Falešná Smartí nemoc
A teď k prďolovi. Nebudete věřit, ale po klistýru, co jsem mu dal, se tlaky zvedly z 9 na 11, ze 7 na 9 a 5 na taky na 9 .Na diagnostice se hlásila jen slabá baterie v klíči. Uvidíme , kolik bude papat oleje teď, ještě je únik pod víkem ventilů (to je ta mokrá poloosa) a trošku okolo kliky.
GO zatím být nemusí, jen hlídat olej.
Pro mě nad očekávání dobrý , jdu buchnout šampáňo .
Jeste k tem trubickam, ja myslim, ze to nestrika do pistu nebo na valec, ale tim tlakem tam vsude jde olejova mlha .
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
podle mojich zkusenosti pri vymene oleje to neni nijak velky tlak. nedokazu ho zmerit. jenom si myslim, ze by to neudelalo mlhu a podle sily hadicky k turbu, ktera je snad stejne siroka jako jina to na rozprasovani nebude. nebo jsi to myslel jinak?
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Oprasil jsem vedomosti z autoskoly(skoro 45 let) a ujasnil funkci motoru. Pist jde dolu, otevre se saci ventil, od dolni uvrate to pist natlakuje, zazeh, expanze, pist jde dolu, bouchne dalsi valec, otevre se vyfukovy ventil a spaliny jdou pryc a porad dokola. Nasata smes jeste vyplachne valec a pokud je tam vic oleje, z duvodu ovality nebo zapeceni krouzku tak se spali-kour a karbon-velka spotreba oleje, maly tlak.
Ale co se deje, kdyz to netesni kolem driku ventilu, jde olej do valce, kdyz je v nem vetsi tlak? Kdyz jsou podpaleny, tak to je jasny, ztrata vykonu, samozapaly.
Stírací kroužek (kroužky, protože to jsou dva břity) stírá jednak pod sebe a druhak do sebe (mezi břity) a dírkama v pístu to protéká zpátky pod píst do klikové skříně.
Když jsou vadné simeringy na ventilech, tak při sání to kolem dříku přisává olej do válce, protože sací ventil je otevřený a podtlak, který je v sání, působí také kolem dříku ventilu. Při kompresi a expanzi to nedělá nic, protože oba ventily jsou zavřené a tlak válce je oddělený od sacího nebo výfukového potrubí, leda by olej samospádem vzlínal dolů k miskám ventilů. Něco to začne dělat až při výfuku, kdy to může kolem dříku výfukového ventilu tlačit spaliny do hlavy, potažmo klikové skříně. Zřejmě proto je potom olej takový černý, zakarbonovaný. Následně, když je pořádně zasajrajtovaný, tak ucpe ty dírky v pístu, kterými olej odtéká od stíracího kroužku, takže to začne hůř stírat.
Ty tlaky jsou uvažovány při jednoválcovém motoru, při více válcích se tlakové poměry v hlavě a klikové skříni ovlivňují ostatními písty. U řadového čtyřválce je to jednoduché, protože jak jdou dva písty dolů, tak stejně jdou dva písty nahoru a vzduch se rovnoměrně přesouvá po klikové skříni, ale jak to vychází při třech válcích, vůbec netuším. Bych si musel namalovat nějaký diagram podle toho, jak je zalomená kliková hřídel.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Proto je to u SMARTího motoru takhle, u některých jiných motorů to může být stejné. To je můj technický závěr k těm trubičkám.Mám ten motor rozdělaný, dávám ho dohromady, mám udělanej výbrus, nové písty , šály a některé další díly a protože jsem celý život technik, strojař, tak to jen tak nedávám slepě zpátky, ale přemýšlím, proč to či ono tam je a jak to funguje,proto se občas na něco ptám, abych neobjevoval něco, co už někdo ví. Myslím, že je dobře, když tady vedeme nějaké odborné pindy, bude se nám líp jezdit.
A co se týče chlazení - kdyby se tak dala sehnat hliníková žebrovaná vana, to by byla paráda. Se vsadím, že by olej měl o hodně lepší mazací schopnosti a přitom by se nemusel použít chladič oleje. Bohužel, neznám nikoho, kdo by jen tak pro zábavu odléval hliník.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Další věc je že ten odlitek nebude pohledově nic moc, budou v něm pory, vzduchové bubliny.Ty pěkné odlitky budou asi lité nějak tlakově.
Ale odbočím ke smartí nemoci. Určitě jste četli, jak se po výplachu zvedly tlaky, tak jsem ho pro velký úspěch zopakoval , myslím, že motor bude čistější zevnitř, jak zvenku . Teď si pohlídám olej a uvidíme. Problémy s ranním startem zmizely, kopnu do vrtule a jedu .