 7l nafty, ale o to kvalitněji a s nízkými emisemi. Přičemž vždy ujedeme 100km.

Napsal: úte 21 čer 2011, 23:23
od xlukas.cz
u cdi lambda neni, takze je vyhrano, ne?

tim padem by melo byt auto zivejsi, protoze se chladnejsi vzduch vic rozpina. v jakych otackach je ventil otevreny a v jakych se zavira? prece kdyz jede turbo, tak je ventil zavreny, ze? takze volnobezne otacky a rozjezd to je jeho parketa?

na ekologii kaslat. na 70 let prichazi doba ledova, takze z globalniho oteplovani se z niceho nic stava globalni ochlazovani.