olej znečisuje motor-řešení?
motor ma od rozborky 500km
jo tady je videt jak chybi garaz. predpokladam, ze dotazeni vika by byla pro amatera prace na sobotu, ale pred barakem to delat teda nebudu
Kdyz turbo tlaci, tri valce staci
Jinak to těsnění se musí na víko přilepit (červený silikon), nechat den zaschnout a pak namontovat a dotáhnout s citem-ne na krev, jinak to těsnění vyjede dovnitř, vem si baterku sundej víčko, kde se leje olej a podívej se dovnitř, to těsnění tam částečně uvidíš a uvidíš, jestli sedí kde má a nebo ne.
To je problém, že když to dotahuješ tak to těsnění jak se stlačuje má snahu vyjet dovnitř a objeví se někde malá škvírka, kde ten olej teče ven, nebo to těsnění co popojede dovnitř vytvoří takovou vaničku kde se tím pádem zachytí nějaký olej a pak pomalu vytéká ven, kape někam na turbo, pak na poloosu a když zastavíš, tak se ti pod autem udělá skvrna přesně tam, kde to máš na fotce.
Na funkci to samozřejmě nemá vliv.
tento rok se z udrzby aut asi zblaznim
Kdyz turbo tlaci, tri valce staci
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Dobrý den hoši.tomyk píše:tento rok se z udrzby aut asi zblaznim
Problém s intercoolerem, neboli jakýstakýs chladičem u motoru, jsem měl taky. Motor auta byl zaslintaný od oleje, umyl jsem ho a jel na technickou. Jenže jsem neprošel právě kvůli umytému a mastnému motoru i po pár km (autíčko bylo totiž z bazaru s touto vadou). Olej byl jednoznačně nikoli převoďák, ale motorový, čili rozstříkaný skoro všude ze spoda auta vzádu. Jezdilo dobře (diesel). Když jsem jel delší dobu rychleji po dálnici (135 km/h) tak byly mastný i třetí dvře od olejové mlhy. PŘESTO OLEJ Z MOTORU SKORO VÙBEC NEUBÝVAL! Všelijaký chytrý hlavy hledali skoro měsíc a přišlo se na toto:
- Děravý intercooler pod jeho vlastním rámečkem, což není vůbec vidět! Je to tím, že motor dieselu se více chvěje než benzíňák a ten blbej chladič se v tom rámečku třepe až se v něm uvolní, čímž se hliníkový chladič chvěním poškodí o ten rámeček za delší dobu tím, že se vydře, neboli proklepe až do stupně, že se proděraví po svém obvodu pod tím rámečkem. Je to přece jenom hliník! Výměna stojí cca 5000 kč + práce. A byl klid. Motor čistý.
Píšu o tom až teď, protože se mi to stalo v dubnu na STK. A já jsem nechtěl mlžit svými domněnkami. Takže nyní po najetí dalších 10 tisíc km po výměně toho chladiče mohu říct - ano, bylo to děravým intercoolerem. Dokonce jsem dal pak do auta řidší olej, abych podpořil možné chubné úniky. Auto má nyní absurdně větší spotřebu motorového oleje, což vysvětluji přechodem na olej 5W-40. A také tím, že mizí tím, že lépe maže turbo a se vzduchem se zřejmě spálí. Spotřeba se zaslintaným motorem od oleje byla za 10 tisíc km - asi 0,8 l , nyní je to 1,2 l. Nic víc děláno nebylo.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
No Lukáši, to víš že jsem to pak přečet. Ale až dodatečně... Já tomu furt nevěřil, že je to možný, protože Smartů se zaslintanym motorem, specielně dieslů, jezdí tolik, že je to až hrozný. Jak ti lidé dělaj poctivě STK, to teda fakt nevim... Ale počítám, že to bude zřejmě konstrukční vada u Meďáků při kompletaci Smartů - diesel, a bývalí policajti na STK to maj už zřejmě zkušenostma vychytaný jak získávat úplatky za projití. A já to nedal... Navíc bych to za klasiku nepovažoval, protože ten můj minulý Smart měl najeto zhruba stejně a intercooler byl v pohodě. Je mi divný proč? Možná byl taky ten intercooler u něj před smrtí a já to zboural dřív než to začalo téci.xlukas.cz píše:a kdyby sis procetl forum nebo se zeptal, tak bys zjistil, ze to intercooler to je. klasika. menil sem ho taky. daval sem sem i fotky
K tomu, že se to proděraví zase mohu jen dodat, že nevim. Ale ten chladič byl v rámečku nově zatěsněn gumou a vlepen. Takže uvidíme...
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!
Jsem to na vlastní oči neviděl, ale když jsem o tom někdy před čtvrt rokem četl, tak mě hned napadlo, že zalepení do rámečku musí pomoct...Zvoník píše:Ale ten chladič byl v rámečku nově zatěsněn gumou a vlepen. Takže uvidíme...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
-
- Příspěvky: 245
- Registrován: pon 22 lis 2010, 20:25
- Bydliště: Praha 6, Kladenská ulice
- Kontaktovat uživatele:
Jo děkuji, Jindřichu. Ale jak jsem to pročítal, tak podružné jevy popisované v příspěvku, u mého auta ani zbla nejsou. Nikde nyní nic neteče. Auto nekouří, nesmrdí a spotřeba oleje je po 180 000 km v normě. Dolil jsem jen jednou ten litr na konci projetých km před další výměnou. Motor suchý, auto drandí jak má a na STK emise docela hluboko pod limitem. A to jezdím denně. To, co bylo dřív mastné je nyní jen od suchého prachu, což umeje jenom vodní proud bez nějaké Arvy.Jindřich píše:Já tě jenom upozorním na jednu věc, přečti si " falešná smártí nemoc "
Na ten ventil se ale podívám jenom pro osobní zajímavost jestli to v tom příspěvku o ,,falešné smártí nemoci" je pravda. Pak dám vědět.
A nemám velký auto. Smartík zváný Borůvka z Řípu zahynul na poli... Je již nově zastoupen černým Smartkem diesel cabrio pokřtěným Hašlerka!