Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
ja uz sem se lekl, ze se sama dala do rozdelavani auta. uf uf
to tvoje sama je jako na samote u lesa, ze? tam jim zednik taky stavel barak z pusobem, ze jim rikal co a jak maji delat
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
A teď otazka - je to alternátor? Nebo něco jiného? Auto má skoro 230 000 a tohle jsem ještě neřešila.
Baterie je nová rok.
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
Nejdřív je potřeba zjistit, jaké napětí je v palubní síti když jedeš. Určitě víš, že minimum je 13,8 V, u našich starých aut je maximum nějakých 14,5 V. Na průběžné sledování při jízdě je výborné např. TOTO!
Pokud zjistíš, že při jízdě, např. při 2.000 otáčkách není napětí min. 13,8 V, šel bych po alternátoru - případný regulátor je v něm, zpravidla bývá součástí držáku uhlíků.
Při uvedeném nájezdu bych se nedivil, kdyby byly ušoupané uhlíky.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
Nezkoušeli jsme to za jízdy, jen jsme přidali plyn na volnoběh. A naměřili 13,1.
Díky, půjdu po altiku.
23. 12. 2015 Smart Forfour 1,3 2004 Gumídek
Jsou chvíle, kdy ti vůbec nepomůže, že umíš napsat slovo MYSLIVEC.
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 104
- Registrován: stř 27 led 2010, 10:22
- Bydliště: Praha
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
dneska se bez varování za jízdy rozsvítila kontrolka dobíjení. Tomu předcházelo:
1) cca půl roku Smart po nastartování "pískal" klíňákem
2) servis řekl, že to nejde opravit, protože je opotřebená ta kladka alternátoru- jsou v ní prý nějaké zoubky, které už jsou ohoblované
3) na mojí prosbu před cca 14 dny klíňák "napnuli" a bylo ticho
Mám na zkušenější 2 otázky:
a) je po zvednutí víka motoru vidět klíňák, co žene alternátor?
b) kolik může ujet dieselový Smart bez dobíjení? Pokud vypnu světla, už moc odběru u dieselu není, ne?
Díky!
Re: Svítí kontrolka baterie - problém s dobíjením
V prvom rade, servis podľa mňa kecá - remeň ide cez tri remenice: motorovú, alternátorovú a vodnej pumpy. Všetky tri sú vymeniteľné (aj keď blbo), pričom drážky má len motorová a alternátorová a ešte som nevidel, že by ich remeň dokázal zbrúsiť. Remeň sa napína samotným alternátorom, na tom oblúčiku po ktorom jazdí žiadne zuby nie sú, jednoducho sa istí skrutkou (hore) a maticou (dole).
Tvoje dve otázky:
a) Je, na pravej strane pozri dole vedľa motora. Ak nemáš klímu, mal by si tam vedieť bez problémov aj vopchať ruku a vedieť skúsiť ako je napnutý, prípadne cítiť, či má drážky alebo je vykúsaný a zubatý. Inak ho len uvidíš, ale nič okrem toho či tam je alebo nie ti to nepovie. Skôr teda pozerať zdola popred pravé zadné koleso.
b) Na toto ti nikto exaktne neodpovie, nakoľko nevieme akú máš baterku a čo si odžila. Možno budeš mať dojazd ako Tesla, možno prídeš na koniec ulice.
Rada na záver - zmeň servis, ideálne za taký, kde Smarta robili, alebo im aspoň hrdosť dovolí sa pozrieť na internet aby nechŕlili kraviny. Tvoj problém s dobíjaním môže mať sto rôznych príčin, ale ja by som na to šiel v tomto poradí pre začiatok:
1) Nový/napnutý remeň
2) Nový kábel kostrenia motora (nečakane častý nepriateľ dobíjania)
3) Repas alternátora
Smart Roadster - "RoRo" - parkoviskový otĺkánek, ktorého nikto nevidí pri cúvaní...
Mercedes W115 240D 69' - lebo objem (kufra) ničím nenahradíš