Vítejte na stránkach Smart autoclubu. Sem můžete vkládat své poznatky týkající se vozů Smart a tak se o ně podělit s ostatními. Máte-li potíže s přihlášením pište na postmaster(z)smart-club.cz
Do Českého ráje cesta smartová je! 2024
jednodenní výlet za krásami Českého ráje se uskuteční v sobotu 8. 6. 2024
Více informací ZDE!
Abychom nezůstali zakonzervováni, připojili jsme se k Facebooku, kde nás najdete
TADY!
Při psaní příspěvků, prosím, nepoužívejte citace, pokud reagujete na poslední napsaný příspěvek!
Než založíte nové téma, hledejte, nebo svůj příspěvek napište do již existujícího tématu, které je Vašemu problému nejpodobnější.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
A i kdyby to nebyli bratři, tak některé díly jsou shodné pro deset automobilek - třeba ložisko horního uložení předního tlumiče nebo motorek naklápění předních světel.
JBC píše:Tak jsem vyzkoumal, že v mém fortůčku jsou světla udělaná přes relátka. I klopená, i dálková. Teda ... ehm ... vyzkoumal. Prostě, když zapnu klíček a otočím páčkou na zapnutí tlumených, tak někde cvakne relé. Když přepnu na dálková, zase cvakne relé. Ale zřejmě to není relé od tlumených, když i nadále svítí.....
Jindro, to moje rádio v osvětlení nemá chybu funkce nebo nastavení! Když auto svítí na automat, tak displej rádia svítí FULL a tlačítka jsou potmě - je přeci den, tak tlačítka vidím i bez osvětlení a displej naopak musí hodně zářit. Když zapnu páčkou, rozsvítí se podsvětlení tlačítek a ztlumí displej.
Naposledy upravil(a) JBC dne čtv 08 led 2015, 13:18, celkem upraveno 1 x.
Já mám jiný problém,dnes se mě podařilo ulomit páčku blinkru a světel,chtěl jsem to nějak zkusit spravit ale nejde to,neválí se někomu doma nebo tip kde ji sehnat?
Po nějakém „čase“ se vracím do této rubriky. Levý pákový spínač opět začal blbnout – blinkry, pohasínání světel. Tentokrát jsem se do pokusu rozebrat páku, prostříknout kontakty "kontaktolem" a vyčistit nepustil. A použitou páku jsem nechtěl shánět asi by mi brzy též odešla. Koupil jsem páku novou a v mém případě již druhou a to má auto celkem najeto něco přes 75 000km. První jsem kupoval brzy po koupi z autobazaru a bylo najeto něco před 36 000km - k vozu se asi přiřadila nějaká „specifikace“ – v přehřívání páky. Zřejmě se to týká pouze mého auta, mnoho „postesknutí“ si na tuto závadu jsem nečetl.
Tak tedy cena z prosince roku 2009 činila 2025Kč a nyní 2698Kč tedy o 673Kč dráž. Čím starší auto tím vyšší finanční náklady na pořízení potřebných součástí oproti původním cenám. Je to zřejmě způsobeno tím, že ve skladech prodejců v regálech celé roky leží, zabírají místo, a proto je asi přistupováno k navýšení cen jako poplatek za skladování! Ale pořád je to lepší, než aby potřebné komponenty - nové nebyly vůbec!
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Levá páčka mě blba též, blinkry si dělali co chtěli a diagnostika tvrdila "defektní přepínač blinkrů levý i pravý". Mechanik tvrdil, že se jedná o poměrně běžnou závadu, páčka se údajně přehřívá což je údajná příčina poruchy. Cenu říkal okolo 2 800,- Kč. Když jsem našel dech a dojel dom, páčku jsem demontoval a celou rozebral. Našel jsem totálně rozpadlou izolaci všech čtyřech drátů vedoucím páčkou. Dráty jsem zaizoloval očistil "malou" destičku s obvody a podle tohoto návodu http://fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo ... -stalk-fix jsem narovnal kontakty. Po složení páčky - docela nápor na nervy - vše začalo fungovat normálně. Su zvědavé jak dlouho .
Smart Fortwo, MC01, 0,6, 40 Kw, 1999, 113 879 - ještě bez GO už není 21. 2. 2017 R.I.P
Sháním novou 450ku.
Musím říct, že by mě asi nebavilo dávat stále dokola takovej ranec za blbou páčku. Na jednom smartu se mi začala páčka více hřát a pár týdnů na to už nešly vůbec spustit potkávací světla. V tu chvíli jsem páčku vyčistil a namontoval relátko, takže už nejde velký proud přes ty titěrný kontakty. Takhle jsem to udělal preventivně i na ostatních Smartech a mám od tohoto problému klid.
Kubigu - s tím dosazeným relátkem to je vynikající nápad! Ale chtělo by to foto dokumentaci, ale kvůli nafocení nebudeš přece znovu rozmontovávat – levý pákový spínač to dá rozum. Ale snad někdo jiný si s Tvým nápadem též poradí a pro smartklubáky, které rovněž trápí tento technický problém, zpřístupní informaci kam s relátkem a jak na to. Za pákový spínač - jak též zmiňuje "aldea65" no děsné peníze!
Smart40kW MCO1, je to atypické, pohledné a sympatické auto včetně jeho výkonu.
Pučte mi někdo auto k rozkuchání (do roku 2002 vč.) a já Vám to namaluju i s barvama drátů. Můžu Vám princip popsat slovy a k tomu přiložit obrázek s takovým univerzálním popisem, ale to by něco řeklo jen některým.
Jsem přesvědčen, že potřebujeme relé dvě a to parkovačky necháme pořád zapojený přes páčku. Pokud ne, tak tři relé.
V průběhu pár týdnů budu dělat toto relátko na dalším Smartu, tak pokud nezapomenu, udělám návod Mám vždy relé umístěno pod plasty pod tachometrem - nejjednodušší a nejrychlejší - práce cca na hodinku i pro nezkušené.
JBC - parkovačky jsem nechal přes páčku, zadní mlhovku také, pouze potkávačky jsem dal přes relé. Vypaluje se totiž jen tento jeden kontakt. Proč bys používal dvě relé, když světla v páčce spojuje jen jeden kontakt?