Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zdravím všechny a prosím o radu.
Po chvíli jízdy Smartíkovi začne svítit kontrolka baterie - hlavně když je puštěných spousta věcí najednou - světla, stěrače, rádio, topení atd. Stačí vše povypínat a kontrolka baterie zase zhasne. Po vypnutí motoru už jednou hned nenastartoval (jen v motoru něco cvakalo), ale když se nechal chvíli stát tak naskočil. Zřejmě se nedobíjí baterie, ale stejný problém jsem už řešil před cca 3 měsíci - prý vadný regulátor nabíjení baterie, který jsme tedy nasadili nový. Chvíli vše ok, ale teď to začalo znovu. Tušíte, kde by mohl být problém? Dík
Nízké napětí tam asi fakt bude, protože, jak jsem psal, odmítal prcek včera nastartovat.
V jiné části fóra psal Chorche tohle: A když máte baterku vybitou řekněme pod 10V, respektive pod zátěží padá napětí pod 10V, tak prostě jednotka vodmítne pustit šávu do startéru.
To se asi stalo včera i mě. Smartíka jsem koupil v bazaru pred necelym rokem, jak je stará baterka jsem ještě nestih ani kouknout ... ale asi něco už pamatovat bude. Zkusim na ní zajít kouknout, akorát jak se k ní vlastně dostanu?
Je pod nohama spolujezdce, stačí oddělat kobere, OPATRNĚ vytáhnout ten dekl z polystyrénu a tam je baterka. Já jsem na svém smartu měnila baterku letos v lednu, a kupodivu tam byla od výroby ( tj. 10 let ). Jen pozor, patří tam 61 Ah, slabší by ti odešla. Rozměry a vše potřebné najdeš tady
Dík za radu. Hned jsem na to vlítnul a moje baterka Banner má na sobě cedulku s datem výroby 14.9.2004. Tak co myslíte? Tý už asi ujel vlak co?
Jinak se Smartíkem jezdíme hodně a dlouhé trasy. Akorát před 4mi týdny se mi pokazil EGR Ventil a od té doby jen různě postával a nejezdil. Spíš často jen starty u mechanika a víc nic. EGR ventil konečně v pátek dostal nový a hned se ozvala baterka. Třeba to dlouhé postávání by mohl být pro ní poslední hřebíček do rakvičky
To je asi jasná, dala by se třeba ještě na čásek "oživit", ale zase riskuješ, že Tě vypeče, když to bude nejmíň potřeba.
PRO MARKÉTU, čoveče, jak Tě čtu, tak jsi úžastně šikovná ženská, takovou bych rád. Moje příjde se založenýma rukama a kouká, jak mi to nejde a hned bych s tím seknul o zem.
Jo, asi má fakt dost. Zejtra po ránu jí zajedu nechat změřit (jestli prcka nahodím) a asi to dopadne tak, že půjde hned nová. Nejdřív EGR ventil, teď baterka ... už nějak docházej finance
Snad už budu jezdit.
Nejdrive bych zmeril napeti baterie, jak pri vypnutem tak pri nastartovanem motoru. Pri vypnutem by tam melo byt okolo 13V a pri nastartovanem 13,5 - 14,5V. Pokud je tam min, anebo se po nastartovani napeti nezmeni, tak to je alternator. Bud regulator nebo uhliky(kratke). Pokud tam je tech 13,5-14,5V tak by se jednalo o baterii. Taky muze byt nizka hladina elektrolitu (dolit destilovanou vodou na uroven tech pacek) teda pokud se nejedna o bezudrzbovou baterii. U ni se nedaji otevrit zatky na baterii.
ForTwo 450/2003 - 700ccm /Benzin + LPG / hlavne zimni provoz
ForTwo 453/2015 - 999ccm /Benzin (prozatim )
marketa ma vsecko nastudovane, protoze potom sveho mechanika uci, jak ji ma auto opravit. zaucuje obycejneho mechanika na smartiho.
ten egr ventil jsi kupoval novy, nebo jsi ho jen vycistil? pokud neni spalena civka nebo praskla pruzinka, tak neni nic levnejsiho nez ho jen vycistit.
mas teda taky baterku rekordmana .
SMART MC01 0,8 CDI Pure 2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km) http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279SCHVÁLENO !!!
Je to pravděpodobné, i když já tuhle baterii o půl roku starší do letoška dojížděl ve druhém autě a vyměnil jsem jí v podstatě preventivně jinak jí nic nebylo
EGR jsem nechal vyčistit, pak už jsem nastartoval a mohl jsem jezdit aniž by Smartík čoudil jak komín místní teplárny. Ale řídící jednotka s tím měla nějaký problémek i nadále, protože nepouštěla motor do otáček. Tak už jsem to pak nevydržel a vzal novej. A zatim dobrý. Aspoň co se EGR týče
Jé,to mě těší, že mě tak chválíte.. mě to nějak chytlo, miluju smártíka celým srdcem, a když si představím, že by mu měl mechanik ublížit...a navíc potom spoustu věcí můžu dělat sama
No, vyměnila jsem žárovku v palubovce...a taky baterku novou...jsem ženská, tak co
navíc tím sama znamená s mechanikem, který je speciálně vyškolený. Nemusím jet do Mercedesu a tam za to dávat nehorázný prachy...prostě není doma jako doma