ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
již je to přes půl roku a cca 5800 km a Smart ForTwo 2013 coupe 62 kW pořád dle mého hrozně žere. Zprvu jsem to sváděl na nezaběhnutý motor a absenci citu v pedálech, ale to teď padá.
Jezdím na "automat", při delším klesání nebo dojezdu na červenou manuálně řadím nejvyšší možný stupeň.
2 000 km najeto na dálnici při 110 km/h
1 100 km najeto na okreskách při 90 km/h
2 700 km najeto po Praze při 5 - 80 km/h
Dlouhodobá spotřeba byla před zimou 6,0, teď poskočila na 6,1. Na tak malé autíčko mi to příjde hrozně moc. Nedá se nějak seřídit převodovka, aby neřadila zbyztečně vysoko? I při klidných rozjezdech je schopná řadit až u 5,5k rpm, při normální jízdě lehce nad 3k rpm. Smart přitom použitelně jede i při 2k rpm (třeba na magistrále ručně dávám vyšší stupeň).
Díky za tipy,
Ondra
-
- Příspěvky: 307
- Registrován: pát 04 led 2013, 14:33
- Bydliště: Ostrava
4,9 l/100 km (kombinováno)
6,2 l/100 km (ve městě)
4,0 l/100 km (mimo město)
Ale každý víme, že se údaje podstatně liší. Pak záleží na podmínkách a stylu jízdy. Jestli chceš šetřit, pořiď si nového Mégane Coupé, ten údajně jezdí za 3,5 , ale rád bych to viděl, spíše 5.
- xlukas.cz
- Smart ACE
- Příspěvky: 15462
- Registrován: ned 26 lis 2006, 22:51
- Bydliště: Hodoninsko / Praha
mas to auto s turbem - "zavodaka". co bys chtel. zadne vykonne auta typu clio sport, gof R, audi s, bmw m, mb amg nejsou delane na spotrebu. ty sice nemas brabuse, ale ten motor s turbem je ten samy, co je v brabusu, akorat, ze brabus ma pres par uprav jeste zvyseny vykon na 75 kw.
pokud jsi chtel auto na spotrebu, mel sis koupit verzi 52 kw mhd bez turba nebo mozna verzi 45 kw .
za vic nez pul roku najet 5800 km, to je uplne nic.
ja ted najedu tydne 900 km a za naftu dam mesicne kolem 7000 to uz spotrebu resim, ale ty to rozhodne nemas zapotrebi.
jinak na spotrebu tu uz tema mame, takze priste nez zalozis nove tema, tak hledej
2001, 30kw -> 42kw chip tuning, ALU SPINLINE 15" chrom, 175/55 + 195/50, 4pistkove brzdice wilwood, vrtane kotouce Zimmermann, sportovní podvozek, Vmax 161 km/h GPS, tažné zařízení
(* 1.12.2006 64770 km, 1.12.2007 109510 km 1.12.2008 158230 km, 1.12.2009 200000 km, 1.12.2010 238764 km, 1.12.2011 273910km, 1.12.2012 314844 km)
http://www.smart-club.cz/test/viewtopic ... &start=279 SCHVÁLENO !!!
Rád jezdím na automat a nemám s tím problém. Jen když je auto studené, tak mám pocit, že řadí při vyšších otáčkách motoru, než když je teplé. Proto prvních pár set metrů raději řadím ručně.
450 ForTwo Coupé FL
452 Roadster
454 ForFour Brabus
52A Crossblade
Michalak C7
Jo, jo, přesně tak já i moje.JBC píše:Rád jezdím na automat a nemám s tím problém. Jen když je auto studené, tak mám pocit, že řadí při vyšších otáčkách motoru, než když je teplé. Proto prvních pár set metrů raději řadím ručně.
ex- Smart 0,7 Passion 07/2003 (I) stříbrný - dcery
ex- Smart 0,7 Passion 05/2003 (D) stříbrný
ex- Smart 451 52kW Passion 04/2007 (A) stříbrný/champagne
5- Smart 451 52kW Pulse 04/2007 (CZ) černý
6- Smart 453 52kW Passion 10/2014 (CZ) oranžovočerný
Kdyz turbo tlaci, tri valce staci
Re:
Jak jsi udelal ten teach in? U 62Kw pulse me pritelkyne mne naopak prijde, ze na automat se motor podtaci, radi za 5 uz v 80 a dle meho citu nema smysl motor tocit moc ood 2.500 otacek, pak docela hodne vibruje. Celkove mne kultivovanost 1000 cc 62 kw prijde o dost horsi nez stary 600cc 33kw, ktery jsme meli drive...tomyk píše:Ja jsem si ted hral s diagnostikou a ne uplne planovane jsem smazal adaptacni data. Tak jsem po chvilkovem soku nasel, jak udelat "teach in", takze jsem si znovu nakalibroval spojku. Musim rict, ze od te doby to radi podstatne inteligentneji. Tam kde to tocilo 4000 si to zaradi nahoru a toci ~2500. Myslim ze to znovunakalibrovani neni uplne od veci a asi to bude mit i vliv na spotrebu. Nebo je to mozna jen placebo, uvidime casem
Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
Smart Fortwo Silverstyle 450 - r.v. 2000 (stříbrný body panel/stříbrný tridion) 40 kW / alu Sportline 15" (používán 2015 - 2016)
Smart Fortwo MHD Passion 451 - r.v. 2009 (černý body panel/stříbrný tridion) 52 kW / alu Brabus Monoblock VII 17" (používán 2016 - 2022)
Smart Fortwo EQ Cabrio 453 - r.v. 2019 (titanium grey/černý tridion) 60 kW / alu 15" (používán od 2022)
Re:
Mám dobrá porovnání spotřeby Smarta 451 2007 a teď nově pořízeného 451 2012. Styl jízdy samozřejmě stejný a spotřeba u nového o 1,5l nižší. MHD moc nevyužívám, protože na menším městě mi to je spíše na obtíž. Porovnával jsem a u prvního 2007 bylo v TP jak je uvedeno níže a EURO4, tenhle má psané EURO5 a v TP jsou všechny spotřeby pod 5l. Tak asi to bude znát.kuher píše: ↑sob 18 led 2014, 16:35 Smarta si většina lidí nepořizuje kvůli úspoře, protože klasický "benzíňák si řekne o tolik, co auto ve vyšší třídě. Výrobce uvádí u "62 kW" toto:
4,9 l/100 km (kombinováno)
6,2 l/100 km (ve městě)
4,0 l/100 km (mimo město)
Ale každý víme, že se údaje podstatně liší. Pak záleží na podmínkách a stylu jízdy. Jestli chceš šetřit, pořiď si nového Mégane Coupé, ten údajně jezdí za 3,5 , ale rád bych to viděl, spíše 5.
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
VOLVO V70 III, 2.0T, 149 kW, r.v. 2011, najeto 80.000 km
Re: ForTwo 2013 - vysoká spotřeba -> vyladění "automatu&
se spotřebou jsem na tom podobně, ale už delší dobu mám podezření na čidlo vzduchu co je v sání eventuálně na škrtící klapku.
A když běží motor je venku cítit odér nespáleného benzínu. Necítíš to taky?