Stránka 5 z 9

Napsal: úte 10 čer 2014, 10:05
od tomyk
tam, kde popisujes to bylo spatne pred opravou. co jsem to zkousel tak to bylo ok.

motor ma od rozborky 500km

jo tady je videt jak chybi garaz. predpokladam, ze dotazeni vika by byla pro amatera prace na sobotu, ale pred barakem to delat teda nebudu

Napsal: úte 10 čer 2014, 14:18
od Jindřich
No to máš pravdu, musíš to trochu rozebrat, trochu odstrojit, samozřejmě k tomu musíš spustit motor trochu dolů, jde to celkem dobře, ale chce to garáž, jak píšeš - když to člověka přestane bavit, tak to zavře a jde od toho.
Jinak to těsnění se musí na víko přilepit (červený silikon), nechat den zaschnout a pak namontovat a dotáhnout s citem-ne na krev, jinak to těsnění vyjede dovnitř, vem si baterku sundej víčko, kde se leje olej a podívej se dovnitř, to těsnění tam částečně uvidíš a uvidíš, jestli sedí kde má a nebo ne.
To je problém, že když to dotahuješ tak to těsnění jak se stlačuje má snahu vyjet dovnitř a objeví se někde malá škvírka, kde ten olej teče ven, nebo to těsnění co popojede dovnitř vytvoří takovou vaničku kde se tím pádem zachytí nějaký olej a pak pomalu vytéká ven, kape někam na turbo, pak na poloosu a když zastavíš, tak se ti pod autem udělá skvrna přesně tam, kde to máš na fotce.
Na funkci to samozřejmě nemá vliv.

Napsal: úte 10 čer 2014, 14:38
od tomyk
tak nejak jsem si predstavoval, ze se to deje.

no podle toho co rikas, tak to je na pretesneni, nepredpokladam, ze by se dalo jen nejak spravit to co uz tam je. takze to bude minimalne na dva dny :(

Napsal: úte 10 čer 2014, 15:47
od tomyk
tak jsem objednany na opravu. no uvidime.

Napsal: úte 24 čer 2014, 16:44
od tomyk
takze Jindrichova diagnoza se ukazala byti spravnou. Dekuji :). napraveno v remci reklamace

Napsal: stř 25 čer 2014, 07:25
od Jindřich
No to jsem rád , já jsem si s tím taky vyhrál. *VV*

Napsal: stř 25 čer 2014, 07:32
od tomyk
no ja jsem hlavne rad ze to uz konecne (doufam) je v cajku. Sice jeste zbyvaji takove blbosti jako prezout na letni :lol: a naplnit klimu. To sice vypada na vymenu studeneho ventilu, pac se plnicka nedala prichytit, ale to uz jsou prkotiny.

tento rok se z udrzby aut asi zblaznim :shock:

Napsal: úte 22 črc 2014, 17:10
od Zvoník
tomyk píše:tento rok se z udrzby aut asi zblaznim :shock:
Dobrý den hoši.
Problém s intercoolerem, neboli jakýstakýs chladičem u motoru, jsem měl taky. Motor auta byl zaslintaný od oleje, umyl jsem ho a jel na technickou. Jenže jsem neprošel právě kvůli umytému a mastnému motoru i po pár km (autíčko bylo totiž z bazaru s touto vadou). Olej byl jednoznačně nikoli převoďák, ale motorový, čili rozstříkaný skoro všude ze spoda auta vzádu. Jezdilo dobře (diesel). Když jsem jel delší dobu rychleji po dálnici (135 km/h) tak byly mastný i třetí dvře od olejové mlhy. PŘESTO OLEJ Z MOTORU SKORO VÙBEC NEUBÝVAL! Všelijaký chytrý hlavy hledali skoro měsíc a přišlo se na toto:
- Děravý intercooler pod jeho vlastním rámečkem, což není vůbec vidět! Je to tím, že motor dieselu se více chvěje než benzíňák a ten blbej chladič se v tom rámečku třepe až se v něm uvolní, čímž se hliníkový chladič chvěním poškodí o ten rámeček za delší dobu tím, že se vydře, neboli proklepe až do stupně, že se proděraví po svém obvodu pod tím rámečkem. Je to přece jenom hliník! Výměna stojí cca 5000 kč + práce. A byl klid. Motor čistý.
Píšu o tom až teď, protože se mi to stalo v dubnu na STK. A já jsem nechtěl mlžit svými domněnkami. Takže nyní po najetí dalších 10 tisíc km po výměně toho chladiče mohu říct - ano, bylo to děravým intercoolerem. Dokonce jsem dal pak do auta řidší olej, abych podpořil možné chubné úniky. Auto má nyní absurdně větší spotřebu motorového oleje, což vysvětluji přechodem na olej 5W-40. A také tím, že mizí tím, že lépe maže turbo a se vzduchem se zřejmě spálí. Spotřeba se zaslintaným motorem od oleje byla za 10 tisíc km - asi 0,8 l , nyní je to 1,2 l. Nic víc děláno nebylo.

Napsal: úte 22 črc 2014, 18:24
od Roman Milo
A pokud jsi na spodní hraně rámečku neubral pár milimetrů, tak se ti časem intercooler proděraví zase.

Napsal: úte 22 črc 2014, 18:50
od xlukas.cz
a kdyby sis procetl forum nebo se zeptal, tak bys zjistil, ze to intercooler to je. klasika. menil sem ho taky. daval sem sem i fotky :wink:

Napsal: úte 22 črc 2014, 19:19
od Zvoník
xlukas.cz píše:a kdyby sis procetl forum nebo se zeptal, tak bys zjistil, ze to intercooler to je. klasika. menil sem ho taky. daval sem sem i fotky :wink:
No Lukáši, to víš že jsem to pak přečet. Ale až dodatečně... Já tomu furt nevěřil, že je to možný, protože Smartů se zaslintanym motorem, specielně dieslů, jezdí tolik, že je to až hrozný. Jak ti lidé dělaj poctivě STK, to teda fakt nevim... Ale počítám, že to bude zřejmě konstrukční vada u Meďáků při kompletaci Smartů - diesel, a bývalí policajti na STK to maj už zřejmě zkušenostma vychytaný jak získávat úplatky za projití. A já to nedal... Navíc bych to za klasiku nepovažoval, protože ten můj minulý Smart měl najeto zhruba stejně a intercooler byl v pohodě. Je mi divný proč? Možná byl taky ten intercooler u něj před smrtí a já to zboural dřív než to začalo téci.
K tomu, že se to proděraví zase mohu jen dodat, že nevim. Ale ten chladič byl v rámečku nově zatěsněn gumou a vlepen. Takže uvidíme...

Napsal: úte 22 črc 2014, 22:56
od Jindřich
Já tě jenom upozorním na jednu věc, pokud by jsi rozdělal turbo, tak by jsi zjistil, že ti žádný olej nemůže za normálních okolnosti utíkat někam se vzduchem, je to dáno konstrukcí turba, už jsem to tady několikrát popisoval, nebo jsou některé závady, kdy to možné je- pokud chceš, přečti si " falešná smártí nemoc " např. *VV*

Napsal: úte 22 črc 2014, 22:59
od JBC
Zvoník píše:Ale ten chladič byl v rámečku nově zatěsněn gumou a vlepen. Takže uvidíme...
Jsem to na vlastní oči neviděl, ale když jsem o tom někdy před čtvrt rokem četl, tak mě hned napadlo, že zalepení do rámečku musí pomoct...

Napsal: úte 22 črc 2014, 23:35
od Jindřich
No jo, to můžeš lepit jak chceš, olej v intercoleru nemá co dělat . *pivo*

Napsal: stř 23 črc 2014, 00:23
od Zvoník
Jindřich píše:Já tě jenom upozorním na jednu věc, přečti si " falešná smártí nemoc "
Jo děkuji, Jindřichu. Ale jak jsem to pročítal, tak podružné jevy popisované v příspěvku, u mého auta ani zbla nejsou. Nikde nyní nic neteče. Auto nekouří, nesmrdí a spotřeba oleje je po 180 000 km v normě. Dolil jsem jen jednou ten litr na konci projetých km před další výměnou. Motor suchý, auto drandí jak má a na STK emise docela hluboko pod limitem. A to jezdím denně. To, co bylo dřív mastné je nyní jen od suchého prachu, což umeje jenom vodní proud bez nějaké Arvy.
Na ten ventil se ale podívám jenom pro osobní zajímavost jestli to v tom příspěvku o ,,falešné smártí nemoci" je pravda. Pak dám vědět.