Stránka 3 z 5

Napsal: úte 21 čer 2011, 23:34
od Dejvaval
Potom tedy ano.

Pokud motor jede ve výkonu, je to zavřené.
Záleží hodně na teplotě. Bohužel řízení EGR má svou logiku.
Nejvíc je otevřený při volnoběhu. A stále se otevírá při "couračkách" po městě. Proto je spotřeba na krátké vzdálenosti neúměrně vyšší než u starých dieselů bez ekologií.

Napsal: stř 22 čer 2011, 11:46
od Druzeta
Já na CDI lambda sondu nemám, tudíž auto nepozná že je EGR odpojen, on vlastně odpojen není, elektronika ho normálně otevírá a zavírá akorát tím že je zaslepen přívod toho sajrajtu tak se to nemá čím zasírat.
Spotřebu menší nepozoruju, při vypnutí motoru se lehce zaklepe protože EGR ventil se při normálním provedení stará o snížení toho zaklepání protože to nějak pustí zpátky.Motor by se měl déle ohřívat protože do něj jde pořád jenom studenej vzduch.

Napsal: sob 17 pro 2011, 11:08
od houzar
převzatý článek:zda lze jezdit s Oktávií 1.9td s odpojeným ventilem EGR:


Odpověď:

Dobrý den,

nejprve něco málo informací k tomu, proč vlastně ve voze EGR ventil (exhaust gas recyclation) máte. Máte ho tam kvůli tlaku na snižování emisí oxidů dusíku v devadesátých letech minulého století (za pár desítek let si takto budeme pravděpodobně vysvětlovat, proč už ve vozech NEmáme spalovací motory).

EGR vrací část spalin zpět do sání, takže je proženete spalovacím prostorem dvakrát. U zážehového motoru to není velká část, udává se zhruba 10%, ale u vznětového motoru je tento díl několikrát vyšší a Vám se do motoru vrací spaliny předtím, než prošly katalyzátorem a dalšími očistnými procedurami, takže Vám poměrně výrazně a úspěšně zanášejí samotný EGR ventil i sání mastnými sazemi. Dále EGR přispívá i k většímu zatížení filtru pevných částic.

Můžeme si celou situaci představit i následovně: na návštěvu k Vám přijdou dva lidé. Všichni by jako správná návštěva rádi kávu. Jsme v České republice, tudíž bohužel hovoříme o turkovi. Vy nasypete prvnímu člověku obligátní lžičku a půl, zalejete vodou a předložíte mu turka. Na nedočkavé pohledy dalšího člověka odpovíte: jen vydrž, udělám Ti mojí specialitu, doktoři to teď takto doporučují. Nenápadně popoháníte prvního člověka, aby již kávu dopil, bezprostředně po dopití se s tajuplným výrazem zmocníte šálku s lógrem. Z tohoto již použitého lógru odeberete příslušný díl a zbytek dosypete čerstvou kávou. Druhý člověk takto získává EGR kávu, která je šetrnější s ohledem na hypertenzi, kterou možná jednou bude trpět. Lékař by byl spokojen, návštěva již pravděpodobně nikdy nepřijde...Lidi prostě druháky nemusejí.

Bavme se ale i o kladech použití EGR ventilu, o důvodu, proč je vůbec instalován. Nahrazením části směsi spalinami snižujeme provozní teplotu (to, co už bylo spáleno jednou, nám znovu nevzplane) a tím snižujeme produkci oxidů dusíku, nebo ty vznikají až při vyšších teplotách. Vedlejším produktem snížené provozní teploty je možnost konstruovat motor tak, aby co nejvíc tepla nemuselo být odváděno mimo spalovací prostor, což zvyšuje jeho účinnost.

Důležité je vědět, že EGR ventil nepracuje stále, respektive není stále otevřen. Prakticky je v provozu pouze při velmi malém zatížení. Jakmile řidič sešlápne plynový pedál, EGR ventil se uzavře a je vyřazen z činnosti. Samozřejmě pokud není zanesen sazemi a není znemožněna jeho funkce. Pokud tomu tak je, je možné, že ventil nedovírá, odtud by mohlo pocházet ono škubání. Napovídá tomu i to, že po odpojení EGR ventilu problémy ustoupily.

Dalo by se toho napsat ještě poměrně hodně, nicméně dovolím si posunout se k Vašemu dalšímu dotazu: zda nechat EGR ventil odpojený nebo nikoliv. Někteří řidiči jdou ještě dál a řeší, zda přímo zaslepit či nezaslepit.

Pokud Vám motor nepadá do nouzového režimu, lze jezdit i s takto odpojeným EGR ventilem. Odpojenou podtlakovou hadičku něčím zaslepte a máte vyřešeno. Další zásahy nedoporučuji. Na emisích velmi pravděpodobně projdete. Lze doporučit vyčištění EGR ventilu i sání od sazí, navrátíte tím vozu nějaký ten výkon, o který přišel vinou jejich zanesení. Odpojení či přímo zaslepení není ekologické, budete produkovat nežádoucí emise, na druhou stranu by Vám měla drobně klesnout spotřeba, tím, že si motor nebude vracet již jednou spálenou směs, nebudete muset pro stejný výkon více přidávat plyn. Rozhodnutí je na Vás. Každá mince má dvě strany.






Autor: Váradi Petr

Napsal: ned 22 pro 2013, 11:37
od xlukas.cz
meli sme problemy s tim, cim egr vycistit a ono to jde tak snadno
http://www.youtube.com/watch?v=ZdJUvMFJPdY

Napsal: čtv 01 kvě 2014, 12:22
od Dragon
xlukas.cz píše:Obrázek
Odkud je ta fotka? :-) potřeboval bych schéma zapojení :-D

Odešel mi EGR elektricky. Takže zaslepení mi nepomůže a novej shánět odmítám :-D

Re: EGR ventil

Napsal: ned 15 bře 2015, 18:34
od pavel3.0.9p
Zdravím všechny mě se povedlo najít toto
http://fshotf.com/smart/howto/howto/egr.html

Re: EGR ventil

Napsal: pon 28 bře 2016, 09:35
od zdendabenda
Zdravím máte někdo zkušenosti s čištěním EGR ventilu jak je to složité vyndat a vyčistit dik za odpověď

Re: EGR ventil

Napsal: pon 28 bře 2016, 23:21
od xlukas.cz
Cetl sis to tu?
Mam za to, ze sem tady o svem cisteni uz psal.

Odesláno z mého GT-N7000 pomocí Tapatalk

Re: EGR ventil

Napsal: úte 29 bře 2016, 07:44
od JBC
Lukáši, nejen Ty jsi tu o EGRu psal. EGR se tu probírá každého půl roku, odkazy na angličany se tu najdou v každém druhém tématu ...

Re: EGR ventil

Napsal: úte 29 bře 2016, 08:29
od DYK77

Re: EGR ventil

Napsal: úte 29 bře 2016, 18:22
od Druzeta
Sprejem bych to nedělal, chce to rozebrat, mechanicky oškrabat co jde a potom třeba technickým benzínem, arvou, přípravkem na čištění skel u krbu nebo něčím dál čistit.
U toho spreje píšou že se to dá použít bez rozebrání, nastříkat do sání, to ale nemůže rozpustit ty letitý usazeniny.

Re: EGR ventil

Napsal: úte 29 bře 2016, 19:00
od zdendabenda
Jojo moc děkuji za rady ale nevim jestli to zvladnu udělat sám možná to někomu dam udělat, ale mam strach aby to uděla přadně co si člověk neudělá sám tak tomu nevěřim. :D Ale na jednu stranu to asi nebude zas tak složité.Muj smartík ma najeto 930000km a ja jsem druhej majitel v čr a ten to určite nečistil tak to bude určitě zanešené.

Re: EGR ventil

Napsal: úte 29 bře 2016, 21:58
od Jindřich
Hezký, a to se divíš tomu EGRU po těch naježděnejch kilometrech co píšeš - kolikátej máš vlastně motor ???? *VV* *VV*

Re: EGR ventil

Napsal: stř 30 bře 2016, 06:10
od zdendabenda
Pardon oprava 93000 km to co jsem napsal to by bylo fakt dost :P

Re: EGR ventil

Napsal: stř 30 bře 2016, 07:38
od DYK77
V technickém listu píší o dvou možnostech čistění :
a ) při nastartovaném motoru a stříkat jej rovnou do sání.
b) vyndat součástku z motoru a následně použít k čištění podobně jako psal Druzeta.
V případě "a" to nebude mít na EGR opravdu asi moc velký účinek.
V případě "b" mohu říci, že to fungovat bude.
Osobně jsem s tím zkusil vyčistit dle bodu "a" klapku sání na Corse 1.4i ( najeto 300tis. Km ) a prokoukla holka :shock: :)
Je to docela driják , ale auto zatím jezdí :P