Roadster = zazitek z rizeni ?

Nechcete se registrovat a chcete něco sdělit ...
Odpovědět
k2

Roadster = zazitek z rizeni ?

Příspěvek od k2 »

Zdravim vsechny pozitivni lidi...

...mam rad male ostre hatchbeky....rad se svezu ostre....
...dlouhou dobu jsem jako vikendovku pilotoval Citroen ax Gt.....nyni za nej shanim nahradu.
...vzdy jsem chtel nejaky skutecny roadster...neco jako Lotus Elise...Opel Speedster....bohuzel jsou mimo me finance a auto na leasing nechci.
Cirou nahodou jsem prisel na netu na Smart roadster a tak mam par nezaludnych dotazu.
Jak to jede...?
Rizeni bez serva....ma zpetnou vazbu a cit..?
Moturek...na tu vahu to asi staci...jsou mozne nejake upravy..?
Prevodovka...razeni padly...ma kazdy roadster..?
Kstle...ma nejakej prostorovej ram..?...nebo hlinikovou skorepinu..?
Jsem z Valasska...byl by nekdo ochotnej mi dat prednasku..?
Diky moc K2
k2

Příspěvek od k2 »

....a to nejdulezitejsi....

...merim 195...oblecu Roadster na sebe..?
Diky
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Re: Roadster = zazitek z rizeni ?

Příspěvek od DYK77 »

k2 píše:...par nezaludnych dotazu..
Nezáludných , ale ohledně těchto otázek , co člověk to názor myslím.

1. Záleží jakou motorizaci myslíš. Já mám tu nejslabší 45KW. V Porovnání s Citroenem Saxo 1.1i 44KW se stejnou hmotností a přibližně stejným toč. momentem to byla bída. Šestý převodový stupeň byl ve vyšší rychlosti propadák. 5tka táhla do 160ti, pak 6 a spadlo to na 130. Do stoupání, by mírného to taky netáhlo, pořád jsem podřazoval. Po načipování ( přehrání SW ) stejný výkon, ale o 15Nm vyšší t.moment , se to poměrně mocně probralo a začal jsem mu více věřit při předjíždění. Táhne opravdu dobře, pěkně "vocpoda", jediná piha na kráse, je o něco málo pomalejší řazení a turboefekt, díky kterému na "sprintu" ztrácí cenné vteřiny. Hodlám si tvrdit, že při přeřazení převodovka cca 2s řadí a další 1-2 vteřiny se turbo dostává do plného tlaku. Vzhledem k tomu. že první 2 rychlostní stupně jsou dost krátké, takže je nutné přeřadit zrovna v momentě kdy plnící tlak dosáhl maxima, je rozjezd poměrně pomalý. Jak se to rozjede a spojka má chvíli pauzu, dostane se tlak do maxima a zátah motoru začne být znát. Pak si začínám užívat toho, jak s otáčkami motoru roste i rychlost.

2. Řízení. Dle mého názoru je citlivost bez serva OK. Ve vyjetých kolejích je potřeba trochu více síly při přejíždění z pruhu do pruhu, ale jinak jde řízení lehce. Nejsem příznivcem posilovače za každou cenu, právě kvůli ztrátě citu ve volantu a u auta s tak lehkým předkem jsem rád, že posilovač nemám. Někteří říkají, že je řízení Roadsteru nevyspytatelné, že se předek v zatáčce bez varování utrhne a následuje cesta ze silnice ven. Zatím se mi nic tak dramatického nestalo, možná proto, že jezdím více na jistotu, nebo proto, že ti někteří podcenili fyzikální zákony. Nevidím nic nenormálního , že když vletím do zatáčky jako prase a prudce vezmu za volant, že se kola začnou hrnout a auto jede rovně. Nicméně když jsem to zkoušel, následovalo po tomto okamžiku, že se kola opět chytla, takže zatáčku šlo projet i tak. Řekl bych, že příčinou špatně odhadnutého nájezdu do zatáčky je velká setrvačnost kol ( většina lidí s roadsterem jezdí na pořádných válcích ) ve spojení s malou kompresí motoru. Jinými slovy, pokud před zatáčkou spoléhám, že si přibrzdím motorem ubráním plynu a provedu to na poslední chvíli, tak to nefunguje. Komprese motoru neuděluje v tomto okamžiku dostatečně velký brzdný účinek jak býváme zvyklí u jiných aut a zadní kola se dál svou setrvačností valí jako zběsilá a tlačí auto vpřed. Že se něco děje, může člověk zjistit až na poslední chvíli a šlápnutí na brzdu když už se natočená kola začínají hrnout, pak může být spíše kontraproduktivní. A je to jak chce, dávám autu před zatáčkou více času na zklidnění a by pískají gumy, nic nevyspytatelného se neděje.

3. V době kdy se vyráběl Roadster Brabus, bylo tohle auto považováno za nejvýkonnější sériově vyráběné na světě v poměru počtu koní na počet ccm. Při své váze i poměr váha výkon byl slušný.

6. Převodovky mají všechny 6 stupňů, podle výkonu s jinými poměry. Pádla nemá každý Roadster a jako že je nemám ani já, tak vřele doporučuji.

7. Kastle je ocelový rám tzv. Tridion. Kdo nemá plátěnou střechu, ale hardtop, nemůže si nevšimnout, že rám za jízdy pracuje. Nicméně nestalo se mi, že by se v extrémních případech rozvlnil nebo tak něco, je poměrně tuhý. Jestli uvažuješ o rozpěrné tyči , dá se dopředu dát. Svařený kabinový rám už jsem také viděl, ale to si asi nějaký Němčour dělal sám.

8. Se 195cm ho oblékneš. Jen se sundanou střechou budeš mít více rozcuchanou pěšinku. Sluneční clony budeš moci odmontovat, za to na křižovatce budeš sedět s nosem připláclým na předním skle, aby jsi viděl semafor nad sebou. S tím se ale potýkám i 170ti cm :wink:
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

jako kdybys popisoval fortwo :wink: *1*
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Tom
Příspěvky: 159
Registrován: stř 21 lis 2012, 01:02
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tom »

Rizeni bez posilovace v poradku :-) volant to chce ten s razenim, mel by se dat dodelat bez problemu. Jezdim nekdy i na limitu + neco jako rizene smyky a nikdy jsem teda nepocitil nejaky problem. Kola 205/16. Na plnotucny svezeni to chce verzi 60kw. Co je trochu horsi je svist vzduchu od 130km/h. Rychlejsimu nabehu turba by mel pomoct trochu odfoukavaci ventil u sani :-)
Roadster Coupé 60kw
www.detailingclub.cz
Odpovědět