Stránka 1 z 3

Smart ako přibližovadlo do práce

Napsal: stř 01 úno 2012, 22:15
od marlin
Ahoj všeci, přemýšlím že bych vyměnil svoji milou Imprezu za něco co žere méně.
Vím že tyhle dotazy tu byly několikrát, něco jsem i našel, ale spíše z toho vznikly další otázky, co bych potřeboval vedět.
Co vím, tak z první generace, brát radši auto po faceliftu a nebrat benzín 0,6 ale.

1, Auto sloužit k primárnímu účelu jako približovadlo do práce, to jest cca 35km a na skákání po městě a okolí (denní nájezd cca 100+ km)

2, potřebuju malou spotřebu, co jsem koukal tak s 0,8 cdi bych se měl vejít do 4 litrů, ale jaký tam je rozdíl vůči benzínu, co se týká spotřeby, spolehlivosti, pružného zrychlení atd. A hlavně jaký benzín? 0,7 nebo to s tím turbem (myslím že to je taky 0,7T ale nejsem si jist) A nákladů na provoz

3, spolehlivost - vím že pozor na spojku a případně převodovku, jinak nic víc nevím. Potřebuju ráno sednout do auta a odjet a ne aby mi stálo někde nepojízdné (pravidelný servis je základ)

4, cena by byla do cca 80 000, a co jsem koukal tak nejlépe koupit v DE... takže bych i potřeboval vedět na koho se případně obrátit.

Díky za odpovědi.

Napsal: stř 01 úno 2012, 22:33
od xlukas.cz
Z imprezy do smarta, to je poradny skok a sok.
Cdi je strasne line a ani po cipu se to zavodnimu autu nevyrovna.
Verim, ze podvozek a reakce na volant se ti budou libit. Napred si ho pred koupi radsi pujc.
Impreza na plyn by mozna mohla jezdit za tolik co smart ;-)

Napsal: stř 01 úno 2012, 22:44
od marlin
No, řeknu to jednoduše. Auto na víkendy mám BMW E30, k čemu v rodině držet tři kombíky a se smart jsem již měl co do činění, takže plus mínus vím do čeho bych šel. A dodělávat do té stařičké Imprezy plyn ani nemá smysl (první generace)

Tu naftu bych celkem rád zkusil, ale v okolí se jaksi nevyskytuje. Celkem rád bych potřeboval znát názory na benzín vs. nafta...

Napsal: čtv 02 úno 2012, 09:21
od Druzeta
Jestli Ti jde o spotřebu a provozní náklady tak si Smarta nekupuj.

Napsal: čtv 02 úno 2012, 09:31
od Markéta
Já jezdím se Smartem denně cca 45 km. ( město, mimo město, dálnice )Spotřeba se drží kolem 4,5 litru. Je pravdou, že teď do něj budu muset nasypat větší částku, ale myslím si, že pak by mohl být pokoj ( no nebude, že ), na druhou stranu mám 12 let staré auto, takže je mi jasné, že opravy budou čím dál častější.

Jinak si myslím, že při dnešních cenách PHM je rozumné si koupit auto s malou spotřebou. Navíc je krásný :wink: škoda, že nevíme, odkud jsi. Třeba by ti někdo poradil osobně 8)

Napsal: čtv 02 úno 2012, 11:15
od marlin
Jsem z liberecka. Co je mysleno tim, ze pokud mi jde o provozni naklady, tak si ho nemam kupovat? Nerikejte, ze vic stoji, nez jede.

Napsal: čtv 02 úno 2012, 11:29
od Druzeta
Za poslední půl roku provozní náklady drobnosti nebudu psát:
turbo 7.700Kč
oprava alternátoru(regulátor+ložiska) 4.500Kč
tekoucí naftové čerpadlo 5.500Kč
To je skoro 20t. Kč, cena pouze materiálu práci jsem dělal sám tu ani nepočítám.
Spojka je taky zralá na výměnu.To je další nemalá částka.
Parkuju s tím v centru města a každou chvíli přijdu k autu a je rozbitej plast a viník samozřejmě ujetej.
Nabourat může do každýho auta, ale jiný auto odře maximálně promáčkne, tady to rovnou rozštípe na x kusů.
Kup si naftový Lupo 1,2TDI to žere o 1,5 litru nafty míň než Smart a nesere se jako Smart, sice tam jsou problémy s převodovkou, ale to už se dneska nechá dobře vyřešit.

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:01
od MausX
CoveCe se koukam ze na toto auto jenom nadavas. Jenom ziram.

Netvrdim ze toto auto neni kazive ale. Pravdou je ze ho mam dva roky a za opravy jsem dal asi 50000kc. Coz jsou 2/3 kupni ceny. Presto bych ale tuto znacku za nic nevymenil.

To co jsem usetril na nafte jsem vrazil do oprav. Takze pohoda :)

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:08
od marlin
A neni to kus od kusu s tou spolehlivosti? Ja jsem treba vloni udelal 4 motory na dvouch BMW.
Tak je mi jasne, ze bez imvestic to nebude, ale bylo by dobre, kdyby to byly jen spotrebni veci

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:10
od xlukas.cz
druzete to rika dobre. jde o to, ze nechceme dalsiho nasraneho cloveka na smarta. smarta at si koupi fanda a nadsenec a s laskou a presvedcenim si ho udrzuje pri zivotu. pokud si ho kupuje nekdo jako auto - kus zeleza, tak bude zklamany a bude nadavat ... coz se nam samozrejme nehodi.

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:24
od marlin
Smart ma pro pro me fun factor. Nechci zadnou velkou kravu z vw grupe nebo neco podobneho. K tomu cemu to auti chci pouzivat mi smart bohatu vyhovuje. Je mi jasne, ze se nevyhnu tomu ze pod tim autem budu lezet, ale aby to nebylo casteji nez s nim jezdit. A pokud by mi to auto neimponovalo, tak nad nim ani neuvazuji ;)

BTW i ten smart ma narozdil od obycejne konfekce svou dusi

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:32
od panzer.dragon
já ho kupoval za účelem ušetření nákladů na ježdění do práce, 2x denně 30km + couračky po praze + ježdění na šumavu na chatu. A myslim že sem našel přesně co sem hledal. Spotřeba v létě 3.3 v zimě 3.9 nafty. Nějaký základní náklady sem do toho dal ale vidim to jako úsporu proti stejně drahým kárám.. úspora na phm, na ručení + styl, prémiovost + dobrý na parkování + zábava, za mě jednoznačně jít do něj, nevidim negativum u nafáka

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:37
od MausX
Luky pokud to je mysleno takto, tak vtom pripade souhlasim.

Bohuzel ja jsem uz tak zmagoreny, ze vydim pouze to dobre a na nejake chyby dlabu :lol: .

Pro me Smart forever, i kdyz kde kdo me ma za blazna :)

Napsal: čtv 02 úno 2012, 12:44
od Markéta
Tak v tom případě jsme blázni dva, protože u mě taky pozitiva převažují - pojistka a parkování na prvním místě. Teď jsem se musela otočit s Puntem, co máme jako druhé auto a trvalo mi to snad 25 minut. Hnus ( odvykla jsem, no... )

Napsal: čtv 02 úno 2012, 13:24
od marlin
A benzin ci nafta?