Diagnostika a software

Řešení problémů elektroinstalace, schémata, návrhy na změny
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

marko583 píše:
Pajik píše:
marko583 píše:
Pajik píše: Kdo mate vlastni zkusenosti s diagnostikou z notebooku (bez originalniho HW), jak se jmenuje ten softik a co se s nim da vsechno sledovat, kalibrovat ?

P.R.
len klasicke OBD, vycitanie a mazanie chyb... funguje to bez problemov.
STAR co maju v mercedese toho vie ale daleko viacej...
Jak se presne jmenuje ten SW a kde se da nasosat z netu ? Kabel koupim, tech je vsude dost....

diky
P.R.
nemam soft. mam len zariadenie, ktore vie precitat chyby v RJ a potom ich vymazat... nic viac nic menej. ostatne stalo par korun, cize viac od neho ani necakam. chyby su standardne, na par vyniimiek su kody rovnake u vsetkych automobiliek
Dobre, zkusim se zeptat - jak se jmenuje zariadenie ? Muzes napsat vice, nez jen mam, nemam ?

diky
P.R.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

Pajik píše:
Bych se zastal napadu Xlukase: Kdyz udaje, co chtel logovat, budes ukladat i s GPS pozici, tak to smysl ma a dost velky. Napriklad pro optimalizaci spotreby atd. Pro nas to je samorejme nahrani, ale automobilky si takto ziskana data velmi peclive chrani. Slouzi jim to pak pro kalibraci motoru atd.

P.R.
ako si podla toho chces optimalizovat spotrebu??? myslim, ze ta sa da optimalizovat aj bez toho. staci menej tlacit na pilu...
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »


ako si podla toho chces optimalizovat spotrebu??? myslim, ze ta sa da optimalizovat aj bez toho. staci menej tlacit na pilu...
Se bavime kazdy o necem jinem. Ja mluvim o datech, ktera slouzi automobilkam pro calibraci motoru. A k tomu jsou jim data z realneho provozu vice nez uzitecna a velmi si je chrani.

Ty mluvis o tom, jak s tim pak budes jezdit, kdyz budes chcit setrit, to je ale jina story.....

Pripominam, ze puvodni napad, ktery zminil xlukas je pouze o monitoringu na hrani, nesouvisi s calibraci, nebo se snizovanim spotreby atd.

P.R.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

marko to s tebou nesouhlasim :-D
kolikrat se mne stava, ze kdyz jsu nalozeny, tak mam mensi spotrebu nez prazdny. ale je to asi do urcite meze. dalsi vec je vyuziti turba v souvislosti se s potrebou. da se tak najit optimalni hranice otacek motoru, kdy se dava min benzinu/nafty nez pri nizsich otackach. mozna to neni pravda, ale myslim si to. taky treba otazka jizdy do kopce. je lepsi jet na vyssi rychlostni stupen a s nizsima otackama nebo na nizsi rychlostni stupen, ale s vyssima otackama. co kdyz muzou paradoxne znamenat vyssi otacky nizsi spotrebu, protoze je tam vetsi predovovy pomer?
takoveto veci jsou mne zatim zahadou a rad bych je poznal a overil si.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

xlukas.cz píše:... taky treba otazka jizdy do kopce. je lepsi jet na vyssi rychlostni stupen a s nizsima otackama nebo na nizsi rychlostni stupen, ale s vyssima otackama...
Tak na to Ti mohu odpovědět, protože to vím. Spotřeba při jízdě do kopce je nižší, když dáš vyšší převodový stupeň = nižší otáčky a plný plyn. Ovšem jedna věc je úspora paliva a druhá úspora motoru. Mě osobně to moc šetrné nepřipadá, raději dám místo 5 za 4 a půl plynu. Otáčky sice vzrostou dejme tomu z 2.500rpm na 3.500rpm, ale ve válcích nevzniká tak velký tlak a motor se otáčí volněji.
Taky bych nechtěl, aby mě někdo na kole honil na nejtěžší převody, je lepší zmírnit rychlost a volně převalovat
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

xlukas.cz píše:marko to s tebou nesouhlasim :-D
kolikrat se mne stava, ze kdyz jsu nalozeny, tak mam mensi spotrebu nez prazdny....
To proto, že naložený máš z jízdy větší respekt a nejedeš pořád jako Obrázek :D
Naposledy upravil(a) DYK77 dne čtv 08 kvě 2008, 19:27, celkem upraveno 1 x.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
DYK77
Smart ACE
Příspěvky: 16926
Registrován: sob 25 úno 2006, 00:06
Bydliště: MOST
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od DYK77 »

xlukas.cz píše:...dalsi vec je vyuziti turba v souvislosti se s potrebou. da se tak najit optimalni hranice otacek motoru, kdy se dava min benzinu/nafty nez pri nizsich otackach.
Jak mám vysledováno podle barometru, tak využití turba souvisí s otáčkami jen málo. A jsou otáčky motoru nízké či vysoké, vždy to souvisí hlavně s množstvím přidaného plynu a tím pádem s množstvím výfukových plynů, které turbo roztáčejí. Čím těžší mám nohu, tím více plynu se vyvine, tím více se turbo roztočí a zpětně mi nacpe do motoru potřebný tlak. Tato zpětná vazba má určité zpoždění, kterému se říká turboefekt.
Čím víc přidávám a roztáčím výfukovými plyny turbínku, tím více tlaku vzduchu dávám do válců motoru. S přibývajícím množstvím vzduchu roste i přísun paliva, aby zůstal zachován poměr paliva a vzduchu a směs nebyla chudá ( málo paliva ) nebo bohatá ( moc paliva ) - oba stavy jsou špatné, protože dochází ke špatnému spalování, k přehřívání motoru, či ztrátě výkonu.
Na barometru co mám je tlak od -0,5 do 0 a od 0 do +1BAR. Pokud jedu z kopce a nepřidávám, mám hodnoty tlaku hluboko v záporných hodnotách by třeba v 6000rpm. Pokud se rozjíždím a mám 2000rpm, můžu mít tlak +0,7BAR , ale noha je až na podlaze.
Proto jsme se tuž tady bavili o tom, kdo jak šetří motor za studena a říkal jsem, že šlapu na plyn jen tolik, abych se nedostal do kladných hodnot tlaku, tedy udržuji -0,5 až 0BAR, kdy motor funguje jako by turbo vůbec neměl a ve válcích je jen tolik tlaku kolik si sami nasají, takže žádná drasárna, protože na turbínku nejsou kladeny žádné nároky i když se v proudu vzduchu otáčí. Až po ujetí nějaké vzdálenosti , když se začne sbírat teploměr nad 70°C začnu s malým přetlakem. Ten se pozná i při absenci Barometru a to při pozvolném přidávání plynu , když lze ucítit náhlý zátah motoru.
Obrázek Obrázek
Smart Roadster 45KW [2004]
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

DYK77 píše:
xlukas.cz píše:marko to s tebou nesouhlasim :-D
kolikrat se mne stava, ze kdyz jsu nalozeny, tak mam mensi spotrebu nez prazdny....
To proto, že naložený máš z jízdy větší respekt a nejedeš pořád jako Obrázek :D
ani mne nemluv. posledni dobou se mnou chce kazdy zavodit :? . na tom samem miste jak nedavno bmw, sem predjizdel oktavku. to se mne tentokrat podarilo. prilepil se na me a nemit ty siroke pneu, tak uz sem se valel v poli. mame tu jednu neprijemnou ostrou zatacku na horizontu, kde uz skoncilo hodne aut :roll: (pro stase => vlkos - vracov, posledni leva).
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
STAS1
Smart ACE
Příspěvky: 707
Registrován: stř 25 črc 2007, 12:20
Bydliště: Kyjov, Jižní Morava

Příspěvek od STAS1 »

To xlukas: známm to velmi dobře (už x-krát jsme tam zasahovali :!: :roll: )
Smart For Two 0,6 benzin r.v.2000 - bohužel po smrti :?
Uživatelský avatar
Pajik
Smart ACE
Příspěvky: 1156
Registrován: sob 30 čer 2007, 20:55
Bydliště: Lysá nad Labem

Příspěvek od Pajik »

xlukas.cz píše:marko to s tebou nesouhlasim :-D
kolikrat se mne stava, ze kdyz jsu nalozeny, tak mam mensi spotrebu nez prazdny. ale je to asi do urcite meze. dalsi vec je vyuziti turba v souvislosti se s potrebou. da se tak najit optimalni hranice otacek motoru, kdy se dava min benzinu/nafty nez pri nizsich otackach. mozna to neni pravda, ale myslim si to. taky treba otazka jizdy do kopce. je lepsi jet na vyssi rychlostni stupen a s nizsima otackama nebo na nizsi rychlostni stupen, ale s vyssima otackama. co kdyz muzou paradoxne znamenat vyssi otacky nizsi spotrebu, protoze je tam vetsi predovovy pomer?
takoveto veci jsou mne zatim zahadou a rad bych je poznal a overil si.
Vcera jsem dotankoval plnou, ted vyjizdim s narvanym autem a ve dvou na Sumavu, pricemz v Budejicich prilozim dozadu jeste 4 letni kola. Takze jestli dojedu, reknu Ti, jak to mam se spotrebou, kdyz jsem nalozenej az po strechu :-)

P.R.
O--O 0.8CDi 2000 - Protitanková střela schopná opětovat palbu
Beulingo Multispace 2.0HDi 2005 - Polabský offroad
Uživatelský avatar
David0600
Smart ACE
Příspěvky: 7764
Registrován: úte 07 bře 2006, 07:43
Bydliště: Velké Popovice

Příspěvek od David0600 »

hlavně vyfo jak dáváš do narvanýho auta 4letňáky :lol:
nemám rád tdičkáře, protože moje tédéíčko 5l při 200km/h nežere a stejně benzín je benzín i když někdy tu naftu mám rád přece jenom čtyř litrovej benzín má víc chutě než dvoulitrovej commonrail
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

4 nalozim i se spolujezdcem. a to hned zitra. ale fotku to chce ;-) :)
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
marko583
Smart ACE
Příspěvky: 508
Registrován: pon 06 bře 2006, 20:55
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od marko583 »

xlukas.cz píše:marko to s tebou nesouhlasim :-D
kolikrat se mne stava, ze kdyz jsu nalozeny, tak mam mensi spotrebu nez prazdny. ale je to asi do urcite meze. dalsi vec je vyuziti turba v souvislosti se s potrebou. da se tak najit optimalni hranice otacek motoru, kdy se dava min benzinu/nafty nez pri nizsich otackach. mozna to neni pravda, ale myslim si to. taky treba otazka jizdy do kopce. je lepsi jet na vyssi rychlostni stupen a s nizsima otackama nebo na nizsi rychlostni stupen, ale s vyssima otackama. co kdyz muzou paradoxne znamenat vyssi otacky nizsi spotrebu, protoze je tam vetsi predovovy pomer?
takoveto veci jsou mne zatim zahadou a rad bych je poznal a overil si.
obecne je spotreba najnzsia na priesecniku najvyssieho krutiaeho momentu a vykonu... zhladiska spotreby je preto idealne drzat motor v takych otackach. tlak turbiny ma na spotrebu vplyv ma, ostatne ked tlacim na pilu je jedno ci turbinu mam alebo nemam, nakolko spotreba bude vysoka. Dalsia teoria ohladne turba ako pise dyk...

a co sa tyka vyuzitia dat z palubneho pocitaca... tie hodnoty sa nedaju porovnavat s tym, co ziska automobilka z telemetrie. fakt je, ze ich k vyvoju potrebuju. preto si myslim, ze beznemu uzivatelovi - lame jazdiacej po meste su tieto data na dve veci... ono mozes kazdy den jazdit rovnaku trasu a raz zafuka viac vietor a tvoje merania a optimalizacia su v prdely... ale to bude asi tym, ze ja spotrebu neriesim a je mi jedno ci to zerie 5,7 alebo 6,2 na 100.

a este jedna vec. instalovane palubne pocitace su dost nepresne. tie co dava VW group si dokoncac mozu nastavit odchylky +/- 20% (co je velmi vela) a preto uz chapem, ako mozu dizlove passaty jazdit po meste za 4,5... ale to je zase o inom
Smart Roadster Coupe 2003 - ano, je to tak, pokorili sme 230.000 km. povodny motor, prevodovka a dokonca aj aktuator... Akurat spojka sa odporucala do vecnych lovist pri 210.000 km a 10 rokoch prevadzky. A odisiel uz aj starter, ci alternator a preventivne je tam aj nove turbo.
Jaguar XJR 1996 - 203.000 km nova vydreva na ceste, daka lakovacka porobena, opat vyzera ako ozajstne auto
Mercedes Vito Marco Polo 2000 - milion kilometrov, ale to byvanie kde chces nicim nenahradis
Hyundai Atos 2004 - 92.000 km a s tym sa da ist furt plny a aj tak to nejde :-)))
Oltcit Club 1988 - rozobraty do srobika a vyvarena karoseria, nachystana na lakovanie...

Kto brzdi, prehrava...
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Dejvaval
Příspěvky: 365
Registrován: pát 20 kvě 2011, 21:59
Bydliště: Mělník-Vehlovice / Praha-Radotin
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Dejvaval »

Co je na tom divneho? Konecne normalni cena, u nas chce kazdej na vsem zbohatnout :(
Smart ForTwo 600ccm 40kW rv.1999 černobílý, 1.GO motoru ve 148.000km
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic.php?t=3386
Odpovědět