Stránka 1 z 2

pridavne budicky pro roadster- teplota motoru, tlak turba

Napsal: pon 07 dub 2014, 20:34
od Tom
Nabizim k prodeji pridavne budicky na palubku s teploteou motoru a tlakem turba. Oba jsou otaceci, mam verzi s tmavym podkladem.
Obrázek

Napsal: pon 07 dub 2014, 23:37
od Pahyls
cena?

Napsal: úte 08 dub 2014, 00:02
od Tom
Nevim presne kolik stoji nove, nastrel 2.5 za tyhle?

Napsal: pon 19 kvě 2014, 20:29
od JohnDeere
jsou ještě k dispozici? nebo třeba jiné? dik

Napsal: pon 19 kvě 2014, 21:07
od Tom
ještě jsou :-)

Napsal: čtv 22 kvě 2014, 22:05
od DYK77
Berte to, moc užitečná věc 8)

Napsal: čtv 22 kvě 2014, 22:08
od Tom
nějak to neberou :D

Napsal: čtv 22 kvě 2014, 22:35
od DYK77
Nesleduji moc ceny, takže nevím zda je to výhodné, každopádně nové to montovali v MB za příplatek cca min za dvojnásobek.
Píši "berte", hlavně kvůli praktičnosti. V autě je tohle u mě nejsledovanější přístroj :)

Napsal: čtv 22 kvě 2014, 23:14
od JBC
Který? Teploměr? On roadster nemá teploměr ve standardní výbavě?

Napsal: čtv 22 kvě 2014, 23:18
od Tom
nemá no

Napsal: pát 23 kvě 2014, 10:24
od DYK77
Jak rika Tom, teplomer jinak nema.
Kdyz mas budiky, vidis ze je motor studeny a proto nedavas tolik plynu, aby jsi jej nehonil a setril turbo.
Po ohrati uz teplotu tolik nesleduji, ale barometr vyuzivam...
1. Pro uspornejsi jizdu - mensi tlak = mene paliva, mensi spotreba. Neuspornejsi je jezdit v oblasti podtlaku v sani, kdy turbo jeste netlaci.
2. Pro optimalni zatezovani motoru. Jelikoz je tlak turba seriove nastaven na max +0,7bar. a ja to mam SW otevrene na +1,1bar, tak si treba na dalnici hlidam, abych se zbytecne nedostaval pres 0,7bar a nedaval tomu zbytecne dlouhodobe napit.
3. Jako zpetnou vazbu, ze je sani OK po strance tesnosti. Chci-li z nejakeho duvodu max vykon a dam plny plyn, musi mi turbo natlacit zminenych 1,1bar, jinak je nekde dira, nebo pripadne turbo v haji.

Napsal: čtv 29 kvě 2014, 22:54
od Tom
skoro jako s hardtopem, všichni ho chtěj, ale nikdo nekupuje :D Jinak blízko hodnotě -0,5b je už slyšel, jak turbo začíná sát popř odfukovat. Takže opravdu jen muší nožka jezdí bez turba :-)

Napsal: úte 03 čer 2014, 19:06
od JohnDeere
děkuji za radu.... mám v plánu pořídit, ale teď mám problémy s prací a tak není moc financí.... řešit to budu...WWW.SMART-DILY.CZ....Greg..... jezdím do Karviné za bratrancem, tak to někdy spojím s návštěvou.....jinak dik

Napsal: sob 07 čer 2014, 14:25
od Robert Smart Roadster
DYK77 píše:... Pro uspornejsi jizdu - mensi tlak = mene paliva, mensi spotreba. Neuspornejsi je jezdit v oblasti podtlaku v sani, kdy turbo jeste netlaci.
...
A tomu úměrně menší výkon a menší dynamika a menší rychlost. Pokud chci jet po dálnici 130, tak asi neušetřím a ten budík mám nebo ne, ne? :)

Napsal: sob 07 čer 2014, 19:46
od DYK77
Na dálnici je to jasné, když potřebuji jet, tak zašlápnu plyn do podlahy a jedu. Přesto když nechci zatěžovat motor na maximum ( hlavně delší cesty ) , tak podle tlaku poznám jak hodně tomu dávám pokouřit. Zejména pak při jízdě ve stoupání raději podřadím a vyměním vysoký tlak za vyšší otáčky. Tedy namísto, abych jel na 6tku se 3200 ot/min s tlakem 1bar, tak podřadím a jedu stejnou rychlostí ( cca 130km/h ) na 5tku se 4200 ot/min a tlakem 0,4bar. Mám tak podstatně méně sešlápnutý plyn, spotřeba maximálně stejná, ne-li nižší a motor běží volněji.