Svíčkové kabely ForTwo - pozor při nákupu - VAROVÁNÍ

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3039
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Svíčkové kabely ForTwo - pozor při nákupu - VAROVÁNÍ

Příspěvek od JBC » pon 02 zář 2013, 12:52

Předevčírem mi na autě vznikla závada, která se projevovala poměrně hlasitým tvrdým ťukáním z motorového prostoru, jehož rychlost se, samozřejmě, měnila s otáčkami motoru. Když jsem "otevřel kapotu", nebylo možno identifikovat místo, odkud zvuk vychází. Chvílemi mi to připadalo, že z hlavy, potom jsem to zase slyšel jako někde zpředu, jako od alternátoru, ale na silnici jsem to nedokázal najít. V tu chvíli a následující den by se ve mě krve nedořezal, protože motor po GO najel 800 km a mě se najednou hlavou honily představy jako prasklé vahadlo ventilu, zaseklý hydroštel apod.
Včera jsem pod to zalehl - a zase jsem nic nemohl najít. Tak jsem shodil "zadek". A tam to naštestí bylo vidět na první pohled, našel jsem to asi za deset vteřin, a bylo to ono. Svíčkový kabel vypadlý z cívky. To byla ta závada. Jiskra z cívky buďto šlehala z kontaktu cívky až ven na kostru (4 cm vzduchem), nebo ta cívka šlehala sama v sobě. Bohužel mě nenapadlo prohlédnout si to v chodu s tím vypadlým kabelem, tak nevím, kam to švihalo.
Tak jsem chtěl ten kabel nasadit zpátky, ale pořád mi to nešlo nasadit tak, jak bych si představoval, pořád nešlo tu gumovou krytku natáhnout tak daleko, jak bylo vidět čisté místo na cívce.

Vsuvka - protože jsem auto koupil s mechanicky hodně poškozenými svíčkovými kabely (asi je nějaký "odborník" v minulosti sundával kleštěmi nebo taháním za kabel), nechal jsem si při GO motoru vyměnit také svíčkové kabely.

Naštěstí jsem si vzal staré díly zpátky, tak jsem šel pro staré kabely a začal zkoumat, proč mi tam ten nový nechce držet. Zjistil jsem, že nové kabely jsou od jiného výrobce a ačkoliv se na první pohled zdají být stejné, jsou úplně jiné a do mého F2 (2004) se vůbec nehodí. Možná, že do jiných ano, ale do mého ne.

Původní kabely mám BOSCH, nové pocházejí z této krabice:

Obrázek

Můj zásadní problém je v tom, že se liší koncovky na straně k cívce. Zatímco BOSCH má kontakt "utopený" v gumové koncovce, u údajného NGK kontakt vyčnívá 6 mm ven, přičemž gumová krytka nejde po kabelu posunout, takže když se kontakt nasadí na kontakt - středový trn v cívce, tak nejde pořádně natáhnout gumová krytka. Zároveň ale ten středový kontakt na kabelu má jinak řešenou západku, než původní, takže to ani nedrží na trnu v cívce. BOSCH má západku, která zacvakne do zářezu (zápichu) na trnu, NGK má držet třením na průměru. Nedrží. Rozdíl koncovek je částečně vidět:

Obrázek

Tak jsem ty kabely prohlédl pozorněji a zjistil jsem další odlišnosti:

Obrázek

Úplně dole je starý BOSCH, Nahoře dva NGK. BOSCH je kratší, takže když se správně nasadí do cívky a na svíčku, tak je tak krátký, že se nemůže nikde ničeho dotýkat a vede vzduchem mezi všemi okolními díly. NGK jsou delší, takže se do prostoru nevejdou a někde se opírají. V mém případě se opírají o plech, který odstiňuje horko z výfuku, aby se od výfuku něco nespálilo, třeba právě ty svíčkové kabely. NGK se tedy o tento plech raději opřou rovnou.
Poslední odlišností je kvalita koncovky na svíčku. BOSCH má plechový kryt na gumě vyrobený tak, že se v něm ta guma ani trochu nehne. Koncovka se ze svíčky stahuje a zpět nasazuje držením právě za plechový kryt. Na údajných NGK je plech na gumě poněkud volně, takže guma se při tahu nebo tlaku v plechovém pouzdře posouvá - o znázorněných 8 mm. Koncovka tak ze svíčky jde standardním přípravkem stáhnout, nejde jím však nasadit, protože guma i se středovým kontaktem povyjedou ven a kontakt v kabelu tak není správně nasazen na kontaktu svíčky.

Možná, že jiné F2 mají jiné provedení cívek, takže tam kabely NGK půjdou nasadit správně. Ke mě určitě nejdou. Spíš si ale myslím, že to není tím, že by kabely byly od jiného výrobce, ale tím, že se jedná o šmejdskou napodobeninu z Číny, kterou ti neřádi ani neuměli pořádně okopírovat. A přestože na spodku krabice je napsáno, že "Made in England", jsem přesvědčen, že ten šmejd pochází z nějaké čínské kůlny.

Snad Vám tahle moje "zkušenost" bude k něčemu dobrá. Já si teď půjdu objednat nové svíčkové kabely. Jen nevím, jak to udělat, abych koupil ORIGINAL BOSCH.

DOPLNĚNÍ

Udělal jsem řez původní koncovkou na straně cívky, aby bylo ještě lépe patrné, jak originál koncovka BOSCH vypadá.

Obrázek
Naposledy upravil(a) JBC dne čtv 12 kvě 2016, 12:09, celkem upraveno 2 x.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3039
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC » stř 11 zář 2013, 09:20

Teď to ještě chce napsat, proč se vlastně výměnou kabelů zabývám...
Jak je uvedeno v předchozím příspěvku, pravděpodobně nějaký "odborník" manipuloval s kabely pomocí kleští, nebo taháním za kabel, protože na některých "fajfkách" byly na pryžových částech viditelné praskliny, u kterých jsem předpokládal, že by mohly tropit neplechu. Stalo se mi několikrát, že auto nastartovalo jen na dva válce a tvrzení, že by to mohla být chyba řídící jednotky, se mi nechtělo přijmout. Praskliny vypadaly asi takto:

Obrázek

Protože mám jakous takous náhradu, provedl jsem "výzkum" vzorku. Co jsem našel mě docela překvapilo. Vyfotil jsem to pro Vás (pokud to někoho zajímá)...

Na tomto obrázku je vidět, že pryž je rozpadlá a zuhelnatělá prakticky po celé délce uvnitř zalitého odporu. Je otázkou, jestli ke zuhelnatění došlo vlivem tepla z odporu, nebo postupným vyjiskřováním​ při probíjení od vodiče k ochrannému krytu:

Obrázek

Bakelitový izolační držák odporu a kontaktu je rozpadlý a zuhelnatělý nejméně z 50 %:

Obrázek

Už "uhnívá" i středový kontakt s odporem. Třeba se časem přeruší, ale ztráta izolace okolo je zřejmě horší závada.

Obrázek

Nebo to bylo naopak a závada vznikla spálením pryže od přehřátého vestavěného odporu? To by svědčilo o špatné konstrukci koncovky ...
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

Greg
Příspěvky: 379
Registrován: stř 11 úno 2009, 22:16
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Greg » čtv 12 zář 2013, 22:38

Případně my používáme "české" Tesly a zatím nebyl jediný problém.
WWW.SMART-DILY.CZ
Kompletní služby okolo Smartů
Individuální dovoz z Německa, diagnostika, servis, náhradní díly, vrakoviště, příslušenství, povinné ručení ...

Ostrava-Hrabová, 500m od Makra

Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3039
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC » čtv 12 zář 2013, 23:19

Tesly mi dneska přišly. Dvěma věcmi (vlastně, celkem čtyřmi) se liší od NGK:
1) jsou ještě delší
2) gumová převlečka na straně cívky se dá po kabelu celkem snadno posunovat, takže kontakt se zatáhne do převlečky podle potřeby
3) samotný kabel má jiný potisk
4) kontakt na straně cívky je nepatrně jiný - má kratší lisovanou část. Na zalisování je však použit identický nástroj

"Fajfka" pochází z úplně stejné fabriky, jako na těch NGK - na půlkách krycích plechů jsou dokonce identické dřecí stopy od lisu. Gumový střed s kontaktem má naprosto identický tvar a v plechovém krytu se pohybuje naprosto stejně.

Jsem přesvědčen, že oboje kabely pocházejí ze stejné továrny. Asi to bude ta v Blatné.

V důsledku tohoto poznání jsem podsunutím hladké kulaté tyčky mezi převlečku a kabel u těch NGK uvolnil převlečku od kabelu a po chvíli precizně provedeného násilí jsem kontakt zatáhl do převlečky.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour
52A Crossblade

carda
Příspěvky: 212
Registrován: stř 18 říj 2006, 17:53
Bydliště: Ostrava

kabely

Příspěvek od carda » čtv 19 zář 2013, 13:49

Je to mozne mam taky problemy s kabely ngk cos sem zjistil nedavno a ted uz pouzivam jen bosch
Kompletni servis smartiku opravy stahovacich strech. Nahradni dily. Go motoru za super cenu . Vse okolo smartiku. Dlouholete skusenosti. www.smart-autoservis-ostrava.cz

Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1118
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich » ned 19 led 2014, 22:13

přidávám svůj svíčkovo-kabelovej postřeh. Při zpětné montáži cívek s kabelema mně napadlo, že vytáhnu jeden kabel, abych se podíval, jak to tam vypadá a z hruzou jsem zjistil, ž enějaký prase v minulosti to tam narval tak, že kontakty uvnitř nezapadly do sebe ( samec a samice ), a ty se zřejmě jen dotýkaly.Moc se to zkraje nemusí poznat,jde o vysoké napětí, ale já to tam měl celý zelený,zkorodovaný a to bylo u poloviny kabelů, teď mi to vysvětluje to, že když jsem vyndal svíčky, vypadaly každá jinak, od dobrý do úplně zakarbovaný, zřejmě si to pálilo jak se to hodilo- tak objednávám rychle nové kabely-TESLA. *fornik*
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*

Uživatelský avatar
Winterwolf
Site Admin
Příspěvky: 1834
Registrován: sob 05 kvě 2012, 22:07
Bydliště: Praha

Re: Svíčkové kabely ForTwo - pozor při nákupu - VAROVÁNÍ

Příspěvek od Winterwolf » pát 17 kvě 2019, 09:12

Pokud někdo hledáte kabely na 0,6 tak POZOR na délku spodních kabelů :!: :!: :!:

Tesla dělá 2 sady a vhodná je POUZE T170C alternativní sada T092B je o cca 0,5cm delší a spodní kabely se dotýkají krycího plechu výfuku a ten prostřední lambda sondy. U mě to netrvalo dlouho a přehořel.
Smart Cabrio 0,6T 45Kw Pulse 2001 Obrázek


GO ve 145 000km u p.Rakouského *okurka*

WWW.FAKTDOBRYVINO.CZ

Lukáš

Odpovědět