Strata vykonu motoru CDI 40kw

Řešení problémů s motorem
tibko

Strata vykonu motoru CDI 40kw

Příspěvek od tibko »

za posledne 2tyzdne sa mi 2x stalo, auto stratilo vykon, islo max 105km/h. ziadna kontrolka nezasvietila. pomohlo vypnut a znova nastartovat auto. v com moze byt problem? palivo, turbo, EPG ventil....
Jerome

Příspěvek od Jerome »

Ahoj, akorat jsem ted resil podobnou vec...smart po nastartovani a rozjezdu nesel moc ochotne do otacek a vykon byl opravdu znatelne nizsi :( Navic u me nechtel radit na automat a rychlost se zastavila vzdy jakoby na fiktivnim omezovaci do doby, nez jsem manualne preradil. Max rychlost taky cca kolem 100 km/h - s odrenyma usima.

Diagnostika hlasila spatny EGR ventil a chyba cidla polohy zarazene rychlosti - takze bych zkusil zacit u toho EGRu.

Po vymazani vse v normalu necele 2 mesice - pote ten samy problem.
Znovu diagnostika - ty same zavady - ted stav : opetovne vymazani zavad a znovu vse naprosto v normalu - EGR vypada totiz ciste ( nerozebirano ) a cidlo

Vice zatim nereseno a to z duvodu, ze mechanik ma podezreni, ze jsou to falesne chybne hlaseni - mam nacipovano a dodelavana neodborne muzika. Firma/y, ktere se v tom hrabaly predchozimu majiteli, tak nakoply ridici jednotku a smartik si obcas zije vlastnim zivotem :(
Ted bude postup vse nejdriv postupne vyskubat (muzika) a cekat, zda se problem opet projevi ci nikoli - proste cesta pokus/omyl.
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

Jerome píše:EGR vypada totiz ciste ( nerozebirano )
EGR se zanáší zevnitř, zvenčí na něm nic neuvidíš. 8)
tibko

Příspěvek od tibko »

mne nesvietila ziadna kontrolka.
ak by bol EGR ventil nebol velmi zaneseny, mohlo by pomoc doliat do nafty nejake aditiva, ktore to rozpustia?
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

EGR musíš rozebrat a mechanicky vyčistit a ještě chemicky dočistit, jsou v něm zapečené nánosy.
Kolik máš najeto?Jestli vůbec je možný aby už byl tak zanešenej aby to nebylo průchodný.
tibko

Příspěvek od tibko »

praveze malo 31000. preto sa mi to velmi nepozdava s tym EGR.
na nete som nasiel ze by mohlo ist o problem s nejakou "tyckou" na turbe, ktora ho aktivuje. vraj sa moze zaseknut.
Uživatelský avatar
Druzeta
Site Admin
Příspěvky: 3939
Registrován: úte 11 pro 2007, 14:12
Bydliště: Hradec Králové

Příspěvek od Druzeta »

EGR nebude zanešenej tak aby to nejelo, na to to má málo najeto.
Jerome

Příspěvek od Jerome »

Druzeta píše:
Jerome píše:EGR vypada totiz ciste ( nerozebirano )
EGR se zanáší zevnitř, zvenčí na něm nic neuvidíš. 8)
EDIT: Špatně jsem se vyjádřil :D

Samo že se EGR zanáší zevnitř a ne zvenku.
Ale pokud se po vymazání chyb vrátí vše naprosto do normálu.
A najedu bez dalšího problému 1500 km za 2 měsíce, tak je to přinejmenším divné :-/
Myslím, že pokud by byl EGR zasr... ( a to mám najeto 55tis ) , tak by se závada projevila asi mnohem dříve.
ruya
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 10 zář 2009, 21:36
Bydliště: pha

Re: Strata vykonu motoru CDI 40kw

Příspěvek od ruya »

Juchuu uz nejsem sam :)
Timhle vsim jsem si prosel .. mam tu samou 451cku .. stejny problemy temer od zacatku .. resim to stale s MB a po temer 3ch letech konecne vydal vyrobce manual o tyhle chybe. Nemam bohuzel podrobnosti ale uz sem to reklamoval cca 5x a ted aktualne je smartak znovu na stodulkach kde sem se potkal s jinou 451ckou s pry uplne stejnym problemem. Takze co si pamatuju :
1. pokud to vypadne .. je to jako pad do nouzaku tzn nelze to vytocit pres nejaky otacky, netahne .. kontrolka nouzaku nesviti.. staci zastavit, vypnout , nastartovat a jede zas ok.
2. projevovalo se mi to v ruzne dlouhejch intervalech ale vzdycky jen "v tahu" tzn v zaberu pri jizde do kopce .. nikdy se mi to nestalo na rovine nebo pri brzdeni motorem
3. mnel jsem nekolikrat meneny cidla teploty (tusim pred DPF), cidla tlaku, a komplet EGR ..
4. pred rokem mi rekli ze smart udelal novy verze "ventilu" nejsem si jistej jakejch + update sw .. pak sem jezdil temer 6 mesicu bez problemu .. az ted se mi to stalo behem mesice 2x znovu.
5. taak a ted po paty uz dostali v MB manual (cca 30 stranek co sem videl) s komplet senamem vseho co se ma zkontrolovat .. chteji na to aspon 2dny takze to asi nebude zadna drobna kontrola.

jestli pises ze mas 2011 tak bych skusil jit rovnou do MB servisu .. mne i po zaruce dali spoluucast vyrobce 75% takze sice to neco bude stat (muzu napsat pristi tejden jak sem dopad) ale asi uz vedi kde vsude muze byt problem.
Smart 0,8 Cdi 451, 2009, 40kW
tibko

Příspěvek od tibko »

dialo sa ti to cely rok? neobjavovalo sa to len pocas zimy? zacinam mat podozrievat ci to nie je sposobene kvalitou paliva.

Som zvedavy ako si v MB dopadol.Daj vediet.
ruya
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 10 zář 2009, 21:36
Bydliště: pha

Příspěvek od ruya »

Delo se mi to uplne nahodne ( i v lete) .. mno dopadnul sem asi dobre (ukaze cas) .. samozrejmne ze navod co maj od vyrobce sem z nich nedostal ale jak sem koukal na ty fotky tak to byla kontrola komplet sani (vsechny trubky cidla atd) .. takze asi nakej problem s nasavanim vzduchu do motoru .
Koukam co mam na fakture za dily a je tu jedno cidlo tlaku (a0061536628), pak podtlakovy trubky (a4514301229, a6600701032), par hadic (a1170780281,a6600780381,a0079971552,a6010780245) skrtici klapka (a1162760929) a pak blbiny (svorky,drzaky atd) .. mimo tuhle opravu sem mnel jeste znova vymenu senzoru teploty pred FAPem .. ale to s tim asi nesouvisi.

Jinak tam nakonec byli tri smartaci se stejnym problemem (dokonce jeden pouze rok starej).

Snad ti to pomuze .. suma sumarum je to vymena vsech "trubek" od nasavani vzduhu .. vic sem z toho nevykoukal.
Smart 0,8 Cdi 451, 2009, 40kW
tibko

Příspěvek od tibko »

Medzicasom som sa bol na tento problem spytat v MB Bratislave. Technik spominal ze tam mali taketo pripady, ale nevedel presne povedat o co ide. doporucil mi spravit diagnostiku.Neviem ci to ma vyznam, ked sa ziadna kontrolka nerozsvietila- zatial to budem pozorovat,...V kazdom pripade dakujem za odpoved. Dufam ze smart po oprave bude ok :)
ruya
Příspěvky: 58
Registrován: čtv 10 zář 2009, 21:36
Bydliště: pha

Příspěvek od ruya »

Pokud to mas v zaruce nic neres a utikej to reklamovat, pokud nemas diagnostika na 99% nepomuze (ano i kdyz nesviti kontrolka muze na diagnostice byt zalogovano sposustu chyb ale tim z tebe pravdepodobne jen vytahnou nemalej obnost za kdovijaky cidla ktery nemusi bejt nutny menit) a i tak by si mneli v MB vyzadat od vyrobce navod na tuhle zavadu (tak jak se to stalo u mne)... mrkni na ten seznam dilu .. ja tipuju ze tech par hadic by nemnelo vyjit tak draho.. popravde mne se to jednou stalo pri predjizdeni a zivot pro mne ma vetsi cenu nez par tisic za dily :)
Smart 0,8 Cdi 451, 2009, 40kW
carda
Příspěvky: 212
Registrován: stř 18 říj 2006, 17:53
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od carda »

skuste skontrolovat hadicky od turba podtlaky
Kompletni servis smartiku opravy stahovacich strech. Nahradni dily. Go motoru za super cenu . Vse okolo smartiku. Dlouholete skusenosti. www.smart-autoservis-ostrava.cz
tibko

Příspěvek od tibko »

pozrite na toto

http://i385.photobucket.com/albums/oo29 ... C01711.jpg

ide o hadicku ktora vedie od zlateho "valceka" do turbu - strieborna suciastka. dik.[/url]
Odpovědět