Stránka 1 z 2

CDi - svítí kontrolky žhavení a motoru

Napsal: pon 14 úno 2011, 13:56
od vendys
Zdravím smáráky a prosím o radu.
Před časem začala sem tam svítit kontrolka žhavení, pak začala svítit už pořád a přidala se ješte kontrolka motoru. Vypadalo to na poruchu žhavící svíčky. Tak jsem teď nechal vyměnit všechny 3 svíčky, z těch starých byla jedna zřejmě fakt odpálená, aspoň na to vypadala. Po výměně Smartík startuje líp, ale kontrolky svítit nepřestaly a diagnostika Bosch pořád hlásí nějakou "chybu žhaviče". Vypadá to zřejmě na problém v žhavícím relé nebo na problém v systému dožhavení, který je údajně ještě někde zespoda na motoru. Mechanik mi doporučil zkusit sehnat nákres zapojení všech kabelů ze žhavícího relé, že je zkusí proměřit a zjistí, jestli je opravdu potřeba komplet výměna žhavícího relé. Nemáte někdo nákres zapojení? (do servisních dokumentů zde na webu jsem koukal, ale tenhle nákres nenašel) Případně poraďte, co myslíte, že by to mohlo být.
Díky

Napsal: úte 15 úno 2011, 14:23
od Milan Vavrek
Jednotka spínania žhavičov ako aj elektrického kúrenia je v motorovej časti na pravo na ráme. Idú k nej dva konektory. Jeden je kocka , v tom zväzku je prívod 12V - červený najhrubší vodič a aj napájanie pre zhaviče. Druhý plochý konektor - to je prídavne elektrické kúrenie. Jednotka je plne elektronická - žhaviče ako aj kúrenie spínajú tranzistory FET.

Napsal: úte 15 úno 2011, 14:53
od vendys
Takže to s tím dožhavením někde ze spoda je nesmysl asi že? Prostě žádné dožhavení, ale topení :D ?

Napsal: úte 15 úno 2011, 15:59
od Milan Vavrek
Moja skúsenos:
Smart po otočení klúča v spínacej skrinke žhaví. Po naštartovaní ešte žhaviče chvílu idú. cca 1,5 až 2 minuty pri -12°C. Meral som to klieštiovým ampérmetrom. Tie tri žhaviče mi brali spolu skoro 50A !
Jeden má zhruba 15A. Počas tohto dožhavovania nejde elektrické kúrenie.(topení) Na prístrojovke sice svieti že, to elektricky prihrieva, ale pozor tie špirály sú 4 alebo až 5 - nepamatám sa presne, ale elektronika ich pripája od otáčok motora.Pri cca 2500 už idú všetky.
http://www.smart-club.cz/phpBB3/viewtopic.php?t=974
skus pozriet aj tam

Napsal: čtv 17 úno 2011, 14:03
od vendys
Tak jsem dnes ještě zjišoval více a vypadá to trochu jinak a asi teda bude v pytli žhavící relé, ale ještě jsme nezkontrolovali všecky kabely. Můžete prosím poradit, kam vedou konektory, které jsem v přiloženém obrázku označil zeleně?
Obrázek

Napsal: čtv 17 úno 2011, 17:32
od Milan Vavrek
Tie tenšie vodiče v zelenom poli - to ide do RJ motora - ta skrinka na boku nasávacieho boxa. Odtial sa ovládajú vstrekovače, žhaviče, rozne senzory .... a iné veci čo má suvis z agregátom - motorom. Tá jednotka je prepojená na SAM jednotku pomocov CAN zbernice - 2 vodiče.Ale tých drátov je tam mnoho. Zapojenie tejto jednotky sa mi nepodarilo zohna.
http://www.bosch-automotive-catalog.com ... ation=true

Zapojení řídící jednotky motoru?

Napsal: pát 18 úno 2011, 11:53
od vendys
Tak jsem hledal a hledal a našel něco, co by možná mohlo být ono: http://www.evilution.co.uk/253
Mělo by to být číslo konektoru na jednotce, barva kabelu a to, co je kabelem připojeno do jednotky. Akorát teda naprosto netuším, co z tohodle seznamu může být připojení žhavícího relé :?

Napsal: pát 18 úno 2011, 13:27
od xlukas.cz
6, 25, 44, 45, 63, 64

Napsal: pát 18 úno 2011, 20:55
od Markéta
to jsou čísla do sportky? :lol: já vím, už mlčím :wink:

Napsal: pon 21 úno 2011, 10:38
od vendys
Dík za čísla, první ve Sportce by se hodila :wink:

Jinak včera startování CDi v -6 stupních úplně bez žhavení motoru vyšlo na 6. pokus. Hej hou!

Sága pokračuje

Napsal: pát 25 úno 2011, 16:50
od vendys
Tak sága žhavení pokračuje vesele dál. Namontovali jsme nové žhavící relé a nic. Žhaviče bez proudu a diagnostika pořád hlásí "chyba žhaviče". Už jsme se i skoro dopátrali ké schéma zapojení žhavícího relé, ale chybí nám proměřit 2 kabely, které nevímě přesně, kam jdou - tedy pokud nechceme rozebrat půlku Smartíka, což nechceme! :x
Níže přidávám detail na konektory žhavícího relé a zde je k nim popis od mechanika:

30 - trvalé +
31 - trvalé –
G1,G2,G3 - žhavící svíčky motoru 1-3
TN - řídící jednotka motoru 6pin druhá řada malých pinů od spodu z leva
DL - řídící jednotka motoru 4pin první řada malých pinů z vrchu z prava
DF - NEVÍME, KAM TO VEDE, PLEASE HELP!
87 - NEVÍME, KAM TO VEDE, PLEASE HELP!

Víte někdo, kam vedou dráty z konktrů DF a 87? Zřejmě je zakopanej pes někde tam.

Obrázek

Napsal: pát 25 úno 2011, 17:07
od Milan Vavrek
Je tam aj informácia o zapnutom elektrickom topení - to jest, keď dám páčku kúrenia ( topení) celkom v pravo až zopne mikrospínač a na prístrojovke svieti oranžové svetlo elektrického kúrenia. Ak sa dobre pamatam bol to bielohnedý káblik ?? ale už nie som si istý.
Snaď to pomôže

Napsal: sob 26 úno 2011, 17:19
od xlukas.cz
ja si myslim, ze nemusis rozebirat pulku auta. staci se podivat na barvu kabelu, ktery z tama vede. nasledne tu samou barvu najdes treba i vepredu u rj nebo pod pristrojovkou.
jak ti to hlasi takovy nesmysl, bude to mozna uhnily kabel :oops:

Napsal: sob 26 úno 2011, 17:58
od vendys
Diky, v pondělí na to mrknem. Mimochodem, jestli někdo bude potřebovat funkční žhavící relé, tak mám jedno navíc. Bohužel ... :?

Napsal: pon 28 úno 2011, 17:02
od vendys
Takže to nakonec bylo kabelem propojení žhavícího relé s řídící jednotkou vpředu. Někde po cestě se vysmekl ze svorky a prošoupal, až se uplně přecvak o něco. Nevím přesně kde, ale byl přerušený.

No a ropa z Libie už prej neteče a barel je za 112 USD: http://www.oil-price.net/
Jěště že máme ty Smarty :wink: