Svíčkové kabely ForTwo - pozor při nákupu - VAROVÁNÍ
Napsal: pon 02 zář 2013, 12:52
Předevčírem mi na autě vznikla závada, která se projevovala poměrně hlasitým tvrdým ťukáním z motorového prostoru, jehož rychlost se, samozřejmě, měnila s otáčkami motoru. Když jsem "otevřel kapotu", nebylo možno identifikovat místo, odkud zvuk vychází. Chvílemi mi to připadalo, že z hlavy, potom jsem to zase slyšel jako někde zpředu, jako od alternátoru, ale na silnici jsem to nedokázal najít. V tu chvíli a následující den by se ve mě krve nedořezal, protože motor po GO najel 800 km a mě se najednou hlavou honily představy jako prasklé vahadlo ventilu, zaseklý hydroštel apod.
Včera jsem pod to zalehl - a zase jsem nic nemohl najít. Tak jsem shodil "zadek". A tam to naštestí bylo vidět na první pohled, našel jsem to asi za deset vteřin, a bylo to ono. Svíčkový kabel vypadlý z cívky. To byla ta závada. Jiskra z cívky buďto šlehala z kontaktu cívky až ven na kostru (4 cm vzduchem), nebo ta cívka šlehala sama v sobě. Bohužel mě nenapadlo prohlédnout si to v chodu s tím vypadlým kabelem, tak nevím, kam to švihalo.
Tak jsem chtěl ten kabel nasadit zpátky, ale pořád mi to nešlo nasadit tak, jak bych si představoval, pořád nešlo tu gumovou krytku natáhnout tak daleko, jak bylo vidět čisté místo na cívce.
Vsuvka - protože jsem auto koupil s mechanicky hodně poškozenými svíčkovými kabely (asi je nějaký "odborník" v minulosti sundával kleštěmi nebo taháním za kabel), nechal jsem si při GO motoru vyměnit také svíčkové kabely.
Naštěstí jsem si vzal staré díly zpátky, tak jsem šel pro staré kabely a začal zkoumat, proč mi tam ten nový nechce držet. Zjistil jsem, že nové kabely jsou od jiného výrobce a ačkoliv se na první pohled zdají být stejné, jsou úplně jiné a do mého F2 (2004) se vůbec nehodí. Možná, že do jiných ano, ale do mého ne.
Původní kabely mám BOSCH, nové pocházejí z této krabice:

Můj zásadní problém je v tom, že se liší koncovky na straně k cívce. Zatímco BOSCH má kontakt "utopený" v gumové koncovce, u údajného NGK kontakt vyčnívá 6 mm ven, přičemž gumová krytka nejde po kabelu posunout, takže když se kontakt nasadí na kontakt - středový trn v cívce, tak nejde pořádně natáhnout gumová krytka. Zároveň ale ten středový kontakt na kabelu má jinak řešenou západku, než původní, takže to ani nedrží na trnu v cívce. BOSCH má západku, která zacvakne do zářezu (zápichu) na trnu, NGK má držet třením na průměru. Nedrží. Rozdíl koncovek je částečně vidět:

Tak jsem ty kabely prohlédl pozorněji a zjistil jsem další odlišnosti:

Úplně dole je starý BOSCH, Nahoře dva NGK. BOSCH je kratší, takže když se správně nasadí do cívky a na svíčku, tak je tak krátký, že se nemůže nikde ničeho dotýkat a vede vzduchem mezi všemi okolními díly. NGK jsou delší, takže se do prostoru nevejdou a někde se opírají. V mém případě se opírají o plech, který odstiňuje horko z výfuku, aby se od výfuku něco nespálilo, třeba právě ty svíčkové kabely. NGK se tedy o tento plech raději opřou rovnou.
Poslední odlišností je kvalita koncovky na svíčku. BOSCH má plechový kryt na gumě vyrobený tak, že se v něm ta guma ani trochu nehne. Koncovka se ze svíčky stahuje a zpět nasazuje držením právě za plechový kryt. Na údajných NGK je plech na gumě poněkud volně, takže guma se při tahu nebo tlaku v plechovém pouzdře posouvá - o znázorněných 8 mm. Koncovka tak ze svíčky jde standardním přípravkem stáhnout, nejde jím však nasadit, protože guma i se středovým kontaktem povyjedou ven a kontakt v kabelu tak není správně nasazen na kontaktu svíčky.
Možná, že jiné F2 mají jiné provedení cívek, takže tam kabely NGK půjdou nasadit správně. Ke mě určitě nejdou. Spíš si ale myslím, že to není tím, že by kabely byly od jiného výrobce, ale tím, že se jedná o šmejdskou napodobeninu z Číny, kterou ti neřádi ani neuměli pořádně okopírovat. A přestože na spodku krabice je napsáno, že "Made in England", jsem přesvědčen, že ten šmejd pochází z nějaké čínské kůlny.
Snad Vám tahle moje "zkušenost" bude k něčemu dobrá. Já si teď půjdu objednat nové svíčkové kabely. Jen nevím, jak to udělat, abych koupil ORIGINAL BOSCH.
DOPLNĚNÍ
Udělal jsem řez původní koncovkou na straně cívky, aby bylo ještě lépe patrné, jak originál koncovka BOSCH vypadá.

Včera jsem pod to zalehl - a zase jsem nic nemohl najít. Tak jsem shodil "zadek". A tam to naštestí bylo vidět na první pohled, našel jsem to asi za deset vteřin, a bylo to ono. Svíčkový kabel vypadlý z cívky. To byla ta závada. Jiskra z cívky buďto šlehala z kontaktu cívky až ven na kostru (4 cm vzduchem), nebo ta cívka šlehala sama v sobě. Bohužel mě nenapadlo prohlédnout si to v chodu s tím vypadlým kabelem, tak nevím, kam to švihalo.
Tak jsem chtěl ten kabel nasadit zpátky, ale pořád mi to nešlo nasadit tak, jak bych si představoval, pořád nešlo tu gumovou krytku natáhnout tak daleko, jak bylo vidět čisté místo na cívce.
Vsuvka - protože jsem auto koupil s mechanicky hodně poškozenými svíčkovými kabely (asi je nějaký "odborník" v minulosti sundával kleštěmi nebo taháním za kabel), nechal jsem si při GO motoru vyměnit také svíčkové kabely.
Naštěstí jsem si vzal staré díly zpátky, tak jsem šel pro staré kabely a začal zkoumat, proč mi tam ten nový nechce držet. Zjistil jsem, že nové kabely jsou od jiného výrobce a ačkoliv se na první pohled zdají být stejné, jsou úplně jiné a do mého F2 (2004) se vůbec nehodí. Možná, že do jiných ano, ale do mého ne.
Původní kabely mám BOSCH, nové pocházejí z této krabice:

Můj zásadní problém je v tom, že se liší koncovky na straně k cívce. Zatímco BOSCH má kontakt "utopený" v gumové koncovce, u údajného NGK kontakt vyčnívá 6 mm ven, přičemž gumová krytka nejde po kabelu posunout, takže když se kontakt nasadí na kontakt - středový trn v cívce, tak nejde pořádně natáhnout gumová krytka. Zároveň ale ten středový kontakt na kabelu má jinak řešenou západku, než původní, takže to ani nedrží na trnu v cívce. BOSCH má západku, která zacvakne do zářezu (zápichu) na trnu, NGK má držet třením na průměru. Nedrží. Rozdíl koncovek je částečně vidět:

Tak jsem ty kabely prohlédl pozorněji a zjistil jsem další odlišnosti:

Úplně dole je starý BOSCH, Nahoře dva NGK. BOSCH je kratší, takže když se správně nasadí do cívky a na svíčku, tak je tak krátký, že se nemůže nikde ničeho dotýkat a vede vzduchem mezi všemi okolními díly. NGK jsou delší, takže se do prostoru nevejdou a někde se opírají. V mém případě se opírají o plech, který odstiňuje horko z výfuku, aby se od výfuku něco nespálilo, třeba právě ty svíčkové kabely. NGK se tedy o tento plech raději opřou rovnou.
Poslední odlišností je kvalita koncovky na svíčku. BOSCH má plechový kryt na gumě vyrobený tak, že se v něm ta guma ani trochu nehne. Koncovka se ze svíčky stahuje a zpět nasazuje držením právě za plechový kryt. Na údajných NGK je plech na gumě poněkud volně, takže guma se při tahu nebo tlaku v plechovém pouzdře posouvá - o znázorněných 8 mm. Koncovka tak ze svíčky jde standardním přípravkem stáhnout, nejde jím však nasadit, protože guma i se středovým kontaktem povyjedou ven a kontakt v kabelu tak není správně nasazen na kontaktu svíčky.
Možná, že jiné F2 mají jiné provedení cívek, takže tam kabely NGK půjdou nasadit správně. Ke mě určitě nejdou. Spíš si ale myslím, že to není tím, že by kabely byly od jiného výrobce, ale tím, že se jedná o šmejdskou napodobeninu z Číny, kterou ti neřádi ani neuměli pořádně okopírovat. A přestože na spodku krabice je napsáno, že "Made in England", jsem přesvědčen, že ten šmejd pochází z nějaké čínské kůlny.
Snad Vám tahle moje "zkušenost" bude k něčemu dobrá. Já si teď půjdu objednat nové svíčkové kabely. Jen nevím, jak to udělat, abych koupil ORIGINAL BOSCH.
DOPLNĚNÍ
Udělal jsem řez původní koncovkou na straně cívky, aby bylo ještě lépe patrné, jak originál koncovka BOSCH vypadá.
