Falešná Smartí nemoc

Řešení problémů s motorem
Odpovědět
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

A čím že si to vyplachoval ??? :D
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

TEC 2000 tady neměli (stojí kolem 400,- a musí tam být 20 min.), tak jsem tam nalil od firmy "Eagle" Engine flush za 139,-. Tohle se nechává 3 min., u nečištěnejch motorů 5 min. Je to určitě na víc oleje, než naše 2-3 l, tak to tam udělalo asi pěknou paseku :D . Myslím, že to je 1/2 l plechovka, nejlepší nalejt, když je olej na spodku měrky.
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

to je teda nejaky agresivni cistic?
ja bych mel obavu, ze zacne tect turbo.
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
houzar
Smart ACE
Příspěvky: 6950
Registrován: ned 26 lis 2006, 10:18
Bydliště: Nerudova 22;TŘĚŠŤ 58901

Příspěvek od houzar »

Formule H vysočina

mobil: 724055339
MCC 01 PURE 0,7 benzin
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Ten proplachovák jsem lil u "embéčka", tam býval tuším Madit asi 15W, to mělo zbytky toho hustýho minerálního oleje zředit, aby se dostalo před novým všechno ven. Tohle nemá s olejem nic společnýho, ten půllitr má viskozitu jako benzin a bylo to růžové. Zřejmě rozpouští karbon, po prvním výplachu vytekly rozpuštěný gumáky, po druhým tam toho asi už moc nebylo, tekla přes čerpadlo ke konci taková emulze do bíla, jako když po Arvě to umejváš vodou.
Pak se ještě do oleje dává něco, co udělá na stěnách válce film, který snižuje tření. Dřív se dávalo Molyko na bázi molybdenu, teď je chemie zas jiná. U trabantíka, jen taky dal nějaký "Ekolube" přímo do benzínu s olejem, chvílu se pěkně hulilo, ale pak jsem lil poměr benzínu a oleje ne 1:33, ale 1:60.
A pokud se po výplachu zvedl tlak ve válci skoro o 4 atm, tak byl zapečený kroužek, nevím kolik jich Smart má, ale jsou těsnící a stírací. Sám jsem zvědavej na spotřebu oleje, nečoudne jen jde při studeným startu pára. *1*
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

No tak takovej proplachovák jsem taky zkoušel, ten co se najije do oleje, nechá se běžet motor na 3-5 minut a pak se olej vypustí, ale já měl olej už tak černej, že jsem nic nepoznal, ale osobně si myslím, že je to jen obchodní bublina, neumím si představit, co to tam za ty tři minuty udělá, vždy se to tam ani nestačí rozkoukat, natož aby to uvolnilo zapečené kroužky, to by musela snad být samotná kyselina sýrová???? *VV* *VV* .
Ty tlaky jsi měřil stále stejně, stejným způsobem, stejným měřákem atd.
Aby tě to nezavedlo na nějakou falešou stopu??.
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3713
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Ne že bych chtěl rýpat, ale kyselinu z ementálu nebo eidamu jsem ještě neviděl...

Jo, může to být obchodní bublina. Stejně jako čistič myčky na nádobí. Protože jestli myčka neumyje sama sebe, tak přece nemůže umýt ani to nádobí.
Na druhou stranu, takový odstraňovač vodního kamene se strčí do rychlovarné konvice nebo překapávače a za minutu je to zařízení opravdu od kamene vyčištěné. A sajrajt na čištění disků kol také lépe rozpouštěl "karbon" na předních kolech, než jiné sajrajty. Sice to nešlo jak v televizní reklamě, muselo se mechanicky docela máknout, ale s jinými sajrajty nešlo dolů prakticky nic.
Takže - fungovat to může. A dokonce to může fungovat jen na ty usazeniny. Jak to ale ověřit? Jedině starý olej vypustit, prohlédnout, uložit vzorek, olej nalít zpátky, dát do něj sajrajt a postoupit podle návodu, vypustit, porovnat vzorky.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

No , to máš pravdu, bez nějakého vlastního vědeckého výzkumu tomu můžeš, nebo nemusíš věřit, mne jen zaráží ten čas, kdyby se to tam dalo , nechalo třeba celý den působit, to bych chápal, ale tři minuty, to se mi nezdá, tak rychlej není snad ani průjem možná jen Usian Bolt . :lol: :lol: :lol:
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

Jo jinak ten ementál je mi jasnej, nějak se mi tam to tvrdý ý přimotalo 8EX
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
xlukas.cz
Smart ACE
Příspěvky: 15462
Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
Bydliště: Hodoninsko / Praha

Příspěvek od xlukas.cz »

a jak to potom proplachujete? vypustit prece nemuze stacit nebo jo?
to tam vsude zustane a novym olejem se to jenom naredi?
SMART MC01 0,8 CDI Pure
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279
:lol: :arrow: SCHVÁLENO !!! Obrázek
Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Postup podle návodu, 3 min. u pravidelně čištěnejch, 5 min. u nečistěnejch. Já to nechal sedm :D. Před výplachem měřeno v značkovým servisu s výstupem na tiskárnu, po výplachu Carda osobně. Moc tam toho asi nezbude, novej olej je i po protočení čistej. Srovnalo to tlaky i na druhým autě, chce to zkusit :mrgreen:.
Ještě zkusím opatrně slejt ten olej z prvního výplachu, co zbylo na dně.
Takovej výdaj to zas není - před výměnou oleje to tam nalejt, chce to odvahu a třeba... :D .
Uživatelský avatar
JBC
Site Admin
Příspěvky: 3713
Registrován: čtv 07 bře 2013, 22:29
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od JBC »

Vyzkouším to u dceřiný Feldy. Vždycky, když jí měním olej, tak seřizuju ventily = víko ventilů musí dolů, tak bude vidět, jestli to tam něco očistilo.
450 City Coupé MC01
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Jindřich
Smart ACE
Příspěvky: 1115
Registrován: pát 23 srp 2013, 11:51
Bydliště: Provodín 41

Příspěvek od Jindřich »

No hlavně nám dej vědět, kolit ti to teď bude žrát oleje, po tý šokový terapii. :o
SMART CITY-Coupe,1999/06/40 kW,žlutý drak *trsám*
Uživatelský avatar
Pazour60
Příspěvky: 99
Registrován: pát 27 zář 2013, 13:20
Bydliště: Blansko

Příspěvek od Pazour60 »

Mrkněte na http://www.pazour60.rajce.idnes.cz/Smart#, v albu Smart, tam jsem dal plechovku od toho "zázraku". Omlouvám se, tenhle není od firmy Eagle, ale od Cyklo. Je v tom nějaké Stoddardovo rozpouštědlo, našel jsem to na webu a bude to asi pěknej dryák :evil:.
Jo a v tom kanystru v plochou dna cca 20x15cm zbylo po "dekantování" min. půl centimetru humusu, kterej by se dal mazat na chleba jako med. :shock: .
Uživatelský avatar
Chorche
Smart ACE
Příspěvky: 1057
Registrován: úte 18 bře 2008, 17:14
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Chorche »

Jindřich píše: Takže - kdo má podezření a bojí se smártí nemoci, a rozpojí tuto hadičku za zpětným ventilem a zkusí fouknout, jestli je průchozí směrem do motoru, jinak to musí vyčistit
Tak, jenže teď sem s toho poněkut zmatenej. Hova psal, že problém je když lze hadičku profouknout. Ty píšeš že problém je když jí profouknout nelze.
Jediný co s toho asi chápu, že Hovův problém byl ten ventilek kterej propouštěl a tvuj problém ucpaná díra za vodní pumpou směrem do bloku motoru. Jenže k čemu tam teda je ten ventilek, pakliže má blokovat průchod od klapky do bloku když ty píšeš že má průchod bejt volnej ???
Defynytyvně bez Smartu.
Toyota 4runner 1. Gen
a 2 malý ségry Toyoty RAV4 1. a 2. Gen
Odpovědět